[GA-6BXE Rev 1.9] Krijg totaal niets meer

Pagina: 1
Acties:

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:10
Ok eerst een klein geschiedenisje: Pc is al meer dan 8j oud. Heeft nog nooit problemen gehad en heeft al altijd vekkeloos gewerkt. Sinds een paar maanden een mooi tft op aangesloten, geen problemen mee. Toen begonnen de problemen: wanneer de pc opstartte, werkte het scherm even en toen veel het in standby-modus. Na een reboot dus met de power on-knop en het scherm af en aanleggen ging het dan wel weer. Dit probleem stelde zich echter meer en meer op.

Nu is het al zover dat je opstart en geen beeld krijgt.

Wat heb ik gedaan? ik dacht het is de gpu: ik mijn grafische kaart ingestoken, juist hetzelfde probleem. Ik dacht het is mss het scherm zelf: heb het op mijn gpu gestoken en draai het hier nu al gans de tijd vlekkeloos, tot daarjuist. Toen ik een paar keer mijn scherm af en aanlegde kwam er op het moment dat ik het weer aanlegde: no synchr. Dus moest ik een reboot doen van mijn pc, net zoals bij de oude pc. Hé dacht ik, dan is het mss toch het scherm. Wat deed ik dan: ik legde mijn crt scherm dat nog nooit problemen heeft gegeven aan die oude pc. Wauw !! beeld !!

Ik dacht oké het werkt en ga weg, keer ik echter 5sec later terug: scherm in standby en niet meer in gang te krijgen dus reboot.

Nu startte ik dus opnieuw de pc op, echter ik geraakte zelfs niet in de bios, het scherm blijft dus in standby, krijg niets van beeld.

Dus ik maar eens een bios reset(jumper) gedaan -> heeft echter niets geholpen. Harde schijf werkt ook, ze trilt dus ik ga er vanuit dat ze werkt, cpu werkt ook. Wanneer ik de pc opstart brandden de lichtjes vanvoor van power, hd ook de 2 rom lichtjes werken even. Net zoals vroeger.

Wat moet ik hier nu mee doen? Andere voeding proberen? zoveel mogelijk apparaten niet voorzien van snuk? Zie daar eigenlijk niet echt het nut van in.

Mobo dood?

pc is een P2 400mhz slot 1, 128ram, voodoo 2 ofzo(zitten 2 pci-apparaten in voor het beeld :?) een western of seagate schijfje. Alleszins geen laatste nieuwe bios, want daar is nooit naar gekeken.

Ohja voor jullie afkomen of ik wel de got search enz heb bekeken: Ja dat heb ik al gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Cocona op 23-11-2004 21:04 ]

Specs: http://specs.tweak.to/9454

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Loop dit eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Linkje had je kunnen vinden door in de FAQ en het Beleid van dit subforum te kijken :)
Pc is al meer dan 8j oud
De Gigabyte GA-6BXE is rond Q1 1999 geïntroduceerd en rev 1.9 rond Q2 diezelfde jaar. De PC is dus zeer zeker niet meer dan 8 jaar oud ;)
voodoo 2 ofzo(zitten 2 pci-apparaten in voor het beeld :? )
Een VooDoo2 is een 3D addon kaart. Een 3D uitbreiding op een bestaande 2D kaart. Tegenwoordig zijn 2D en 3D geïntegreerd in een enkele GPU ;)

• Cocona
vandaag nog eens geprobeerd om op te starten. Wat me ook lukte.

Ik kreeg dus beeld en drukte dus F8 tijdens de boot op en koos dan voor de normale windows opstart, alles verliep goed tot aan het welkomscherm.

Krijg het beeld, hoor de hd werken, dan effjes niets en dan terug de hd. Maar hij komt dus niet verder dan het welkomsscherm. Ik krijg dan een piep, wss van mijn mobo(er hangen voor het moment geen luidsprekers aan de pc) en dan reboot hij als het ware. CD schrijver en cd-rom werken gelijk efjes. Toen kreeg ik ok geen beeld meer dus scherm in standby. Toen ik terug kwam, lag de pc af :? vanzich zelf denk ik want ik heb hem niet afgelegd.

Nouja dan maar weer de powerknop indrukken en idd geen beeld, comp doet niets behalve dat de cpu begint te draaien en de lichtjes branden.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Haal de CPU es uit zijn slot, blaas beide sloten uit en prik hem er es in :)
Wil wel es helpen met die oude slot gevallen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Cocona
nope, heeft niets opgebracht behalve een hoop stof.
Nu is ie weer proper :)

• Cocona
klein mini kickje :)

Pc wil dus nog niet werken, er loopt nu een topic waar iemand ook dergelijks probleem heeft. Stond daar om effe naar de elco's te kijken. Dat heb ik nu ook gedaan maar er is niets aan die elco's.

Er is dus geen bruine uitslag ofzo.

Laten we het dan maar houden bij een simpele: het mobo is naar de moederbordenhemel ?

Pagina: 1