Onterechte trolls flamebaits

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Topicstarter
Gepost door JaZZman - zaterdag 13 november 2004 - 18:42 Score: 3 (Inzichtvol)
Ik denk dat MS in deze gelijk heeft..
WP was al geen drol meer waardvoor Win95 en Novell heeft toe te lang gewacht met een windows versie, ze bleven maar door gaan met WP6.0 voor dos, wel de windows look..
Novell is nu op sterven na dood en ziet dit wellicht als laatste hoop op inkomsten.
Als dit vetgedrukte dan geen trol/flamebait waard is??? score +3 inzichtvol???
Gepost door Mauridia - zaterdag 13 november 2004 - 20:37 Score: 0 (Troll)
Nou ik had toendertijd weldegelijk naast de DOS versie WordPerfect 6.0 voor Windows en nog nederlandstalig ook dus kweet niet wat je bedoeld met 'geen drol meer waard' iedereen tot bij de overheid toe gebruikte WP!!! En Micr soft heeft altijd zijn programma's bij de mensen door de strot geduwd en nog...
Ik krijg voor deze reactie verschillende trolls/flamebait, vind het zelf niet echt terecht, het is gewoon mijn mening over dat ms zijn tekstverwerkingspakket standaard bij ieder comp leverd, terwijl JaZZman wp geen drol meer waard noemt!!
dit is gewoon imo slecht gemodereerd (is er wat aan te doen?) en dat wou ik graag ff kwijt.
nieuws: Novell begint rechtszaak tegen Microsoft over WordPerfect

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, ik heb diezelfde tijd actief meegemaakt en ook WP6.0 voor Dos en Win gehad (en WP7... 8 en 9). Er is idd iets anders gebeurt, dus dat gaan we even rechtzetten.

[edit]
Hierzo
Micr soft
En dan
Micr :r soft
vinden ........
vind je dat nou zelf ook handig?

[ Voor 28% gewijzigd door Delerium op 23-11-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

Topicstarter
Nee, maar dat is ook het enige, en dat heb ik bij deze gecorrigeerd, was in de emotie van 'WP geen .... meer waard'

Maar om dan meteen te flamebaiten/trollen, als ze dat ff hadden toegelicht dan had ik dat terplekke veranderd. WP afkraken vind ik ook niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou ja, je reply heeft er een week gestaan. En MS afkraken vind ik ook niet netjes.
Misschien is dat een les voor de volgende keer: kom nooit out-of-the-blue met een troll aanzetten of iets dat als troll afgedaan kan worden. Je onderbouwt het (betoog) of je pakt de kat met handschoenen aan (afstand houden).

* Delerium kan er niet meer van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia

Mauridia

Topicstarter
Nou ik lig er voor de rest niet wakker van, en ik heb wel erge dingen hier gezien, heb toegegeven 1 misplaatste smilie, en mijn mening had ik goed onderbouwd in de tijd van wp had nog niemand iets van dat andere pakket gehoord. er loopt niet voor nix 1 rechtzaak in de vs over dit soort monopolisten, en dan om iets wat daardoor uit de gratie geraakt is volledig de grond in te boren vind ik geen stijl.

maar goed dat is mijn mening, en allerlaatste reactie, dus wat dat betrefd sluiten en verwijderen maar deze topic als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

Maurida, inhoudelijk heb je best wel een punt maar, zoals Ecteinascidin al uitlegt, is een troll-reactie out-of-the-blue niet de beste manier om je de inhoud van je reactie goed leesbaar te houden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik wil nog wel even kwijt waarom JaZZman volgens mij niet aan het trollen is. Het gaat dan om het woordje "al" dat voor "geen drol meer waard" staat: JaZZman geeft aan dat WP door het opkomen van Windows minder waard werd; en zeker niet dat het pakket op zichzelf waardeloos is. Van een vergelijking van excrement met WP is geen sprake; hooguit van een vergelijking met WP-ten-tijde-van-windows; en de mogelijkheid dat WP daarvóór veel waard is blijft uitdrukkelijk open. Only two letters, but a world of difference :)

Zoals Ecteinascidin aangeeft is dat een halve waarheid, maar wel één die ik herken: heel veel mensen in mijn omgeving hadden moeite met de omschakeling naar WPfW en bleven lang de DOS-versie gebruiken. WPfW heeft dan ook nooit de monopoliepositie van WP-voor-DOS gehad.

Een +3 is wellicht aan de ruime kant, maar een +1 is in dit licht imo eigenlijk nog wel wat krapjes.

* Rataplan denkt melancholiek terug aan de tijden van WordStar B)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ecteinascidin schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:26:
Nou, ik heb diezelfde tijd actief meegemaakt en ook WP6.0 voor Dos en Win gehad (en WP7... 8 en 9). Er is idd iets anders gebeurt, dus dat gaan we even rechtzetten.

[edit]
Hierzo
[...]

En dan
[...]
vinden ........
zit nog een foutje in

micr :r s :r ft

of moest het zijn

micr :'( s :'( ft

:+ :D

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Edwin van Cleef trollde op woensdag 24 november 2004 @ 07:24 een buts offtopic onzin:
[...]

zit nog een foutje in

micr :r s :r ft

of moest het zijn

micr :'( s :'( ft

:+ :D
Edwin van Cleef: bedankt voor je waardevolle bijdrage.
Best grappig dat iemand met een usericon van SuSe en met zo'n mening over Microsoft toch een MSN en hotmail-adres gebruikt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Rataplan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:16:
Ik wil nog wel even kwijt waarom JaZZman volgens mij niet aan het trollen is. Het gaat dan om het woordje "al" dat voor "geen drol meer waard" staat: JaZZman geeft aan dat WP door het opkomen van Windows minder waard werd; en zeker niet dat het pakket op zichzelf waardeloos is. Van een vergelijking van excrement met WP is geen sprake; hooguit van een vergelijking met WP-ten-tijde-van-windows; en de mogelijkheid dat WP daarvóór veel waard is blijft uitdrukkelijk open. Only two letters, but a world of difference :)

Zoals Ecteinascidin aangeeft is dat een halve waarheid, maar wel één die ik herken: heel veel mensen in mijn omgeving hadden moeite met de omschakeling naar WPfW en bleven lang de DOS-versie gebruiken. WPfW heeft dan ook nooit de monopoliepositie van WP-voor-DOS gehad.

