Toon posts:

Ervaringen ACER TM 23XX LC(i)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een low-budget laptop aanschaffen. Nu is mijn oog gevallen op de 2302 LC van Acer. Leuk laptopje volgens mij, met een mobile processor; lekker lang werken dus op de accu. Bij pricewatch staat ie de laatste weken ook telkens in de top 6.

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=252948058

Volgens mij gaan ze ook als warme broodjes over de toonbank, want een aantal weken geleden werd de 2301 gelanceerd en die is nu overal alweer uitverkocht.

Wie heeft hem? Hoe zijn je ervaringen? Hoe lang kan je werken op de accu (met werken bedoel ik office/mailen/ beetje internetten)?

Wat vind de rest van de prijs/kwaliteit. Toch een leuke laptop voor een kleine 800 euri.... :7

GRZ JApio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou voor ervaringen over de housing etc. kunnen kijken in het volgende topic:
[rml][ Ervaringen] Acer travelmate 4000 serie[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt. Daar heb ik ook al hele interessante dingen gelezen.

Maar die 4001 is buiten mijn budget. 300 euri meer is nog altijd 660 piekies.

Heeft nog niemand deze laptop in bezit? Ik kan op heel het net nergens een review vinden B)

Ik ben erg benieuwd, maar eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt. Ik wil hem alleen nog bevestigd zien :9

Verwijderd

Ik heb er net een gekocht (maandag) bij inside internet winkel uit Heerlen.
839 euro. Bevalt tot nu toe goed. Alle besturingsystemen gewiped, ook acer support programs. Eigen OS geinstalleerd. Loopt als een zonnetje, groot en duidelijk scherm geen enkele foute pixel.
Snel genoeg en met de goede codecs (en Power DVD player) is alle DVD en video te bekijken. Geluid is slecht, maar dat is logisch, te weinig volume.
Veel aansluitingen aan de voorkant.
Drivers bijna allemaal Intell, voldoen. Staan op meegeleverde CD van ACER, net als alle support programma's.
Weet alleen niet waar het slot voor dient dat zichtbaar wordt als je de memory bay openmaakt. Als iemand dat weet hoor ik het graag. Het is het slot dat net onder de stikker van acer zichtbaar is, niet het tweede memory slot, dat is duidelijk boven de al geinstalleerde memory.

Succes en zeker aan te bevelen.
Bob

Verwijderd

Heb je de LC of de LCi? Als je de LC hebt bedoel je ws. het slot voor de netwerkkaart (mini-PCI, lijkt op S0DIMM socket) :)

Verwijderd

De LC. Dus zal wel het wireless netwerkslot zijn denk ik. Bedankt, lijkt inderdad op het SODIMM slot, alleen zonder 'notch' ....
Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké de eerste gebruikersevaringen druppelen binnen. Dat doet mij deugd.

Hoe is die Mobile-Celeron processor als je niet teveel van hem vraagt. Beetje Word en internetten. Dan bedoel ik met name: Hoe is het geluid? Slaat de ventilator aan of is ie helemaal fluisterstil net als met een Pentium-mobile??

Verder nog een vraag over die 256 MB RAM. Dat vind ik zelf een nadeel, maar een beetje extra erin is prijzig, dus dat laat ik nog maar even. Prijs zal wel zakken na verloop van tijd. Hoe zit het bij jou? Zit die 256MB vol en maak je constant gebruik van je wisselbestand of is het ruim voldoende.

Zit ik me net te bedenken, hoe is de accu? Heb je hem al een aantal keer volledig opgeladen en ontladen? Hoe lang kan je werken met een accu? Bij het gebruik van Word, Excel en internet.... Welke orde van grootte ligt dat ongeveer?

Groeten Japio

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Nja, een Celeron mobile heeft geen speedstep, dus de fan zal wel iets vaker aanstaan denk ik. En 256mb is imho ook idd niet genoeg. En zeker met laptop hdd's wil je juist veel ram, want acer gooit hier echt geen 7200rpm 8mb cache hdd in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoeveelheid ram dat je nodig hebt ligt 100% aan welk OS en welke software je gebruikt.
Gebruik je bijvoorbeeld een linux distro of *BSD dan heb je aan 256mb ruim voldoende (aangezien die OSen veel zuiniger zijn met geheugen), terwijl je met WindowsXP er best aan doet van 512mb ram erin te stoppen om lekker te kunnen werken. Maar voor wat internet surfen/office werk, is 256mb ram zowiezo voldoende imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:34:
Maar die 4001 is buiten mijn budget. 300 euri meer is nog altijd 660 piekies.
300 euri meer was nog altijd 660 piekies

Face it, die gulden komt niet meer terug !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mark9534 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:48:
[...]

