[DC++] Computer schakelt niet meer uit door hangend proces?

Pagina: 1
Acties:

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallow,
Ik heb hier een "probleempje"
Ik ben al lang bezitter van dc++ en kan er erg fijn bestanden mee downloaden.
Maar ik heb win xp, dus heb ik eens geprobeerd om dc++ van een ander account te openen. Dat ging wel, maar ik moest alles opnieuw invullen (naam, download map e.d.). Ik vond het niet raar want bij Kazaa deed ik dat ook en had iedere gebruiker een aparte download list & gebruikersnaam.
Maar het probleem is: als ik dan weer bij mijn eigen account terudkwam, was alles gewist!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dc++ was zeg maar opnieuw geinstallerd! --> nieuwe naam aanmaken is niet zo erg. Maar het ergste is dat er een boel onafgeronde downloads zijn (98%) en die downloadt DC++ niet verder!!
Wie weet raad, want het is echt erg om eerst 3 dagen te wachten totdat ie bijna klaar is dan weer net op het verkeerde moment de pc afsluiten en op een andere account inloggen en dan dit krijgen!
Wie o wie??

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-07 16:58
Draai DC++ onder een apparte acount! En die acount alleen voor DC++ gebruiken, dan ben je van het probleem af :). Verder heeft niemand er last van, want je kan die acount gewoon uitloggen, maar wel actief laten blijven.

• ibr
Icey schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:46:
Draai DC++ onder een apparte acount! En die acount alleen voor DC++ gebruiken, dan ben je van het probleem af :). Verder heeft niemand er last van, want je kan die acount gewoon uitloggen, maar wel actief laten blijven.
Het is dus wel een probleem dat dc++ niet onder 2 verschillende accounts kan runnen...

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ibr schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:48:
[...]

Het is dus wel een probleem dat dc++ niet onder 2 verschillende accounts kan runnen...
Dat kan wel, alleen (bij mij) krijg je dan 2x dezelfde DC++, dus met dezelfde queue, favorite hubs etc. Dus, het kan wel. :) Maar eigenlijk wil ik dat dus niet: ik wil dat ik onder 2 verschillende accounts 2 verschillende queues, favorite hubs etc. kan hebben. Weet iemand of en hoe dat kan? :?

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:52

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

The Evil Brain schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:57:
[...]

Dat kan wel, alleen (bij mij) krijg je dan 2x dezelfde DC++, dus met dezelfde queue, favorite hubs etc. Dus, het kan wel. :) Maar eigenlijk wil ik dat dus niet: ik wil dat ik onder 2 verschillende accounts 2 verschillende queues, favorite hubs etc. kan hebben. Weet iemand of en hoe dat kan? :?
DC nog een keer installeren maar dan in een andere directory?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Twee Dee schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:00:
[...]

DC nog een keer installeren maar dan in een andere directory?
Inderdaad, dat werkt :) heb het zelf ook al eens geprobeerd. Je kan zelfs de hele directory gewoon kopiëren en dan opstarten vanuit één van beide directories.

De queue etc. houdt ie binnen de install directory en die kan dus volledig verschillend zijn.

De download-directory zou ik bij allebei wel apart houden, dat moet je dan nog wel even apart instellen als je elk van beiden daarna weer opstart.

[ Voor 6% gewijzigd door MaikelG op 23-11-2004 21:12 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• ibr
Ok, ik snap dat nou wel weer :) danke

Maar weet iemand een oplossing zodat ik mijn nog niet afgemaakte downloads TOCH kan downloaden???

• ibr
Trouwens, ik heb gewoon de dc++.exe bestand weer naar de oude map teruggeplaatst, toen had ik alles weer terug :)

Verwijderd

probleem verholpen

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 15:52 ]

• ibr
Maar nu, een maand later, heb ik een ander probleem:

Nadat ik klaar ben met computeren en de pc wil gaan uitzetten, sluit ik eerst DC++ af. Vreemd genoeg blijft dcpluplus.exe nog wel in het taakbeheer staan! Eerst lette ik er niet zo op, maar nu viel me op dat dat samenging met het feit dat mijn computer nooit volledig uitschakelt. Hij blijft hangen op "De instellingen worden opgeslagen" (Win XP SP2), daarna doet hij niks |:( . Enige manier om hem danuit te zetten is dan: stekker uit stopcontact... Btw erg vervelend als ik 's nachts een film laat omzetten en dan de pc vanzelf laat uitschakelen, dat hij dat dan niet doet en de rest van de nacht dan op "De instellingen worden opgelsagen" blijft...

