[RML] Witregels na quote in layout synchroniseren met bron

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Inleiding
Na een tijdje het aangezien te hebben, heb ik toch maar besloten om dit topic te openen. Ik weet niet of dit een bug is, of dat het opzettelijk is gedaan.

Het probleem
Ik gooi altijd een witregel in de bron van mijn post, nadat ik iemand gequote heb, voordat ik mijn eigen tekst plaat. Dat doe ik vooral voor de overzichtelijkheid, als ik later mijn berichten aanpas. Wat het probleem is dat als ik die witregel in de bron van mijn post stop, komt er in de layout 2 witregels in firefox en zelfs 3 in Iexplore. Overigens gebruik ik iexplore niet meer, en die extra witregel t.o.v. Firefox komt door de slechte interpretatie van de blockquote bij IE.

Ik zou graag willen zien dat er na een quote evenveel witregels komen als in de bron die je getypt hebt.

Waarom ik hier zo'n punt van maak
Natuurlijk denken mensen, waar maak je je druk om? Dat dacht ik eerst ook, maar ik vindt het fijn dat mijn bron goed leesbaar is zodat ik het makkelijk weer kan aanpassen, maar ook dat mijn post lekker doorleest. Dus dat beide 1 witregel hebben na een quote.

Een plaatje
Een plaatje maakt hopelijk alles duidelijk:
Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/2194/tplrequest.jpg

Uitleg bij plaatje
Zoals je ziet is er in de bron, na de quote 1 witregel. En in de layout na de quote 2 witregels.

Extra info
Html-source Firefox 1.0 en IExplore 6.0:
code:
1
2
3
4
om het zo nog veiliger te maken.</div>
</blockquote><br />
<br />
Zou je het nog een keer kunnen uitleggen,

Zoals je hier dus ook ziet, staan er 2 keer <br />. Firefox interpreteerd dit als 2 witregels, IE als 3 witregels.

Browser info
Firefox 1.0
Iexplore 6.0

Tot slot
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, en anders lees ik het hier wel. In iedergeval bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

offtopic:
tiep ik net een hele tekst, f*cked mijn browser me :(

Je doet dus sowieso 2x een enter na een [/quote], dus het is logisch dat zich dat vertaald naar 2x een <br />. Daarnaast is een <blockquote> een blocklevel-element die sowieso een linebreak (simpel gezegt) forceert. De enige manier om dat op te lossen is door in de tagparser ook de linefeeds/breaks na de [/quote] mee te nemen en die te vervangen door een enkele <br />, of wellicht helemaal geen <br /> maar gewoon een margin-bottom op de <blockquote> te zetten.
Dat is echter iets in de RML-parser van React zelf, en ik heb geen idee of dat makkelijk te implementeren is, en of het wel de moeite loont.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
crisp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:11:
offtopic:
tiep ik net een hele tekst, f*cked mijn browser me :(

Je doet dus sowieso 2x een enter na een [/quote], dus het is logisch dat zich dat vertaald naar 2x een <br />. Daarnaast is een <blockquote> een blocklevel-element die sowieso een linebreak (simpel gezegt) forceert. De enige manier om dat op te lossen is door in de tagparser ook de linefeeds/breaks na de [/quote] mee te nemen en die te vervangen door een enkele <br />, of wellicht helemaal geen <br /> maar gewoon een margin-bottom op de <blockquote> te zetten.
Dat is echter iets in de RML-parser van React zelf, en ik heb geen idee of dat makkelijk te implementeren is, en of het wel de moeite loont.
In iedergeval bedankt voor je snelle antwoord, ondanks je browser, bij mij crashte hij toevallig ook al toen ik bijna klaar was ;). Jammer dat het niet makkelijk uitgevoerd kan worden, maar daar heb ik begrip voor.

edit
Oke blijkbaar komen die extra witregels alleen als ik zelf in mijn verder getypte tekst witregels gebruik. Als ik die niet gebruik dan zijn er geen extra witregels tussen de quote en mijn tekst. Als het mag zou ik het graag demonstreren.