300 euri meer was nog altijd 660 piekies

Face it, die gulden komt niet meer terug !!
Nee maar de koers van de gulden ligt al 3 jaar dood en is om die reden voor mij nog altijd een mooi referentiekader.

Ik kan ook zeggen 300 euro is 405 USD, maar dat kan volgende week maar zo weer anders zijn.

Maar inderdaad, WAS, I have to face it :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:34:
Nja, een Celeron mobile heeft geen speedstep, dus de fan zal wel iets vaker aanstaan denk ik. En 256mb is imho ook idd niet genoeg. En zeker met laptop hdd's wil je juist veel ram, want acer gooit hier echt geen 7200rpm 8mb cache hdd in ;)
Dat zijn dus twee punten waarop de 4001 toch een stuk beter scoort. Ik wist niet dat een Celeron geen speedstep heeft. Maar ik neem aan dat het batterijverbruik wel een stuk lager is dan bij een "desktop-celeron".

Nee maar die 256MB is echt te weinig. Ik heb nu op een oud computertje Linux fedora draaien en dat gaat goed, maar om daar nu gelijk mijn nieuwe laptop van te voorzien... Dat weet ik nog net niet (sorry en ja ik weet dat je met Linux veel meer kunt, maar voor mij is het "zou kunnen" want ik kan het niet, nog niet althans, maar ik doe mijn best)

Mijn desktop heeft nu 512MB en die draait wel lekker vlot op XP Pro, maar die zit wel haast vol. Dus daarom al mijn vrees voor die 256MB

Toch maar 256 MB erbij zetten dan, gaat me 99 euro kosten.
512MB erbij gaat maar liefts 239 euro kosten en dat is te veel! Dan kun je beter voor de 4001 gaan IMHO.

GRZ Japio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kheb toevallig, van de week zo'n 1 geinstalleerd :) (zelf de 4001) maar ik moet zeggen die 300 euro extra is het waard :)
betere videokaart
meer geheugen en een centrino, ik vond namelijkde accu tegenvallen was iets van 2-3 uur terwijl me centrino wel 4-5 uur trekt :) en weinig geheugen die 256 trok niet als ik van alles aan het installeren was :) en 512kb cache tenopzichte van 2 mb ;)

Hoop dat je er wat aan hebt, kheb beiden geinstalleerd en mee gewerkt maar de 23xx is leuk voor instap en als je inet en word doet en niet zon hoge achting aan je accu stelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shit zeg meen je dat nou van die accu. Dat is dus wel een punt voor mij. Ik wil graag echt mobiel werken en niet constant afhankelijk zijn van een stopcontact of sigarettenaansteker.

Bedankt! Ik ga er nu weer eens opnieuw een afweging op loslaten. Alleen die 512MB die kost voor een Laptop al 239...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraagje voor de kenner:

Wat vinden jullie van dit systeem t.o.v. die Acer 2302 die hierboven gelinkt staat?

http://www.packardbell.nl...1.asp?partNumber=07400305

Deze staat namelijk in de Makro krant van deze week voor 792 incl btw, terwijl adviesprijs elders 999,- is. 8)7 Dat lijkt mij dus ook wel wat. Wat vinden jullie van dit low budget systeem? Welke van de twee zouden jullie kiezen???

Grz Japio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
met een AMD heb je al helemaal geen geweldige accu tijd hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste JApio,

Leuk, maar niet indrukwekkend. Ben niet zo weg van die AMD processor. Inderdaad meer Fan-activiteit dan bij Intell. Verschil is het branden van DVD's, de graphics zijn ook bij dit systeem volledig op het Mb embedded.
De 2302 kostte mij bij Inside Notebooks uit Heerlen (lijkt reclame, is het niet!) 839 Euro plus 15 euro verzendkosten. Binnen drie dagen thuis (van te voren overgemaakt via postbank, dus garantie mbt annuleren van de betaling)
Hij loopt goed, hoewel ik er ooit minimaal 256 bij doe. Maar ik mis het eigenlijk helemaal niet.
Draai Word, I'net, Dreamweaver en FTP-Pro tegelijkertijd zonder probleem. Films draaien (power DVD) goed, geen haperingen. Die Celeron 1,4 doet het best goed.
Ik ben echt wel beter gewend want mijn desktop heeft een PIV HT 2,8 GHz en 1 meg intern. (plus snelle HDD's en een duallayer DVD br/wr)
Ik heb de laptop al gebruikt voor een hele zware presentatie met embedded filmpjes en dat gaat uitstekend. OS is Win XP-Pro, SP2. Office XP.
De accu is inderdaad niet echt indrukwekkend, maar ik heb tijdens een presentatie 2,5 uur gehaald en bij uitproberen thuis, met alleen word bijna drie uur voordat hij ging protesteren. Die 40XX is inderdaad veel beter, maar ook best veel duurder.
Grappig, maar dit "instap" model (2300) was een paar jaar geleden de hottest desktop..... Eh.. ik ben op een Commodore 64 begonnen, dus vraag maar niet naar mijn leeftijd. :7
Ik vind dit ding goed, fan maakt weinig geluid en slaat ondanks de Celeron niet te vaak aan. De toshiba's op mijn werk maken veel meer lawaai en bijna contstant.

