Toon posts:

hi8 bandje ???? kan dat ook digitaal opgenomen zijn???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hi8 bandje (fuji hi8 MP professionel grade quality) dat iemand voor ons gefilmd heeft van een kinderfeestje. met een gewone hi 8 camera lijkt er niets op het bandje te staan, maar nou zei iemand dat het misschien met een digitale camera is opgenomen.
Nou is mijn vraag of het mogelijk is zo'n bandje met een digitale camera op te nemen en dat je dan inderdaad niets ziet via een gewone camera.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

Volgens mij is het onzin wat die kerel tegen je verteld heeft :Y)

Verwijderd

Je kunt wel degelijk digitale opnamen maken op een Hi8-tape (zelf wel eens gedaan). Deze kun je uiteraard niet terugkijken op een analoge camera.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
Sony is gekomen met Digital8 als alternatief voor DV en dat in het bijzonder voor Hi8 gebruikers die over willen naar digitaal: Hi8 cassette-tapes zijn te gebruiken in dat digitale systeem.

Verwijderd

Je kunt idd gewoon Digital8 op Hi8 bandjes opnemen, zie hier voor meer info
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital8

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties.
we hebben het bandje ook bekeken op een sony EV-S1000E, die we van iemand geleend hebben. dat is een hi8-videorecorder. ook daarmee konden we niets dan ruis op het bewuste bandje terugzien, terwijl we een ander hi8 bandje wel konden zien. op dat apparaat staat digital audio digital video. betekent dat dat je er digitaal opgenomen bandjes mee zou moeten kunnen afspelen of betekent dat alleen maar dat e.e.a. digitaal wordt verwerkt ofzo (sorry, ben maar een leek)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
De EV-S1000E is qua afspelen enkel geschikt voor analoge video (8 en Hi8). De digitale aspecten hebben betrekking op het geluid (pcm is een optie bij Hi8) en, als ik het wel heb, digitale bewerkingen van het analoge beeld signaal.

Verwijderd

Topicstarter
dit forum is super!! bedankt voor de hulp, we gaan nu maar op zoek naar iemand met een digitale hi8 camera in de hoop dat we dan het kinderfeestje ooit nog te zien krijgen en e.e.a. kunnen gaan bewerken.
Is er misschien toevallig iemand die zo'n ding heeft waar we het bandje in kunnen bekijken en misschien overzetten zodat we het in adobe premiere kunnen krijgen (gelderland misschien??)
Pagina: 1