[ Voor 89% gewijzigd door dev icey op 23-11-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

demonstreer maar een eind heen hoor :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
crisp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:40:
Ik quote maar een eind heen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Ik quote je wel, maar je moet weten dat het eigenlijk niet persoonlijk is.

Ik vindt het gewoon belangrijk op wat jij zei te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Zoals je ziet is als ik zelf een witregel in MIJN tekst gebruik, dat er meerdere witregels komen tussen de quote en mijn tekst. Doe ik dat niet dan is er genoeg ruimte tussen de quote en mijn tekst.

HTML zonder witregels in mijn eigen tekst:
code:
1
</blockquote>Ik quote maar een eind heen hoor.</td>

HTML met witregels in mijn eigen tekst:
code:
1
2
3
4
5
</blockquote><br />
<br />
Ik quote je wel, maar je moet weten dat het eigenlijk niet persoonlijk is.<br />
<br />
Ik vindt het gewoon belangrijk op wat jij zei te reageren.</td>

En hier houd mijn redenatie op, want ik zou bij "that guy above us" niet weten hoe de parser werkt :P. Dus dat zal je zelf uit moeten zoeken O+

[ Voor 29% gewijzigd door dev icey op 23-11-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

even wat checken...

[ Voor 60% gewijzigd door crisp op 23-11-2004 20:59 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik quote ook even wat :)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 23-11-2004 20:56 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik quote wat
en zet er nog een regeltje onder

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

vaagheid; bij een enkele quote en 1 regel tekst er onder maakt het niet uit hoeveel enters je er tussen poot, de regel komt met margin-bottom:0 op de blockquote precies tegen de quote aan. Zet je er echter nog een regel onder dan worden opeens de enters wel geparsed :?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
crisp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:59:
vaagheid; bij een enkele quote en 1 regel tekst er onder maakt het niet uit hoeveel enters je er tussen poot, de regel komt met margin-bottom:0 op de blockquote precies tegen de quote aan. Zet je er echter nog een regel onder dan worden opeens de enters wel geparsed :?
Als je enters na je eigen stuk tekst gooit, dan gaat ie ook <br />'tjes aanmaken voor daarvoor. Vreemder kan het bij mij niet. Denk dat de parser mij gewoon niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat er gewoon een bugje in de parser zit :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
crisp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:02:
Ik denk dat er gewoon een bugje in de parser zit :P
Waar een irritatie al niet goed voor is. Maar zorgt die bug er ook voor dat er zoveel <br />'s na een quote worden gegooid, oftewel als jullie dit bugje gaan oplossen, ben ik dan ook mijn irritatie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik denk dat enters na een quote gewoon genegeerd zouden moeten worden; de standaard bottom-margin van de blockquote zou dan altijd voor dezelfde afstand moeten zorgen.
Blijkbaar werkt dat alleen maar als er maar 1 regel tekst na de quote staat, en gaat er wat mis bij meerdere regels tekst.
Ik zou aan Parse moeten vragen hoe dat zit, maar misschien leest chem dit ook wel eerdaags :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
crisp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:10:
ik denk dat enters na een quote gewoon genegeerd zouden moeten worden; de standaard bottom-margin van de blockquote zou dan altijd voor dezelfde afstand moeten zorgen.
Blijkbaar werkt dat alleen maar als er maar 1 regel tekst na de quote staat, en gaat er wat mis bij meerdere regels tekst.
Ik zou aan Parse moeten vragen hoe dat zit, maar misschien leest chem dit ook wel eerdaags :)
Oke, in iedergeval hartstikke bedankt voor je hulp en snelle reacties _/-\o_ . Ik hoop dat jullie er ook nog wat aan gehad hebben. Nog succes met de rest.

* dev icey trekt chem naar [rml][ RML] Witregels na quote in layout synchroniseren met bron[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door dev icey op 23-11-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 08:51

chem

Reist de wereld rond

Dit is bekend :+

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.