Toon posts:

Bios Gevraagd Medion 9800XL!

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij kreeg ineens rare problemen met zijn 9800xl...
Hij had nu last tijdens het opstarten van raare roze en blauwe blokken en nu had
ik al via google en op het forum gezocht en vond alleen een bios van een 9800xxl die en andere gewoone 9800/9800pro en een hoop reclame van medion.

Nu had ik ook het 1 en dander met biosen geprobeerd op mijn 9700 waarna ik met een bepaalde dacht van elsa dezefde fout kreeg dus daarom ben ik nu opzoek naar een werkende 9800xl bios van medion (kaart revisie 1.00) .

(op het forum vond ik alleen verouderde topics zonder links naar een bios behalve 1 niet werkdende link daarom maak ik nu een nieuwe aan ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nou, als jij me zegt hoe ik het BIOS eruit moet halen dan doe ik het even voor jou :)

edit: :w proller

[ Voor 33% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-11-2004 21:42 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Uuuhm wacht even, ik heb er heeeel veel! Momentje hoor... Even uploaden!

edit: hoi amour! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Nik op 23-11-2004 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Kijk dat zijn snelle reacties die k nodig heb :p

ehm nou je kan je bios kopieren via atiflash in dos moet je alleen wel een opstart diskette hebben maar het progie ATi Flash Utility kan je

http://www.3dchipset.com/bios/ati/flash/index.php

en dan met het command atiflash -s 0 [bios save naam.bin]

kopieren maar mss dat het niet nodig is vanwege bovenstaande reply ;)

Edit:
De bios van de medion 9800xxl werkte niet ook niet na de clock snelheden verlaagt te hebben met radedit

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:46 ]

• Nik

Nik

Ik heb ook nog wat biosjes van de XXL liggen, alleen aangepast met verschillende snelheden. Misschien wil je die eerst proberen? Misschien een kans dat die goed werken... Want ik neem aan dat je wilde flashen van XL naar XXL? Ik heb het namelijk ook gedaan, en ben er tevreden mee.

XXL biosjes heb ik al gevonden, nu nog even de XL ergens vandaan plukken (staat vast op D schijf).

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
vraag het is op dit forum: http://nl01.pcextreme.nl/...d=70&func=showcat&catid=5

Speciaal voor Aldi (en andere supermarkt) PC's :)

• Nik

Nik

^^ Daar zijn ze traag :( Heb daar ook gezeten, maar beviel me niet (niet zo'n chille admin daar... maargoed).

Heb even een mapje voor je aangemaakt: http://www.mbforums.org/MSIXLBIOS/

Uitleg:

9800XXL.PRO.bin = XXL bios op PRO snelheden

XL bios komt eraan!

Verwijderd

Topicstarter
ah ik ben altijd in om wat te proberen :P tis alleen tot nu toe nog niet gelukt met een xxl bios maar ik wil het best in de tussen tijd ff proberen liefst met een wat lagere snelheid dat daarlijk niet de clocksnelheid problemen kan geven...

Wat is het effect als ik de witte connector for extra voeding van de video kaart aansluit ondanks dat er op staat "Only for non powerd agp slots" mijn slot zou powerd moeten zijn maar hij geeft met die xxl-bios die ik had helemaal geen beeld zou dat kabeltje helpen? (ben zelf bang dat k hem dan opblaas 8)7 )

Edit:
Geweldig ga ze glijk ff proberen >:) hoop dat dit helpt en ander hopen dat er nog een echte xl bios komt.. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:55 ]

• Nik

Nik

XL bios staat ondertussen ook in de lijst :)

Powerconnector kan geen kwaad, je krijgt er ook niet meer stroom door, aangezien ik met gemak mijn XL op 440 / 770 @ standaard koeling kan laten lopen... Ik zou er dus van af blijven. Maar wil je het proberen, ga je gang! Ben niet verantwoordelijk voor schade he ;)

Kleine disclaimer: Biosjes op mijn server zijn allen gestest en gemaakt door mijzelf. Ze werken hier zeker wel goed (zowel XL als XXL), en hebben bij mij geen schade aangebracht. Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade door het gebruik van mijn biosjes. Have fun flashing!

edit: ik lees net dat je een XXL bios wilt met lage snelheden, pak dan de XXL.XL bios, dit is de XXL bios met XL snelheden, dus kun je zelf verder overclocken.

