Toon posts:

Webservices interoperabiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Web Services Interoperability, je hoort er behoorlijk wat van...

Is de onderstaande stelling (=mijn gedachten) correct:

Als je met de partijen die web services aanbieden of willen gebruiken de in- en output verifieert m.b.v. XSD's die je vooraf samen hebt gedefinieerd, dan is interoperabiliteit helemaal geen issue voor je.

Tnx!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

De data mag misschien wel compatible zijn, maar dat wil niet zeggen dat de betekenis die de partijen aan die data hechten ook hetzelfde is. Het hoeft dus niet automatisch te betekenen dat de diensten echt compatible zijn.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Als je gewoon SOAP gebruikt ben je interoperabel, of ben ik nu gek? :?

Professionele website nodig?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Er zijn verschillende versies SOAP en nog meer specifieke implementaties. Helaas is het dus niet zo simpel. Verder heeft Alarmnummer het goed verwoord.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Alarmnummer schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:00:
De data mag misschien wel compatible zijn, maar dat wil niet zeggen dat de betekenis die de partijen aan die data hechten ook hetzelfde is. Het hoeft dus niet automatisch te betekenen dat de diensten echt compatible zijn.
volgens mij stemt dat wel overeen als je de XSD's samen definieert hoor...

(vooropgesteld dat die XSD natuurlijk gedocumenteerd is... daar zijn natuurlijk elementjes voor)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 10:58 . Reden: subtiel detail ;) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:34:
[...]
volgens mij stemt dat wel overeen als je de XSD's samen definieert hoor...
Wat Alarmnummer bedoelt is dat XSD alleen syntax (structuur) vastlegt en geen semantiek (betekenis). XSD an sich is dus niet genoeg.
Pagina: 1