Toon posts:

Counter Strike server sluit direct na opstarten weer af? *

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
Ik ga met een aantal vrienden een eigen css server bouwen. Nu heb ik hosting geregeld bij Lycos Webcenter, en ja, dat is betaalde hosting en geen Tripod. ;)
Het is dus een ''VDS'' hosting, waarbij ik kan doen wat ik wil. Ik heb volledige controle over de computer daar bij Lycos. Ik kan dus een FTP server krijgen, webserver en een counterstrike source server dus ook. Nu heb ik commands uitgevoert, en dan krijg ik deze error:
> ./srcds_run -game cstrike +map de_dust
Auto detecting CPU
Using default binary.
Auto-restarting the server on crash
Tue Nov 23 18:08:14 CET 2004: Server Quit
Je ziet het al, de server stopt dus... Ik weet echt NIET hoe ik dit moet fixen. Het systeem loopt op Debian Woody, ofzoiets. En heeft een Pentium4 2,8Ghz met 512MB geheugen en een HDD van 20GB. Nogmaals, dit is NIET m'n eigen PC maar dit is dus een PC die ergens in Zweden staat. Ik heb ook al Lycos gemaild, en daar op het forum gekeken, maar geen antwoord!! :(

Verwijderd

"Virtual Dedicated Hosting"
Je zit dus met meerdere mensen op die machine.
Verwacht daar geen goede performance van, een CS server heeft nogal wat resources aan cpu en ram nodig. Ik heb zon vermoeden dat ze daar nogal wat restricties op gezet hebben.
Dus die server zal nooit lekker gaan lopen, lag en slechte bulletregistratie.

Ik host zelf ook een zootje CS servers, 1.6 wel, en op een dual xeon 2.8 ghz met 3 gig ram etc en een 2.4.x linux kernel op 250 Hz gaan ong. 6 a 8 gameservers, afhankelijk van aantal users en mods etc. De server draait verder dan ook helemaal NIKS.

Hoe heb je de srcds geinstalleerd? Je hebt een configfile nodig, heb je die bekeken en aangepast? Heb je de 43434532^123232 tutorials gelezen die over het opzetten en configgen van een CS server gaan?

3 seconden op google en ik kwam hier terecht:
http://steampowered.com/f...5482b3db38b&threadid=7474

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 18:22 ]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik heb bij Verio een soortgelijk systeem (niet voor CS) maar ook Virtual Dedicated Hosting. Het is allemaal niet zo transparant als je zou hopen. Om het OS het idee te geven dat je echt dedicated draait, is er een virtual commando, dat van je home directory de nieuwe root (/) maakt. Bij het installeren van programmatuur moet ik vaak gebruik maken van dit virtual commando, zodat ook die programma's denken op een dedicated server te draaien. Wellicht heb je op Lycos ook een soortgelijk commando?

Overigens zou ik nooit meer voor Virtual Dedicated Hosting oplossingen gaan. Het is gewoon allemaal helemaal niet zo transparant als je zou hopen. Ik heb ook een echte dedicated server ernaast en daar kun je echt alles mee.

Verwijderd

Er zijn genoeg pakketten waarmee je het zo goed als niet merkbaar transparant kan maken.
Alleen van root wisselen kan op elk unixsysteem met "chroot". ;)

Maar het grootste probleem is wel het feit dat ze veel te veel mensen op zon server proppen en je dus niet de performance krijgt die je wil.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me meer iets voor SPV; ik neem aan dat daar mensen zitten met ervaring met deze applicaties :)

[Lycos] CS: Source server? > Counter Strike server sluit direct na opstarten weer af? *
SA > SPV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:14:
"Virtual Dedicated Hosting"
Je zit dus met meerdere mensen op die machine.
Verwacht daar geen goede performance van, een CS server heeft nogal wat resources aan cpu en ram nodig. Ik heb zon vermoeden dat ze daar nogal wat restricties op gezet hebben.
Dus die server zal nooit lekker gaan lopen, lag en slechte bulletregistratie.

Ik host zelf ook een zootje CS servers, 1.6 wel, en op een dual xeon 2.8 ghz met 3 gig ram etc en een 2.4.x linux kernel op 250 Hz gaan ong. 6 a 8 gameservers, afhankelijk van aantal users en mods etc. De server draait verder dan ook helemaal NIKS.

Hoe heb je de srcds geinstalleerd? Je hebt een configfile nodig, heb je die bekeken en aangepast? Heb je de 43434532^123232 tutorials gelezen die over het opzetten en configgen van een CS server gaan?

3 seconden op google en ik kwam hier terecht:
http://steampowered.com/f...5482b3db38b&threadid=7474
Aan die pagina heb ik niets gehad, helaas!
Het werkte wel, maar als ik dan Source zelf opstartte dan zag ik 'm nergens staan ofzo!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Debian woody kan CS:S niet draaien.

Je hebt namelijk libc2.3 nodig om CS:S te kunnen draaien en die zit in Debian Sarge (testing) en niet in Debian Woody (stable).

[ Voor 66% gewijzigd door Kanarie op 24-11-2004 00:05 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dat zeker?
Nou, dan vraag ik m'n geld terug bij die ^%R&%^& Lycos!
:( :( :(

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:10:
Weet je dat zeker?
Nou, dan vraag ik m'n geld terug bij die ^%R&%^& Lycos!
:( :( :(
Je kan zodra je bij Lycos zo'n pakket kiest zelf aangeven welk OS je erop wilt draaien.
Kies je OS
Maak een keuze: Red Hat 9, Suse 9 or Debian - kies het systeem dat aan jouw eisen voldoet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Lycos ff mailtje gestuurd, en nu heb ik Debian Sarge.

Edit: Ik laat jullie straks weten of het gelukt is!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 14:36 ]

Pagina: 1