Toon posts:

ibook g3 800Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goede prijs voor een ibook g3 800Mhz?
is deze nog redelijk up to date? draait Mac OS 10 hier goed op?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:50:
Wat is een goede prijs voor een ibook g3 800Mhz?
is deze nog redelijk up to date? draait Mac OS 10 hier goed op?
ik heb zelf een ibook g3 800 14"

de prijs hangt vooral af van de grootte(12" of 14") en de grootte van de harddisk en hoeveelheid geheugen

osx draait goed op een g3 800 mits je er genoeg geheugen in stopt. bij een g3 800 moet je dan denken aan 384mb of 640mb omdat er intern vaak 128mb in zit

kijk verder eens op www.tweedehandsmac.nl

Verwijderd

Wat is up to date? de G4 bestaat al weer een tijdje en misschien komt de G5 mobile volgend jaar al...
maar goed, je G3 voldoet voor het meeste gewoon goed, je kan er panther echt wel op draaien!
als je het helemaal goed wil stop je hem vol met ram geheugen (wel een goed merk) dan draait die helemaal mooi!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:35:
<...>
als je het helemaal goed wil stop je hem vol met ram geheugen (wel een goed merk) dan draait die helemaal mooi!
Toch even een kanttekening.
Ik heb een 800 met 640MB erin en panther erop, en begrijp me goed: ik vind het een geweldig ding, ik gebruik em vaker dan m'n P4 machines. Maar 'dan draait die helemaal mooi' is echt teveel eer. Het draait acceptabel, en niet veel meer dan dat.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Je moet niet vergeten dat de G3 ook een mindere videokaart heeft als het G4 model, daardoor komen veel berekeningen bij de processor terecht en deze heeft al niet zoveel kracht over. Je kunt het dus best draaien, maar ik denk niet dat ik het persoonlijk iemand zou aanraden.

Als je het wel doet ^^with Qorne, zorg er zeker voor dat je genoeg ram hebt anders wordt je hd een swap hd en dat wil je echt niet in een laptop die eigenlijk toch al kracht tekort komt.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37
ik heb zelf een ibook g3 800 mhz en ik kan alles ermee wat ik ermee moet doen

ik gebruik em voornamenlijk voor internet/office etc maar zo nu en dan ook wat videobewerken wat ook nog prima gaat (verwacht geen super snelheden maar ik doe het toch niet dagenlijks)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Pinball schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:49:
[...]

Toch even een kanttekening.
Ik heb een 800 met 640MB erin en panther erop, en begrijp me goed: ik vind het een geweldig ding, ik gebruik em vaker dan m'n P4 machines. Maar 'dan draait die helemaal mooi' is echt teveel eer. Het draait acceptabel, en niet veel meer dan dat.
Mhoa ik heb hem al aardig zien draaien op een G3 500Mhz :P

Maar ik heb het alleen over OS X dan, als je gaat Photoshoppen zou ik naar iets snellers uitkijken.

Het werkt gewoon wel, maar het is zeker niet super snel ofzo. :P

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:02:
[...]

Mhoa ik heb hem al aardig zien draaien op een G3 500Mhz :P

Maar ik heb het alleen over OS X dan, als je gaat Photoshoppen zou ik naar iets snellers uitkijken.

Het werkt gewoon wel, maar het is zeker niet super snel ofzo. :P
True, maar als ik een standaard workflow open trek (mail + safari + itunes + quark) dan gaat zo'n mac toch al behoorlijk flippen bij de mooie move's van x. Natuurlijk kun je nog wel veel filteren met, shadowkiller en andere tools. :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een 14inch...
enig idee voor `n goede prijs??

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:13:
het gaat om een 14inch...
enig idee voor `n goede prijs??
€600 Voor één met Max Ram geheugen en misschien airport (als je dat nodig hebt)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Het ligt eraan waar voor je hem gaat gebruiken. maar als je hem alleen voor een beetje internetten en muziek downloaden gaat gebruiken is het een prima laptop.
voor 500€ zou ik hem mee nemen als ik jou was

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank allen!
ik ben weer wat wijzer geworden!
Pagina: 1