[css] div achtergrond met dynamische inhoud

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben met een website bezig waarbij de opbouw wordt gebruikt van deze site Ik laat alle divs dynamisch vullen met php maar loop nu tegen een klein probleempje aan. De centerdiv waarin de meeste tekst komt rekt de site uit naar beneden indien nodig. Dit gaat allemaal prima. Ik wil nu in de rechterdiv een achtergrond plaatsen die meegroeit naar gelang de centerdiv uitrekt. Probleem is nu dat de rechterdiv de grootte aanneemt van de inhoud waardoor ik een gedeelte van de achtergrond verlies... Hoe krijg ik het voor elkaar dat de rechterdiv verticaal altijd de hele site vult? dan kan ik verder met background-repeat de div wel vullen..

(heb gezocht in dit forum, maar wordt veel over js-oplossingen gesproken. Ik wil het graag zonder js doen)

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

http://www.pixy.cz/blogg/clanky/css-3col-layout/

Is dit misschien wat je bedoelt?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Laten meegroeien? Bedoel je niet gewoon dit issue waar een artikel over is geschreven bij A List Apart, te weten:

A List Apart | Faux Columns

• ergodyne1
Heb het Faux-artikel net gelezen maar daar wordt gebruik gemaakt van een div voor de achtergrond waar 2 andere div's voor de inhoud overheen geplaatst worden. Ik heb een andere indeling en gebruik 1 div voor de achtergrond en de inhoud.

Het is de bedoeling dat deze div (rechter kolom) altijd even groot is als de gehele site waarvan de grootte wordt bepaald door de inhoud van de centerdiv.

[ Voor 53% gewijzigd door ergodyne1 op 23-11-2004 19:57 ]

• ergodyne1
Ik heb het opgelost, het artikel heeft me aan het denken gezet... hehehe weer een leuk puzzelstukje... bedankt!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.