Toon posts:

Wanneer PC uitgezet wordt, wil hij niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Wanneer ik mijn PC loopt hij perfect... start WindowsXP op... en verder kom ik geen enkel probleem tegen... totdat:

Ik sluit WindowsXP op de officiële manier af, waardoor de PC uiteindelijk uit gaat. Nu komt het probleem wanneer ik hem de eerst volgende keer weer aan wil zetten. Hij reageert hier helemaal niet op en blijft dus gewoon helemaal uit.

Pas wanneer ik de voedingstekker lostrek en weer opnieuw aansluit gaat hij weer aan en kom ik verder geen enkel probleem tegen. Hoe kan dit?

Mijn configuratie:
MSI K7T266 PRO vers1.0 moederbord
AMD Athlon 1.4GHz processor
235W ATX-voeding
MSI Nvidia TNT2 videokaart

Voor de rest is mijn computer losgekoppeld van CDROMS, NETWERK e.d.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
Waarschijnlijk is je voeding rot dan.. heb je de voltages al gechecked?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb de voltages niet gecheckt... heb ik totaal geen verstand van.

Kan het ook zijn dat mijn voeding te zwak is?

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:42:
Het volgende probleem:

Wanneer ik mijn PC loopt hij perfect... start WindowsXP op... en verder kom ik geen enkel probleem tegen... totdat:

Ik sluit WindowsXP op de officiële manier af, waardoor de PC uiteindelijk uit gaat. Nu komt het probleem wanneer ik hem de eerst volgende keer weer aan wil zetten. Hij reageert hier helemaal niet op en blijft dus gewoon helemaal uit.

Pas wanneer ik de voedingstekker lostrek en weer opnieuw aansluit gaat hij weer aan en kom ik verder geen enkel probleem tegen. Hoe kan dit?

Mijn configuratie:
MSI K7T266 PRO vers1.0 moederbord
AMD Athlon 1.4GHz processor
235W ATX-voeding
MSI Nvidia TNT2 videokaart

Voor de rest is mijn computer losgekoppeld van CDROMS, NETWERK e.d.
235 is voor deze tijd niet veel maar denk wel dat ie het moet trekken

Met Vriendelijke Groet,

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
check je 12v (zwart en geel) met een multimeter als je pc draait. Is ie lager dan 11.90 dan is het mis. Dikkere voeding kopen dus.

Kun je die niet lenen van iemand?

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

RemonDePemon schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:59:
check je 12v (zwart en geel) met een multimeter als je pc draait. Is ie lager dan 12.90 dan is het mis. Dikkere voeding kopen dus.

Kun je die niet lenen van iemand?
Lager dan 12.9 :?
Denk dat je wat anders bedoeld :+

TS:
Kijk es of je elco's op je bord niet dood zijn :)
Zie: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je de mogelijkheid hebt, probeer een andere voeding. Vanochtend een PC op die manier gefixed met precies hetzelfde probleem.

Als een andere voeding niets oplost (leen em ff uit een andere PC bijvoorbeeld) dan ligt het probleem vrijwel zeker bij je moederbord.

[ Voor 36% gewijzigd door roelio op 23-11-2004 22:07 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens proberen een 300W voeding te regelen... dan kan ik het even proberen.

Alvast bedankt voor alle moeite!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het kan zijn dat zich een probleem voordoet wat weleens vaker voorkomt. Er blijft op de een of andere manier een soort reststroom op de PC aanwezig waarna soortgelijke problemen zoals boven voorkomen.

De oplossing is eenvoudig. Stekker eruit en een keer of 5 de powerbutton indrukken. Stekker erin en klaar.

Of dit ook helpt bij dit probleem is makkelijk uit te vinden.

ARME AOW’er

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:22
Hee,

Probeer eens of je aan/uit knop wel werkt.
Waarschijnlijk staat ie gewoon op "aan" dus als je de stekker er opnieuw in stopt gaat ie weer werken. Uit gaat ie toch...heb je geen knop voor nodig :9

PVoutput

Verwijderd

voeding is te licht voor je systeem en daardoor boot hij geen twee keer achter elkaar mijn ouders hebben zelfde board en cpu en die draaide echt zwaar bagger op een 235 watt zalman voeding.
na deze vervangen te hebben voor een zwaarder beestje draait de pc als een zonetje voor de laaste 2 jaar hij had ook last van het boot probleem en liep 2 x per uur vast.
Pagina: 1