Een +3 is wellicht aan de ruime kant, maar een +1 is in dit licht imo eigenlijk nog wel wat krapjes.

* Rataplan denkt melancholiek terug aan de tijden van WordStar B)
offtopic:
Wel de multi-user-versie op 8-inch floppy's he, die op een PDP-11 draaide 8)7

Anyway, trollen of flaimen is gewoon not done.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ecteinascidin schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:26:

[edit]
Hierzo
[...]

En dan
[...]
vinden ........
Smilies worden bij c/p niet meegenomen, dus er zal wel geen opzet in het spel zijn. Verder vind ik Micr :r soft nog veel trolleriger dan M$. Als je dat neerzet moet je wel een heel goede post hebben wil ik hem nog meer dan nul waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

botoo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:51:
[...]
Edwin van Cleef: bedankt voor je waardevolle bijdrage.
Best grappig dat iemand met een usericon van SuSe en met zo'n mening over Microsoft toch een MSN en hotmail-adres gebruikt.
Met AMSN kan je ook nog een hoop uitrichten dus dat even terzijde.
Sterker nog ben hier bezig met MCSE
Maar was even als grap bedoeld.
Maar in ieder geval kan ik wel met de topicstarter meegaan in het feit dat soms beoordelingen onjuist gegeven worden.
Ik hoef je ook niet te vertellen als je soms de FP ziet dat het vreemd is hoe iemand naar beneden gemoddereerd word terwijl er een behoorlijke kern van waarheid inzit.
En of het nu M$ is of Micr :r s :r ft ach wat doet dat er toe
zo kunnen we wel meer dingen bedenken.
Je hebt hier voor en tegenstanders van diverse besturingssystemen en een discussie op dat gebied is een never ending story.
Blader een keer rond op het forum dan begrijp je wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Edwin van Cleef schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:55:. . .Maar was even als grap bedoeld. . .
owkee

* botoo verwacht weer een opmerking van polaris aangaande het ontbreken van humor :+ :P

edit:

Voor/tegen discussie is goed, maar trollen en flamen is geen discussieren.
Enneuh, ik heb wel eens op het forum rondgebladerd hoor, inmiddels al weer ruim 5 jaar :+ ;).

[ Voor 27% gewijzigd door botoo op 24-11-2004 18:30 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Zelfs ik kan er de humor niet van inzien. En als dat het geval is is een grap echt niet geslaagd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

polaris schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:55:
Zelfs ik kan er de humor niet van inzien.
* Rataplan was al bang dat het aan hem lag dat 'ie er niet om kon lachen...

...maar niet heus. Zeg EvC, heb je door in welk subforum je aan het posten bent? Dit forum *bestaat* om de mensen die vinden dat de moderatie er *wel* wat toe doet een platform te geven. Roepen dat het allemaal toch niet uitmaakt is roepen dat alle andere posters hier gek zijn; en op de man spelen herkennen we hier ook, dus daar maak je volgens mij ook geen vrienden mee.

Aan de andere kant, dit forum bestaat ook bij de gratie van kortzichtig getroll, dus misschien moeten we je daar dan weer dankbaar voor zijn. Ik laat de honneurs dienaangaande echter even aan een ander.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

met all respect.
Ik begrijp heel goed waar de TS het over heeft
De moderaties worden meestal gegeven door mensen die voor cq tegenstander zijn van een bepaald os en menen het beter te weten.
draai hier diverse osen en ieder os heeft wel zijn voor en tegendelen.

even uitleg hoe ik het momenteel zie en natuurlijk mag je mij verbeteren als je het er niet mee eens bent.
Ik kom als Linuxfreak online ik zie dat mensen Linux aanprijzen dat het goed is en Microsoft per definitie altijd fout is.
In dat geval word deze altijd omschreven als +1 informatief of als +1 inzichtvol

Komt er iemand online die het weer eens is met Microsoft word het een -1 flaimbait of -1 troll.
Dit alles gebeurd naar mijn mening zonder eingelijk te lezen wat er nu bedoeld word.
Menig tweaker hier heeft de tijd van Ms-dos en de software die er op draait niet eens bewust meegemaakt.
Ze weten het omdat ze in een grijs verleden van hun pa achter de pc plaats mochten nemen maar meer ook niet dan dat.

Verder denk ik dat wanneer je bijvoorbeeld Microsoft schrijft als M$ of op een andere manier dat bijvoorbeeld een Nix aanhanger er een + voor geeft en een Microsoftaanhanger weer een -1.
Zo blijven we aan de gang natuurlijk maar het is een kwestie van goed lezen en meer niet.
In mijn ogen heeft Mauridia ook gelijk alleen hangt het ook af van de mensen die op deze manier modereren.
Zelf ben ik van mening dat er in sommige gevallen maar raak gemodereerd word zonder de achtergrond te kennen.
Ik ben bang dat je dat altijd wel zal blijven houden.

Pagina: 1