[ Voor 45% gewijzigd door Nik op 23-11-2004 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die biosen!

Helaas heeft niets tot nu toe geholpen ook die flashes met nieuwe biosen hielp niet wel zit er lichte verbetering in sinds ik iig wat tekst kan zien..

http://members.chello.nl/m.schilder1/fout.JPG

dit is ongeveer hoe het er nu uitziet wel wat tekst maar nog steeds raar gekleurde vlakken...

die extra voedings connector heeft helaas ook geen nut gehad..

Nog ideen? >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 22:35 ]

• Nik

Nik

Origineel biosje al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nou das het probleem ook min of meer omdat mn vriend had gezegt dat het een radeon 9800xxl kaart was ben ik daar in eerste instantie vanuit gegaan heb wel de bios gesaved maar geeft dus het effect met de roze vlekken en helemaal geen tekst.. nu kwam ik er achter dat de bios die ik gesaved hab een 9800xxl bios was (volgens Radedit) maar op het PCB van het kaartje stond 9800xl rev 1.00 dus nou heeft hij waarschijnlijk een nieuwere bios erop proberen te flashen van een 9800xxl en toen is de originele verloren gegaan aangezien hij wat minder ervaring heeft dan mij...

Maar goed dit is half het verhaal wat ik van hem heb gehoord en wat ik denk dat er is gebeurd maargoed ik denk dat ik m morgen nog maar ff moet bellen..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:01:
Nou das het probleem ook min of meer omdat mn vriend had gezegt dat het een radeon 9800xxl kaart was ben ik daar in eerste instantie vanuit gegaan heb wel de bios gesaved maar geeft dus het effect met de roze vlekken en helemaal geen tekst.. nu kwam ik er achter dat de bios die ik gesaved hab een 9800xxl bios was (volgens Radedit) maar op het PCB van het kaartje stond 9800xl rev 1.00 dus nou heeft hij waarschijnlijk een nieuwere bios erop proberen te flashen van een 9800xxl en toen is de originele verloren gegaan aangezien hij wat minder ervaring heeft dan mij...

Maar goed dit is half het verhaal wat ik van hem heb gehoord en wat ik denk dat er is gebeurd maargoed ik denk dat ik m morgen nog maar ff moet bellen..
Als de kaart een koeler à la 9600XT heeft is het een 9800XL. Is de koeler wat groter is het een 9800XXL :)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Effe twee vraagjes. :P

1 Gebruiken jullie de drivers van de medion site of die van de ati site?
En hoe staan jullie kaarten dan vermeld in apparaatbeheer?

2 Waarom zo je gaan liggen klote met biossen? Als je dit ook allemaal softwarematig kunt bereiken? > Of heb ik dit nou verkeerd? B)

by the way > hier is een afbeelding van de XXL
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1079974796.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door datkanveelbeter op 24-11-2004 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
1 ik gebruik de zelf de gewoone ati drivers maarjah wat is daar het nu van aangezien je toch niets nuttigs ziet wat ik getekend had is wat ik zag in de bios :X

2 Ehm jah dat je moet je aan die vriend van mij vragen maargoed hij had had gedacht dat het een xxl kaart was en had hem uit zijn pa zn medion gejat (merkt ie toch niej :P) hij heeft zelf ook een medion en wou gwoon in de hoop betere prestaties te krijgen een andere bios erop geflashed maar niet de oude gesaved 8)7 (jah ga nou niet zeggen dat dat dom was dat heb ik hem al verteld ;))

3 Nou er staat duidelijk op het pcb ati radeon 9800xl revision 1.00 en de cooler is idd dus kleiner als de bovenstaande...

Verder nog enig idee wat er mis kan zijn behalve de bios omdat bij proller de xxl ook gewoon werkte??

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Ik gebruik gewoon de ATi drivers, de MSI drivers lopen behoorlijk achter :)
Pagina: 1