Toon posts:

Wat is svchost.exe ? heeft het te maken met spyware ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik spysweeper, addaware en norton internet security 2005
en krijg steeds deze spyware niet weg!!!! heb al zoveel afgezocht op forums enz maar kan er nergens wat over vinden???
als ik met norton virusscan doe vind hij svchost.exe en zegt dat het spyware is? het staat in de c:/windows/system32 map weet iemand hoe ik dit oplos? en heeft het te maken met deze irritante spyware het heeft ook iets te maken met mysearchnow... grrr word er gek van!

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/thamastah/kutzooi.jpg

Verwijderd

Topicstarter
had ik al gelezen maar die screenshot heeft dat er mee te maken? zo niet hoe krijg ik dit ingodsnaam weg :(

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

De faq lezen en vooral het deel over hijackthis en zoek ook eens op cwsshredder.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:16:
[...]

had ik al gelezen maar die screenshot heeft dat er mee te maken? zo niet hoe krijg ik dit ingodsnaam weg :(
Dan weet je ondertussen ook dat de naam niets zegt, dat kan gewoon het windows proces zijn, het kan een paar verschillende virussen zijn, verschillende trojans of verschillende Spyware zijn. Dus wil je daar een antwoord op hebben zal je zoals hierboven gezegd is met meer informatie op de proppen moeten komen, zoals een log van hijackthis. Geef je niet meer informatie, kan verder niemand jou effectief helpen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Download hijackthis, run het en gooi je log in http://www.hijackthis.de/ .
Dit kan je meer duidelijkheid verschaffen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

http://www.hitmanpro.nl :Y)

Idd wat heb je zelf al geprobeerd? Ik raad 't bovenstaande anti-spyware progsel aan. Suc6 iig.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
En gebruik in het vervolg Firefox dan heb je dit niet :)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

XTerm schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:01:
En gebruik in het vervolg Firefox dan heb je dit niet :)
Als jij wat verstand had van beveiliging en virussen had je geweten dat je eigen uitspraak een ontzettend stomme uitspraak is, dat er nog geen exploits zijn gevonden betekent niet dat ze er niet zijn. Dat maakt je een idioot die niet zelf nadenkt, of een stomzinnige schaap, die graag met de massa meeloopt en denkt elitair te zijn.

Dat veel mensen omschakelen naar Firefox, maakt firefox nog niet veiliger. Als je dat wel denkt heb je : Security by obscurity.

Waarom zijn er meer exploits gevonden voor windows dan voor Linux? Omdat er meer mensen Windows gebruiken. Waarom zijn er meer exploits gevonden voor IE dan voor Firefox, omdat nog steeds meer mensen gebruik maken van IE. Zijn er heel veel mensen die gaan overschakelen naar firefox vanaf IE zullen er ook meer exploits gevonden worden voor firefox.

Back In Black!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dusty schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:36:
[...]
Zijn er heel veel mensen die gaan overschakelen naar firefox vanaf IE zullen er ook meer exploits gevonden worden voor firefox.
En dat komt mede omdat ze dan harder gezocht worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Hij heeft wel groot gelijk. Zou wat vaker gezegd moeten worden als er weer eens iemand begint te blaten over FF.

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:39:

Wat een grote bek voor een moderator :? Vind ik persoonlijk niet zo cool...
Reageer dan even lekker niet in het topic, maar ga klagen op de plek waar dat hoort.

Om maar even weer ontopic te gaan: Firefox gebruiken lost natuurlijk niet altijd het probleem op. Het probleem is de eindgebruiker. Verklaar maar hoe het anders kan dat ik het bijvoorbeeld wèl voor elkaar krijg om spyware en virussen ver van mijn computer te houden, en zo'n negentig procent niet. En ja, ik gebruik zelf Firefox, maar er komt meer bij kijken dan alleen een andere browser gebruiken. En dat is natuurlijk wat dusty ook bedoelt. En er is heus al wel spyware en andere troep die ook via Firefox verspreid kan worden. En met java applets, cookies en andere dingen kun je ook een boel gegevens over gebruikers krijgen.

Verwijderd

idd, ik ben het ook eens met dusty,
Want zo is het namelijk..

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 09:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:44:
[...]

Reageer dan even lekker niet in het topic, maar ga klagen op de plek waar dat hoort.

Om maar even weer ontopic te gaan: Firefox gebruiken lost natuurlijk niet altijd het probleem op. Het probleem is de eindgebruiker. Verklaar maar hoe het anders kan dat ik het bijvoorbeeld wèl voor elkaar krijg om spyware en virussen ver van mijn computer te houden, en zo'n negentig procent niet. En ja, ik gebruik zelf Firefox, maar er komt meer bij kijken dan alleen een andere browser gebruiken. En dat is natuurlijk wat dusty ook bedoelt. En er is heus al wel spyware en andere troep die ook via Firefox verspreid kan worden. En met java applets, cookies en andere dingen kun je ook een boel gegevens over gebruikers krijgen.
Hier ben ik het ook mee eens, ik gebruik zelf ook Firefox omdat ik de renderingengine veel beter vind en de popupkiller een stuk beter is (met IE had ik ook al nooit last van Spyware, rare hoe komt het toch :P ), maar dan heeft dusty nog niet zo uit te vallen. Firefox wordt tenminste nog actief doorontwikkeld, itt de IE-support waarnaar gebruikers met een oudere Windowsversie al helemaal kunnen fluiten. Die blijven met de gebakken peren zitten.
Dus om dan meteen zo lelijk te doen tegen iemand die alleen maar probeert te helpen vind ik onjuist. (En ja, ik snap ook wel dat een modje wel eens een slechte dag kan hebben. ;) )

Tesla Model Y RWD (2024)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
haagsuhwaus, de nuttigste antwoorden zijn al gegeven :) HijackThis en dergelijken dus. Met dat programma en wat uitzoekwerk ('t is niet klik en klaar) moet je er zeker wel uitkomen.

