[webdesign] Table vullen met inhoud html pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115527

Topicstarter
Ik heb inmiddels gezocht met google en GOT, maar helaas geen resultaat.

Het probleem is als volgt. Ik heb een webpagina template (index.htm) die is opgesplitst in drie delen een top gedeelte, een linker helft en een rechter helft.
Afgebeeld:
----------------
LEFT | RIGHT

Het probleem is dat het LEFT gedeelte dynamisch is: hier komt de content van de website. Het TOP gedeelte bevat een menu, deze is statisch. Het RIGHT gedeelte bevat news items, deze is ook statisch.

Wat ik wil is dat ik vanuit het menu index.htm (de genoemde template dus) aan roep en daarbij een html pagina meegeef die in het LEFT gedeelte moet verschijnen. Het TOP en RIGHT gedeelte krijgen altijd dezelfde statische content mee. Ik wil niet met frames of inline frames e.d. gaan werken aangezien het RIGHT gedeelte ook ver naar beneden uitloopt en ik inline frames niet mooi vind. Samengevat komt het er op neer dat het van belang is dat het TOP en RIGHT gedeelte eenmalig in index.htm worden vastgelegd en dat in het LEFT gedeelte dynamisch pagina1, pagina2, pagina3, etc. worden geladen. Misschien is dit mogelijk met een eenvoudig javascript o.i.d.

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
heb je de mogelijkheid om php/asp ofzo te draaien?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:01

Zoefff

❤ 

Als je niet met Frames of IFrames wilt werken, dan is de makkelijkste oplossing om PHP te gebruiken en de statische pagina's op de dynamische pagina te includen.

Met javascript zal het misschien ook wel kunnen, maar wel véél omslachtiger, als het al kan.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DeoDupke schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:03:
heb je de mogelijkheid om php/asp ofzo te draaien?
Om eerlijk te zijn heb ik daar nog niet zo over nagedacht. Ik ben de website nog op mijn lokale PC aan het ontwerpen en hosting is nog niet in beeld. Maar het lieft houd ik het het zo eenvoudig mogelijk, dus zonder php/asp zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Hmjah zoals Zoefff al zegt, is de makkelijkste oplossing met php/asp, het zou kunnen dat het met javascript werkt maar dat javascript zal niet makkelijker zijn als een paar simpele regeltjes php/asp

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een andere oplossing waar ik nog over nadacht is om meerdere pagina's te maken die het TOP en RIGHT frame altijd laden met top.htm, resp. right.htm (het left frame wisselt dus telkens). Frames zijn even figuurlijk bedoeld dus (ik wil niet werken met frames of iframes). Dit zou toch mogelijk moeten zijn met een simpel javascript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
ja dan kun je toch net zo goed gewoon een link maken naar een pagina waar alleen het linker gedeelte verschillend van is?

ik snap je probleem niet helemaal volgens mij, je wilt niet met frames werken maar met een table, als je dat doet moet je steeds de complete pagina herladen. Als je gebruik maakt van php/asp moet dat ook alleen kun je dan dynamisch een bepaalde file includen. Als je het compleet in html wilt oplossen moet je dus gewoon een aantal pagina's maken die hetzelfde zijn muv het linker gedeelte

tenzij er iemand andere oplossingen weet, ben ook niet zoon webdesign guru

[ Voor 70% gewijzigd door DeoDupke op 23-11-2004 19:25 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DeoDupke schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:19:
ja dan kun je toch net zo goed gewoon een link maken naar een pagina waar alleen het linker gedeelte verschillend van is?
Het punt is dat ik het TOP en RIGHT gedeelte slechts eenmalig wil vastleggen.

Er zijn 2 oplossingen mogelijk:
1. Een pagina aanroepen waarin de content van LEFT al vastligt en die van RIGHT en TOP worden gevuld vanuit elders (een html bestand of een txt bestand bvb.)
2. Een pagina aanroepen waarin RIGHT en TOP al vastliggen maar LEFT dynamisch gevuld wordt vanuit elders (een html bestand of een txt bestand bvb.). Bij het aanroepen moet wel worden aangegeven waarmee LEFT gevuld moet worden. Dit maakt het dus iets lastiger.

Het liefst heb ik een zo eenvoudig mogelijke oplossing. Wie mij de code kan aanleveren, ben ik zeer erkentelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
1+2 zijn beide zeer goed mogelijk met php/asp maar ben nog nooit zoiets tegengekomen in HTML, javascript zou je dus ff moeten zoeken

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Bij een beetje host (lees: provider space/ free lycos account enz..) heb je al ondersteuning voor php.
PHP heeft de mooie functie dat je pagina's kan includen.

Da's echt de gemakkelijkste oplossing.
Het liefst heb ik een zo eenvoudig mogelijke oplossing. Wie mij de code kan aanleveren, ben ik zeer erkentelijk.
Tja.. daar doen we niet aan hier ;)
Kijk even op www.phpfreakz.com zat tutorials !

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 23-11-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 47458 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:59:
Bij een beetje host (lees: provider space/ free lycos account enz..) heb je al ondersteuning voor php.
PHP heeft de mooie functie dat je pagina's kan includen.

Da's echt de gemakkelijkste oplossing.

[...]

Tja.. daar doen we niet aan hier ;)
Kijk even op www.phpfreakz.com zat tutorials !
Ok, dan kijk ik naar een provider met php. Maar hoe test ik de php include nu op mijn eigen PC? (ik heb inmiddels de code gevonden hoe je zo'n pagina aanroept met php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97824

Zoek ook is op "semantic HTML".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou je misschien iets meer toelichting kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114997

Mag ik aannemen dat de dynamische inhoud uit alleen maar tekst bestaat?

Zo ja, dan moet het volgens mij kunnen in JavaScript. Als je in de template een array maakt met alle teksten en die je dan via een script in je dynamische gedeelte plaatst moet het denk ik lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

.HTML renamen naar .SHTML

<!--#include virtual="lalallala.html" -->

Klaar. :)

[ Voor 26% gewijzigd door TheBorg op 23-11-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

Anoniem: 115527 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:26:
[...]

Ok, dan kijk ik naar een provider met php. Maar hoe test ik de php include nu op mijn eigen PC? (ik heb inmiddels de code gevonden hoe je zo'n pagina aanroept met php)
Een server op die pc opzetten, met bijvoorbeeld XAMPP of IBServer :) . (Of zelf Apache en PHP installeren :) )

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JHS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:23:
[...]

Een server op die pc opzetten, met bijvoorbeeld XAMPP of IBServer :) . (Of zelf Apache en PHP installeren :) )
Ik zit nu s'avonds even de reacties te lezen en het toeval wil dat ik zojuist de hele dag bezig ben geweest: ik heb xampp geinstalleerd, heb onder localhost een website aangemaakt en mijn website bestaat nu uit geinclude pages (php). Ik heb er zeker geen spijt van dat ik php ben gaan gebruiken, de mogelijkheden zijn legio.
Pagina: 1