Toon posts:

Xerox 4512 melding: Service(P3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn printer, een Olivetti PG L12 (beter bekent als de Xerox DocuPrint 4512) gaat bij het aanzetten niet meer zoemen en geeft de melding: Service(P3).
Ik kan op internet geen handleiding vinden, maar ergens heb ik kunnen ontdekken dat het een PWB-fout is. Is dat iets met een PCB (printplaat)?

Hoe of waar kan ik tegenwoordig dat ding laten repareren voor een lage prijs? Het model is al oud namelijk.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, die printer is me heilig! :) Wie kan mij helpen?

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Uit het service manual (van een Xerox DocuPrint 4512):
P3 - NVRAM read ERROR - 1) Defective CPU on the Printer Controller PWB - 1) Replace the Printer Controller PWB (REP 4.6.7).

Het is te lang geleden dat ik zelf zo'n machine heb gerepareerd, maar zal maandag eens op mijn werk kijken voor wat meer info. Het boek waar ik dit uit heb is een dikke 8 jaar oud namelijk. Ik zou sowieso een nv-ram reset uitvoeren en het board er even uithalen en reseaten. Wellicht slecht contact.

Ik weet niet zeker of de engine controllers tussen een 4512 en olivetti uitwisselbaar zijn. Ik heb sowieso nog wat oude boards liggen voor de 4512 liggen, een engine controller board mag je zo hebben als je de verzendkosten betaald. We hebben volgens mij ook nog ergens een prototype van die olivetti versie staan in een donker hoekje.. I'll let you know.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor reactie!

Het is alweer een tijdje geleden, dus ik hoop dat je dit nog leest. Graag zou ik willenb weten waar in de printer dat board zit. En hoe ik die reset kan uitvoeren. Heb je enig idee?

Mocht het vervangen van dat PWB een oplossing bieden, dan maak ik graag gebruik van je aanbod.

Verwijderd

Topicstarter
Dacurve, zou ik je email adres mogen?

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Mailtje gestuurd..

Verwijderd

Topicstarter
Met de hulp van Dacurve is het opgelost:

Een NVram reset was voldoende om er weer mooie printjes uit te krijgen. Zo'n reset gaat alsvolgt:

Zet de printer uit.
Terwijl je de Enter en het [pijltje-naar-beneden]-toets inhoud zet je de printer aan.
Druk net zovaak op Enter totdat je bij NVRAM inital komt.
Doe een papier in de handinvoer, de "registration switch" wordt hierdoor om gezet.
Tegelijkertijd druk je de Item toets in. Je hoort nu een piep toontje. De NVRAM reset is nu voltooid. Nu nog de printer opnieuw instellen:
Druk op Enter om naar het volgende menu-item te gaan: Counter Set
Ga met het [pijltje-naar-beneden]-toets naar de optie TNL. Zet deze optie op 75 (tussen 70 en 80)
Gebruik de Data Clear toets om de waarde te verhogen. De Form Feed toets kan je gebruiken om de data te verlagen.
Sla nu de instellingen op dmv. de registration switch en de item toets tegelijkertijd te gebruiken. Je hoort weer een piepje.
Druk op Enter.
Zet nu de printer uit. Even wachten. En weer aan...

Als dit niet werkt, dan is er misschien iets anders aan de hand.
Pagina: 1