Toon posts:

Remote desktop werkt niet - port 135 137tm139?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
geachte kenners,

ik heb remote desktop op mijn xp prof bak aanstaan en port 3389 udp/tcp naar mijn private ip doorgemapt

het werkt dan ook prima :) dacht ik...

ik kwam namelijk laatst bij een vriend van me (powerbook g4, mac osx) en daar wilde het NIET, vreemd genoeg wilde mijn ftp ook niet daar... na alle instellingen nagelopen te hebben vermoedde ik dat het aan zijn internetverbinding (casema kabel) lag. nu heeft hij gelukkig een laptop en ja hoor... op school werkt remote desktop wel gewoon met zijn powerbook

nu kwam ik erachter dat port 135, 137, 138, 139, 445 door casema geblocked worden (outbound). ik heb het vermoeden dat het hierdoor niet lukt, ik snap alleen niet waarom niet (remote desktop gebruikt toch alleen port 3389) en weet ook geen oplossing/work-around

weet iemand hier misschien waarom mijn ftp en remote desktop niet werken, waarschijnlijk omdat bovengenoemde porten geblocked zijn?

:?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:26

gjs

Scoobydoobydoo

Zoals je al zegt rdp werkt op 3389, dus als Casema 137-139 en 445 blocked dan heeft dat daar echt niets mee te maken ! Toevallig nog niet een software firewall aan staan, XP SP2 ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Kun je wel met Telnet connecten?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maak eens een telnet verbinding (zoals jss zegt) naar 3389 en tik vervolgens eens wat in op dat schermpje (je ziet niks, maar gewoon even wat characters inkloppen) in de eventlog van je desktop pc moet je dan een error zijn op je rdp protocol stream.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
gjs schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:58:
Zoals je al zegt rdp werkt op 3389, dus als Casema 137-139 en 445 blocked dan heeft dat daar echt niets mee te maken ! Toevallig nog niet een software firewall aan staan, XP SP2 ?
nee... het werkt ook op alle pc's/macs waar ik het tot nu toe op heb geprobeerd behalve die van die vriend van me met casema, en ook daarmee werkt het als hij het via een andere internetverbinding doet...

• Zwelgje
woont die vriend van jouw niet toevallig bij jouw in de straat en zit hij met zijn verbinding het inzelfde subnet :? dan kan je idd niet connecten naar jouw pc..

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:13:
maak eens een telnet verbinding (zoals jss zegt) naar 3389 en tik vervolgens eens wat in op dat schermpje (je ziet niks, maar gewoon even wat characters inkloppen) in de eventlog van je desktop pc moet je dan een error zijn op je rdp protocol stream.
Kan ik nu even niet testen maar stel ik kan wel met telnet connecten en ik krijg een error in eventlog, wat weet ik dan?

• Zwelgje
dat 3389 niet geblocked is, maar dat er een ander probleem is

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:59:
woont die vriend van jouw niet toevallig bij jouw in de straat en zit hij met zijn verbinding het inzelfde subnet :? dan kan je idd niet connecten naar jouw pc..
Nee, hij woont zelfs niet in dezelfde stad :)

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:01:
dat 3389 niet geblocked is, maar dat er een ander probleem is
ic...

kan het echt niet aan die porten liggen? die porten zijn nodig voor NetBIOS toch? gebruikt remote desktop die niet?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:07:
[...]

ic...

kan het echt niet aan die porten liggen? die porten zijn nodig voor NetBIOS toch? gebruikt remote desktop die niet?
NEEN, die gebruikt rdp niet...

3389 is genoeg meer heb je niet nodig

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:18
Welke error krijg je terug van Remote Desktop op de mac? En staat er iets in je /var/log wat hiermee te maken kan hebben? Is hij in staat om met remote Desktop te connecten naar een intern ip, of hangt zijn pbook direct aan het inet?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:17:
Welke error krijg je terug van Remote Desktop op de mac? En staat er iets in je /var/log wat hiermee te maken kan hebben? Is hij in staat om met remote Desktop te connecten naar een intern ip, of hangt zijn pbook direct aan het inet?
hij zit achter een airport, hij krijgt gewoon een time-out, /var/log heb ik nog niet gecheckt, zal ik asap doen...

op een lokaal ip kan hij wel remote desktoppen, sterker nog, hij kan een andere vriend van me wel bereiken met remote desktop, die vriend draait alleen win 2003 server...

dus...
- iedereen kan mij remote desktoppen behalve die vriend met powerbook
- vriend met powerbook kan iedereen remote desktoppen behalve mij

:? :? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 08:28 ]

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Ik probeer op een 2e pc in mijn netwerk thuis Remote Desktop te laten draaien op een alternative port. Ik heb gekozen voor poort 3390 ipv de default port 3389.

Dit heb ik in het register aangepast zoals microsoft aangaf.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp

Hier in heb ik de waarde van de sleuter PortNumber veranderd van 3389 naar 3390.
Als ik iemand vraag om nu via de Remote Desktop client te connecten naar de betreffende pc met x.x.x.x:3390 dan kan er geen verbinding worden gemaakt.

Ik heb natuurlijk bijde porten 3389 en 3390 aan het juiste interne ip gemapt in mijn routers.
De standaard port 3389 voor mijn 1e remote desktop werkt perfect.

heeelp :'(

aahh durka durka durka

• Zwelgje
na die verandering heb je ook gereboot :?

• DJ Chicken

DJ Chicken

zwelgje schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:45:
na die verandering heb je ook gereboot :?
hmm euh nee..voor zover ik weet en uit ervaring is dit niet nodig..maar ga ut toch ff testen.

aahh durka durka durka

• Zwelgje
DJ Chicken schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:52:
[...]

hmm euh nee..voor zover ik weet en uit ervaring is dit niet nodig..maar ga ut toch ff testen.
en :?

• DJ Chicken

DJ Chicken

Helaas...werkt niet...maar is wel bekend dat je na registry veranderingen vaka niet hoeft te rebooten

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Het moet toch mogelijk zijn om binnen 1 netwerk meerdere pc's open te stellen met remote desktop van xp dmv elke pc een andere port toe te wijzen in het register en vervolgens te mappen in je router.

aahh durka durka durka

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:30
DJ Chicken schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:28:
Het moet toch mogelijk zijn om binnen 1 netwerk meerdere pc's open te stellen met remote desktop van xp dmv elke pc een andere port toe te wijzen in het register en vervolgens te mappen in je router.
't Is makkelijker (lijkt mij) om op je router verschillende poorten te mappen naar poort 3389 op verschillende pc's.
Bijv. extern 3381 -> poort 3389 op pc1
extern 3382 -> poort 3389 op pc2
extern 3383 -> poort 3389 op pc3
etc.

Maar we dwalen af..

Terug bij de topic starter: heb je niet nog oude restjes VPN-verbindingsinstellingen of routes naar het ip-adres van die vriend staan, of andersom? Of heeft hij een verouderd 'hosts' bestandje (indien je hostnamen gebruikt en geen ip-adressen?)
O ja, en lukt het wel om een rdp-connectie met een andere server te maken vanaf de Casema-connectie? Misschien een firewallinstelling in z'n Airport (als dat kan, want ik weet bijna niks van Airports)?

[ Voor 37% gewijzigd door dextertje op 16-12-2004 00:22 . Reden: Nog ff wat toevoegen. ]

Pagina: 1