Toon posts:

Server Side include testen op desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een server side include te testen op mijn desktop.

In mijn index.htm html source code voer ik de volgende include in:
<!--#include file="welkom.shtml" -->

In dreamweaver zie ik de .shtml file binnen index.htm verschijnen, maar als ik index.htm opstart vanuit een browser verschijnt de welkom.shtml file niet in beeld.

Werkt de server side include alleen op bepaalde servers en niet op mijn desktop?

Verwijderd

Server side --> je moet dus wel een server hebben.

Met server wordt in dit geval de software bedoeld, niet de hardware. Dus IIS of apache, of een van de andere 100-den pakketten.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

PHP is serverside en werkt dus niet vanaf je computer, je zult t eerst moeten uploaden naar een server dus :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:07:
PHP is serverside en werkt dus niet vanaf je computer, je zult t eerst moeten uploaden naar een server dus :)
?!?! Waar zie jij iets over PHP staan?

Als je op je eigen PC een webserver geinstalleerd hebt met PHP, hoef je niets up te loaden hoor?

Voor TS:

Als jij gewoon op je bureaublad dubbelklikt op 'index.html' dan leest IE dat bestand rechtstreeks in van je bureaublad. Daar zit dus geen server tussen die iets kan includen.

Als je op je eigen PC een webserver installeert (bv. IIS of Apache) kun je je index.html in de root van die webserver zetten. Daarna kun je 'm openen door http://localhost in je browser in te typen. Op dat moment doet IE een verzoek aan de webserver op jouw computer, en zal deze de pagina serveren. Inclusief includes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:09:
[...]

?!?! Waar zie jij iets over PHP staan?

Als je op je eigen PC een webserver geinstalleerd hebt met PHP, hoef je niets up te loaden hoor?

Voor TS:

Als jij gewoon op je bureaublad dubbelklikt op 'index.html' dan leest IE dat bestand rechtstreeks in van je bureaublad. Daar zit dus geen server tussen die iets kan includen.

Als je op je eigen PC een webserver installeert (bv. IIS of Apache) kun je je index.html in de root van die webserver zetten. Daarna kun je 'm openen door http://localhost in je browser in te typen. Op dat moment doet IE een verzoek aan de webserver op jouw computer, en zal deze de pagina serveren. Inclusief includes.
Bedankt, dit soort antwoorden daar heb ik iets aan.

Verwijderd

Daarnaast heeft dit niks met PHP te maken maar met SSI, als ik me niet vergis een Apache module.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:47:
Daarnaast heeft dit niks met PHP te maken maar met SSI, als ik me niet vergis een Apache module.
Klopt, SSI kan overigens ook met IIS. Maar je ontkomt er dus niet aan om een webserver te draaien op je desktop. Maak even gebruik van de search om te kijken hoe dat moet en dergelijke. Heeft een hoop voordelen, omdat je dan lokaal kan testen hoe een website zich op een server zou gedragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.