Toon posts:

[exchange 2k]public folder rechten groepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[exchange 2000, windows 2000 server SBS, oulook 2002]

heb net mijn plannetje af en wilde deze gaan testen, maar dit lukte niet :(. Wat is het geval; Voor het op een overzichtelijk manier gebruiken van public folders in exchange heb ik een nieuwe folder indeling, voorzien van enige vorm van rechten gemaakt (dus een soort van public folder plan).

de groep projectleiders zou bijvoorbeeld nieuwe submappen kunnen maken, terwijl de groep receptionisten die niet zou mogen, althans dat is de bedoeling. Bij het testen kwam ik er achter dat je alleen rechten kan toekennen per gebruiker (client permission in exchange system manager), wanneer je aan een groep rechten wil toekennen krijg je een foutmelding. Als je de groep rechten wil toekennen via outlook dan krijg je de melding "kan wijzigingen niet opslaan"

dus al met al een vervelende situatie. Weet iemand hoe, je in exchange 2000 groepen rechten kan toekennen voor public folders.

ik kijk uit naar de reactie.. alvast bedankt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat voor type groepen zijn het die je hebt aangemaakt? Security of Distribution Groups en dan Local, Global of Universal?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
wat ook werkt is het "mail enablen" van de groep, dat doe ik tenminste altijd.

dan ga je ff naar je exchange server, en daar start je AD U&C op

vervolgens met de rechtermuisknop op een groep, en dan exchange tasks

daar zeg je dan "establish an e-mail adres"

vervolgens even een praktische tip, zet voor de "diplay name" onder het tabblad "exchange general" een " _ ", zodat je ze later in je GAL weer gemakkelijk kunt benaderen, omdat dan alle groepen bovenaanstaan!

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 24-11-2004 11:09 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:14:
Wat voor type groepen zijn het die je hebt aangemaakt? Security of Distribution Groups en dan Local, Global of Universal?
ik heb diverse groepen,

groep projectleiders: security group -global
groep verkoop: security group - global
groep inkoop distribution group - global

Als ik bijvoorbeel de groep inkoop rechten wil toekennen via client permissions, dan krijg ik in exchange system manager een foutmelding, als ik dit via outlook wil doen geeft die aan dat die de wijzigingen niet kan opslaan.

De groep verkoop daarin tegen kan ik wel toevoegen aan een public folder zonder foutmeldingen, als ik dezelfde groep bijvoorbeeld rechten geef om nieuwe submappen te kunnen maken, dan werkt dit ook. De groep projectleiders daarin tegen is van het zelfde type als de groep verkoop, maar als ik deze aan een public folder toevoeg en rechten geef zodat de groep nieuwe mappen kan maken, werkt dit niet. wanneer een gebruiker die in de groep verkoop zit op de betreffende public folder zijn rechtermuis knop inklikt staat de optie " new folder" gedisabled.

Ik ben in iedergeval een stap verder, maar nog niet helemaal :)

• Grolsch
had ik vorig jaar ook last van, maar geen oplossing, zie:

[rml][ exchange2000] rechten op public folder probleem[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die topic al gelezen. Is idd heel erg vervelend.

Ik moet nu wat anders gaan verzinnen, heeft iemand een idee. Wat ik wil maken is dat mail centraal wordt opgeslagen (een soort van public folder idee) waarmee een project met anderen wordt gedeeld. In public folders kan dit ook, maar ik zie dat ik er geen goed structuur in kan maken mede doordat ik nog steeds problemen heb met de client permissions.

• Grolsch
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:35:
[...]

Ik had die topic al gelezen. Is idd heel erg vervelend.

Ik moet nu wat anders gaan verzinnen, heeft iemand een idee. Wat ik wil maken is dat mail centraal wordt opgeslagen (een soort van public folder idee) waarmee een project met anderen wordt gedeeld. In public folders kan dit ook, maar ik zie dat ik er geen goed structuur in kan maken mede doordat ik nog steeds problemen heb met de client permissions.
ik moet zeggen dat ik dat ADSIEDIT verhaal nog niet geprobeert heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ter info :D

Ik heb in windows 2000 server (sbs) en exchange de Native mode ingeschakelt i.p.v mixed-mode. Dit is wenselijk wanneer er met groepen gewerkt wordt heb ik vernomen. Wanneer ik nu client persmission toeken lijkt het er in eerste instantie op dat het niet werkt, maar dit duurt meestal even voordat de rechten bekend zijn in het systeem. Mocht je niet willen wachten voer dan een update uit (system manager> recipients> recipient update services > rechtermuisknop > update Now)
Na een herstart van outlook zijn de rechten bekend.
Dit betekent dus dat ik gewoon door kan gaan met mijn plannetje.. i.i.g iedereen bedankt voor de info
Pagina: 1