Ik zou mijn extra euro's aan leukere dingen besteden dan aan een 40XX.... :+

Succes,
Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebruide post Bob!

Nee ik heb vanmiddag het een en ander opgezocht en die AMD in een laptop dat is minder ideaal dan een Celeron-M

Blij te horen dat de laptop weinig geluid maakt. Dat is voor mij toch erg belangrijk.
Die accu vind ik een minpuntje, om welke de laptop voor mij zou kunnen afvallen. Alhoewel 2,5-3uur nog steeds wel mooi is.

Toevallig dat je over die prijzen begint. Ik had eigenlijk als filosofie om als je computerspullen koopt niet al achterop te liggen bij aanschaf. Om dit uit mijn hoofd te krijgen had ik gisteren er eens een computerkrantje van slechts twee jaar oud erbij gepakt (dec 2002!). Daar stonden advertenties in van laptops die zeker voor deze 2302 onderdoen, die ruim 2000 euro kosten. Toen draaide men ook al XP en niemand die klaagde over die 256. Zo zie je maar alles is relatief. Zeker met computerspullen.

Ook ik zal, mits ik hem aanschaf, ook in de toekomst er 256 minimaal bijzetten. Dat is toch fijner, maar tot die tijd is dit wat mij betreft voor een dubbeltje op de eerste rang. Een goede tweedehands Dell, met alle respect, wordt voor haast hetzelfde bedrag verkocht. Incluis alle nadelen van tweedehands op de koop toe.

Ik vind het wel jammer dat ik niet meer verhalen over deze laptop lees. Er moeten er volgens mij veel meer verkocht zijn, want de 2301 was binnen mum van tijd uitverkocht.

Nogmaals dank Bob

GRZ Japio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met 2,5-3u batterijduur niet kan leven, moet je automatisch je budget aanpassen.
Hoger dan dat kom je automatisch in het Centrino-segment welke je ook in een andere prijsklasse brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
ik heb voorkerst een acer 2303 gekregen, nou viel mij het een en et ander op....ik zag dat er bij systeemeheer dat er een partitie van 2,9 gig in gebruik is die pqservice(eisa confguratie) het. wat is dat eigelijk?
het liefst gooi ik alles eraf en installeer k het opnieuw met mn eigen os.
wa betekend het voor je garantie als je de acer configuraie eraf donderd en de HD opnieuw naar eigen inzicht indeeld?

overigens kun je in de bios het geheugen aan de videokaart toewijzen (8,16 of 32mb) it is standaard 16 mb, kan die op 32 mb worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
overigens onbegrijpelijk dat acer de hardeschijven nog met fat32 formateerd. dit formaa is toch gewoon vet achterhaald o ligt dat nou aan mij, ikzou zeggen fat is handig als je nog met een diskette een rescue wil doen maar een driver zit er niet.....apart dus wat mij betreft....

iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hou er wel rekening mee dat de 2300 serie een 4 cells accupak heeft, de 4x00 series hebben een 8 cells accu.
Ik denk dat je accutijd rond de 2/2.5 uur ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Troy_BP schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:42:
overigens onbegrijpelijk dat acer de hardeschijven nog met fat32 formateerd. dit formaa is toch gewoon vet achterhaald o ligt dat nou aan mij, ikzou zeggen fat is handig als je nog met een diskette een rescue wil doen maar een driver zit er niet.....apart dus wat mij betreft....

iemand een idee
rechtenscructuur :P als je bv backup maakt van schijf zijn al die rechten niet meer goed etc heel geklooi omdat weer goed te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troy_BP schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:42:

iemand een idee
Laat de gemiddelde computergebruiker zijn files maar eens terugvinden d.m.v. DOS met een NTFS partitie. 98% van het klantenbestand van de gerenommeerde merken komt daar niet uit.
Je hebt altijd de optie om te converteren (zoveel moeite is het niet) en je hebt een zelfstandige keus. Van NTFS naar FAT32 gaat niet makkelijk (voor de gemiddelde computergebruiker) en de standaard user merkt het verschil amper tussen NTFS en FAT32.. :)