Vwb Firefox zou je best eens naar die browser kunnen kijken. Zoals al gezegd is die browser op dit moment stukken minder vatbaar voor spyware, maar de vraag is idd hoe lang dat nog gaat duren omdat Firefox steeds populairder wordt. Populairder = potentieel doel voor de malware coders. Het heeft niet zoveel nut je malware aan te gaan passen voor 'fouten' in Firefox als toch maar 1% van alle mensen deze gebruikt.

De Internet Explorer versie die bij Windows XP SP2 zit (met popup blocker) geeft ook goeie resultaten. Ik heb eens geprobeerd opzettelijk spyware binnen te halen door foute sites te bezoeken en overal op te klikken, maar dankzij de popup blocker wordt er veel tegengehouden.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Even een reactie van mij:

Ik verontschuldig me voor de belediging in mijn eerdere reactie. Dat had ik uiteraard niet horen te doen.

Dat doet echter niet af aan het andere gedeelte in mijn reactie dat het gebruiken van firefox *NIET* meteen betekent dat het veiliger is en dat dat het de 'endlosung' is voor al je problemen.

[ Voor 1% gewijzigd door dusty op 24-11-2004 21:51 . Reden: moet ik wel het woordje NIET erbij stoppen. ]

Back In Black!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Wat je niet moet doen is svchost.exe gewoon wegsmijten want dat is een netwerkservice en als je die kilt dan werkt je netwerk niet meer. Zijn al virussen die dat gedaan hebben. Maar kan niet meteen op de naam komen. kan echter wel spyware zijn die dat bevuilt zal ik maar zeggen maar dan doe je beter wat opzoekwerk.

Hebt ooit ook zo'n vervelende spyware gehad en heb toen adaware gebruikt en is me gelukt. Een andere keer heb ik een programma van internet extra moeten halen en daarmee was het in enkele seconden al weg. Kaapte alle verkeerd getikte URLS naar een Nederlandse startpagina. Maar ook nu ben ik gedeeltelijk klant en promoter van firefox.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor alles maar ik krijg die inet pagina niet weg met geen van de 1000 spyware programma's :(

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:36:
thnx voor alles maar ik krijg die inet pagina niet weg met geen van de 1000 spyware programma's :(
/insiderjoke
1000 vind ik niet veel.

Ga nu eens met www.hijacktthis.de aan de slag. Voorkom die rommel door:
1. Je PC goed gepatchd te houden
2. Geen warez cracks d/l-en via bittorrent, kazaa, newsgroups etc etc
3. Niet op zoek gaan naar gratis pr0n

En idd firefox is op dit moment minder gevoelig voor spyware, maar behaalde garanties in het verleden.....

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:13

André

Analytics dude

cutter schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:42:
[...]

/insiderjoke
1000 vind ik niet veel.
Helemaal niet veel zelfs :+
dusty schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:42:
Dat doet echter niet af aan het andere gedeelte in mijn reactie dat het gebruiken van firefox *NIET* meteen betekent dat het veiliger is en dat dat het de 'endlosung' is voor al je problemen.
Dat betekent het op *DIT* moment nog wel, dat dat in de toekomst ongetwijfeld gaat veranderen is een feit. Wat ook mooi is is dat FF geen activeX ondersteund wat al voor veel security breaches in IE gezorgd heeft.

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Ook niet vergeten dat de "markt" voor IE exploits en spyware nu eenmaal 95% bedraagt van het totale aantal gebruikte browsers :) Het is gewoon nog niet interessant om evul stuff te schrijven voor Firefox aangezien je daar niet veel pc's mee bereikt. Daarom heb ik eigenlijk liever niet dat Firefox té populair wordt :9

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Even nog over FireFox: laten we die eens tegenover de Internet Explorer zetten en kijken hoe ze beide met de beveiliging omgaan.

Als je bij IE een stukje JavaScript (of de MS JavaVM) of een ActiveX (plugin) draait, worden die uitgevoerd door de Windows Scripting Host. Ze draaien dus op een laag niveau rechtstreeks op de client computer. Je hebt dan ook meteen de beschikking over dingen zoals het system-object, waarmee je bestanden en services kunt installeren en opstarten.

FF daarintegen staat je alleen toe om de huidige pagina en de browser zelf te bewerken. Alles wat daarbuiten valt levert gewoon een foutmelding in het log op. En als je Java gaat gebruiken, draait die code in de Java Sandbox, dat is een virtuele computer. Al deze dingen vinden dus plaats BUITEN de client computer, in een gecontroleerde omgeving.

De exploits die tot nu toe gevonden zijn in FF (OpenSource, dus veel eenvoudiger te vinden dan in IE), zijn dan ook alleen maar dingen die qua functie vergelijkbaar zijn met tracking cookies: ze registreren en verzenden alleen dingen die plaatsvinden binnen de browser en staan volledig los van de rest van de computer.

Het mag dus duidelijk zijn, dat FF inherent vele malen veiliger is dan een IE, waarin je gewoon een online virusscanner kunt draaien. Want als die scanner rechtstreeks je computer en harddisk kan benaderen, dan kunnen trojans en andere rommel dat dus ook.
Pagina: 1