Simpele vraag: Met behulp van welke klasse maak je in een Java applet een drop down box? Ik hoef toch geen gebruik te maken van de swing klasse JComboBox?
Ehm? Net zoiets als een textveld zonder JTextField? 
Leg uit aub
Leg uit aub
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Er bestaat toch ook TextField in de component klasse? Ik maak een gewoon applet en wil geen gebruik maken van de Swing klasse, of is dat noodzaklijk voor een drop down list?kenneth schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:46:
Ehm? Net zoiets als een textveld zonder JTextField?
Leg uit aub
java.awt.List
ohh crap.. ik zie dat AWT niet eens een combobox heeft
Maar waarom zou je nog willen werken met AWT? AWT is passee.
[ Voor 136% gewijzigd door Alarmnummer op 23-11-2004 21:54 ]
Maar als ik List gebruik krijg ik niet een enkel pijltje dat naar beneden wijst zoals bij een dropdown box het geval is, wat doe ik verkeerd?
(Ben duidelijk een amateur programmeur)
(Ben duidelijk een amateur programmeur)
[ Voor 14% gewijzigd door Funk414 op 23-11-2004 21:54 ]
Je kunt de klasse Choice gebruiken, dit zit wel in AWT.
Moet ik dan dus van Swing gebruik maken? Ik had een JComboBox gemaakt, maar als ik mijn Applet startte was deze onzichtbaar, totdat ik er (blind dus) op klik.Alarmnummer schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:51:
java.awt.List
Ah shit, ik dacht dat Choice iets anders wasRival24 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:55:
Je kunt de klasse Choice gebruiken, dit zit wel in AWT.
Het plaatje op http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/awt/Choice.html is een beetje onduidelijk...
Bedankt!
Als je met Swing aan de slag gaat, mag je niets meer van AWT gebruiken (en ook niet andersom.. dus niet mixen). Swing componenten herken je wel doordat er een J voor staat.. JFrame, JDialog, JButton..Funk schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:56:
[...]
Moet ik dan dus van Swing gebruik maken? Ik had een JComboBox gemaakt, maar als ik mijn Applet startte was deze onzichtbaar, totdat ik er (blind dus) op klik.
Het is niet noodzakelijk. En als ik heel erg eerlijk ben.. het is al zoveel jaren geleden dat ik iets met AWT heb gedaan (in het java 1.1 tijdperk was dat nog) dat ik het helemaal niet meer zou weten.
[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 23-11-2004 21:59 ]
Pagina: 1