• Troy_BP
Troy_BP schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:28:
.........

overigens kun je in de bios het geheugen aan de videokaart toewijzen (8,16 of 32mb) it is standaard 16 mb, kan die op 32 mb worden gezet?
kan iemand deze vraag nog voor me beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:34

netblade

Sunrise

Troy_BP schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:43:
[...]

kan iemand deze vraag nog voor me beantwoorden?
Nee dit is bij de meeste acer notebooks uitgeschakeld. Gezien het een IntelExtreme2 kaartje is.
Deze regelt zelf zijn geheugen in windows.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:08:
[...]

Nee dit is bij de meeste acer notebooks uitgeschakeld. Gezien het een IntelExtreme2 kaartje is.
Deze regelt zelf zijn geheugen in windows.
Dit is dus een ja. Wat je instelt in de bios is een minimum. Je kan dus zelf, boven de DVMT van Intel, verkiezen om een minimum aan VRAM toe te wijzen. Je kunt dus van een minimum van 8/16/32 gaan, met een maximum van 64MB.

Hij regelt het dus wel zelf, hetzij met enige invloed van de gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
ik ben op zoek naar een wifi oplossing...nou vroeg ik me af of zon mini-pci kaartje zou werken. de technische documentatie is daar erg onduidelijk over.

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=463805760

in dezelfde serie zijn er modellen beschikbaar met wifi vandaar dat ik me dit afvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zou kunnen, je moet alleen ff checken als je het klepje ervan weghaalt (zie je vanzelf of het vol is (=geheugen) of leeg (=mini-PCI)) of fdat er kabels liggen (2 stuks, lichtgrijs en wit, of zwart en donkergrijs). Zo ja heb je geluk, zo nee is het minder en moet je laptop open.
Dan krijg je dus:

Servicepartner = garantiebehoud maar duur
Zelf doen = risico maar goedkoop (en mss duurkoop omdat je dan geen garantie meer hebt)

Als je de kabels hebt: http://www.actiecom.nl/product_info.php?products_id=1219

€ 31,39 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 00:24:
Ja, dat zou kunnen, je moet alleen ff checken als je het klepje ervan weghaalt (zie je vanzelf of het vol is (=geheugen) of leeg (=mini-PCI)) of fdat er kabels liggen (2 stuks, lichtgrijs en wit, of zwart en donkergrijs). Zo ja heb je geluk, zo nee is het minder en moet je laptop open.
Dan krijg je dus:

Servicepartner = garantiebehoud maar duur
Zelf doen = risico maar goedkoop (en mss duurkoop omdat je dan geen garantie meer hebt)

Als je de kabels hebt: http://www.actiecom.nl/product_info.php?products_id=1219

€ 31,39 :)
ik heb zeker weten een mini-pci slot over en leeg maar ik heb er geen draadjes of iets dergelijks gezien.
dus enkel het slot heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troy_BP schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:28:
ik heb voorkerst een acer 2303 gekregen, nou viel mij het een en et ander op....ik zag dat er bij systeemeheer dat er een partitie van 2,9 gig in gebruik is die pqservice(eisa confguratie) het. wat is dat eigelijk?
het liefst gooi ik alles eraf en installeer k het opnieuw met mn eigen os.
wa betekend het voor je garantie als je de acer configuraie eraf donderd en de HD opnieuw naar eigen inzicht indeeld?

ik vraag me ook hetzelfde af of ik die pqservice mag verwijderen
lijkt me aangemaakt te zien wanneer ik de eerste maal de laptop opstarte (duurde ongeveer een half uur)
op de acer support site vindt ik ook geen info over deze partitie (wel over andere velke kleinere zoals acerservice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:01:
[...]

ik vraag me ook hetzelfde af of ik die pqservice mag verwijderen
lijkt me aangemaakt te zien wanneer ik de eerste maal de laptop opstarte (duurde ongeveer een half uur)
op de acer support site vindt ik ook geen info over deze partitie (wel over andere velke kleinere zoals acerservice)
heb het hele zooitje er al afgedonderd, schijf in 2en gedeeld en er een winxp pro op gezet...loopt als een trein.
ach garantie zal wel mee vallen....anders kan je het erug zetten dmv die cds d8 ik
Pagina: 1