Vandaag zijn we met ons bedrijf verhuisd naar onze nieuwe vestiging. Daar lag nog geen netwerk, dus dat is door een installateur nieuwe bekabeling aangelegd.
De utp-kabels lopen vanaf elke werkplek naar de switchkast. Samen met de installateur heb ik de kabels doorgemeten en alles klopte op één stekkertje na, waar hij twee aders had verwisseld. Dat was snel verholpen.
Nu heb ik een paar stations aangesloten en kunnen ze de server niet vinden
Als ik nu bij switches kijk, 2 gekoppelde 3Com SuperStacks, branden de lampjes van de aangesloten poorten niet, behalve de poort van de server en de aansluiting die hij had aangepast. Als ik een switch alleen laat draaien, heb ik nog steeds géén verbinding.
Dus:
kabels doorgemeten -> klopt
netwerkkabels in switch -> géén verbinding
kan hij aders verwisseld hebben, maar dat hij toch goed doormeet? (lijkt me vreemd)
of hebben mijn twee switchen het tegelijk begeven...
signaal van de server komt wel door
waar zou ik nu nog naar kunnen kijken?
er is enige spoed bij, morgen moet alles weer draaien...
De utp-kabels lopen vanaf elke werkplek naar de switchkast. Samen met de installateur heb ik de kabels doorgemeten en alles klopte op één stekkertje na, waar hij twee aders had verwisseld. Dat was snel verholpen.
Nu heb ik een paar stations aangesloten en kunnen ze de server niet vinden
Als ik nu bij switches kijk, 2 gekoppelde 3Com SuperStacks, branden de lampjes van de aangesloten poorten niet, behalve de poort van de server en de aansluiting die hij had aangepast. Als ik een switch alleen laat draaien, heb ik nog steeds géén verbinding.
Dus:
kabels doorgemeten -> klopt
netwerkkabels in switch -> géén verbinding
kan hij aders verwisseld hebben, maar dat hij toch goed doormeet? (lijkt me vreemd)
of hebben mijn twee switchen het tegelijk begeven...
signaal van de server komt wel door
waar zou ik nu nog naar kunnen kijken?
er is enige spoed bij, morgen moet alles weer draaien...