Trouwens, als ik van accounts wissel (eerst afmelden) en daar geen DC++ opstart, schakelt hij zich wel volledig uit. Alhoewel, soms blijft de pc zelfs hangen als je van account wisselt (als je afmelden ipv wisselen kiest).

Ik heb al geprobeerd om een nieuwere versie van dc++ te installeren, maar dat heeft helemaal geen resultaat gehad...

• ibr
*kick*

Btw, bij Kazaa/Ares/E-mule heb ik dit probleem niet...

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb dat probleem iig niet... kun je hem via taakbeheer alsnog uitschakele? en staat hij ook in je tray?
en hoelang staat dc++ op zo'n moment dan al aan? Misschien duruthet gewoon lang :)

• ibr
PelicanPete schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:57:
Ik heb dat probleem iig niet... kun je hem via taakbeheer alsnog uitschakele? en staat hij ook in je tray?
en hoelang staat dc++ op zo'n moment dan al aan? Misschien duruthet gewoon lang :)
Alleen al het feit dat dc++ 1 keer opgestart is, maakt niet uit voor hoe lang, is genoeg om de pc tijdens het uitschakelen vast te laten lopen.
Via taakbeheer kan ik het proces dcplusplus.exe uitschakelen, maar dan nog loopt de pc vast...

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Misschien kun je eens proberen om voordat je dc++ afsluit alle connecties af te breken? Dus de hubs een voor een sluiten en mogelijke uploads afzetten?

Nog een ideetje, misschien is dc++ een file aan eht hashen?
met http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml kun je zien welke bestanden dc++ gebruikt (nadat je het ehbt proberen af te sluiten...)

(met dat progje kun je lopende processen trouwens ook echt "killen"... misschien ook eens het proberen waard...)

(en misschien kan het ook aan een te trage hd liggen? Ik weet het niet hoor, gewoon een ebetje lukraak aan het gokken :))

[ Voor 27% gewijzigd door PelicanPete op 08-01-2005 13:36 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; 'Probleem' zegt zo weinig ;)

Probleem met dc++ > [DC++] Computer schakelt niet meer uit door hangend proces? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ibr
PelicanPete schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:30:
1 Misschien kun je eens proberen om voordat je dc++ afsluit alle connecties af te breken? Dus de hubs een voor een sluiten en mogelijke uploads afzetten?

2 Nog een ideetje, misschien is dc++ een file aan eht hashen?
met http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml kun je zien welke bestanden dc++ gebruikt (nadat je het ehbt proberen af te sluiten...)

(met dat progje kun je lopende processen trouwens ook echt "killen"... misschien ook eens het proberen waard...)

3 (en misschien kan het ook aan een te trage hd liggen? Ik weet het niet hoor, gewoon een ebetje lukraak aan het gokken :))
1 Dat is een goede tip, ik zal eens proberen om dat te doen

2 Als ik DC++ afsluit zie ik dat hij "finished" is met hashen. Maar dat progje moet k ook eens uitproberen, misschien killt [ctrl]-[alt]-[del] niet helemaal...

3 Nee hoor :) heb een 8080 XL van de goede vriend Medion, daar zullen vast geen problemen mee zijn

Ik laat nog wel horen of het gelukt is

• ibr
ibr schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:10:
[...]
2 Als ik DC++ afsluit zie ik dat hij "finished" is met hashen. Maar dat progje moet k ook eens uitproberen, misschien killt [ctrl]-[alt]-[del] niet helemaal...
[...]
_/-\o_ Dat linkje heeft dus geholpen :P

Ik zag dat alle downloads idd nog aan het downloaden waren en de pc dus daarom niet afsloot. Het downloaden hield ook niet op toen ik alle hubs afsloot.

Voor mij is Proces XP dus dè oplossing >:)

offtopic:
Even aan de modjes: sluit dit topic maar even niet, aangezien ik nog een n00b ben en er in de toekomst nog vast wel iets mis zal gaan ;) 't Is maar een tip...

[ Voor 22% gewijzigd door ibr op 11-01-2005 21:57 ]

Verwijderd

Dear Mensen

Ik ben TU Delft student.
Ik heb al lang DC++ gebruiken, maar vandaag mijn comp was crashed. Ik heb mijn computer reinstalled.
Nu kan ik niet meer DC++ inlogen. Ik vergeet mijn wachtwoord.
Kunt iemand mij helpen? Hoe kan ik een nieuwe account heb?

Dank je wel.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:47
als je dat gewoon eens even in de hubs vraagt... Gok niet dat iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen...
Pagina: 1