Toon posts:

noise levels geforce 6600 gt agp/pci-e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik mijn systeem redelijk stil heb gekregen door o.a. een zalman CNPS7700 en een quiet PSU vroeg ik me af naar de geluidsproductie van deze videokaart.
Ongetwijfeld zal mn bak meer herrie maken omdat ik nu een passief gekoeld videokaartje heb.
Wat zijn jullie ervaringen dus met de cooler die meegeleverd wordt?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb al uitgebreid gezocht op google, maar kon niks vinden.

Verwijderd

van de 6600GT weet ik het niet, maar m'n X800 Pro heeft een vrij grote fan, ik geloof even groot als de 6600 series hadden, 60MM geloof ik. Hij gaat alleen on-demand sneller draaien, als je gaat gamen bijvoorbeeld. Ik zal niet zeggen dat hij geruisloos is, maar hij is zeker stil. Als hij snel draait, in 3D mode, merk ik het niet, omdat m'n games ook de nodige sound hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dualdude schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:55:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb al uitgebreid gezocht op google, maar kon niks vinden.
Yes me 2. Ik heb alleen de noise levels van verschillende geforce 6800 kaarten kunnen vinden. Die liggen allemaal rond de 50-55 dB, ongeacht idle of load.
Ik hoop dat een 6600 niet zoveel herrie produceert, aangezien ik m graag wil kopen :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
kvond de 6600 gt AGP redelijk stil. als je het koelblok ziet, en dan de geluidsproductie.... ja, dan is ie standaard stil. was echter niet in stress modus...

maar, als je toch een stille pc wilt, gooi je er toch zelf een zalman passieve koeling oid op?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 16:36
qrazi schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:11:
kvond de 6600 gt AGP redelijk stil. als je het koelblok ziet, en dan de geluidsproductie.... ja, dan is ie standaard stil. was echter niet in stress modus...

maar, als je toch een stille pc wilt, gooi je er toch zelf een zalman passieve koeling oid op?
Mijn 6800gt maakt iniedergeval een tyfus herrie 8)7 Ik weet niet hoe dat met een 6600 zit maar gloof dat die een kleinere koeler heeft, zal wel een lekker hoge zoem hebben.

PSN: KeaveXL

Verwijderd

Ik heb de 6600 GT net een week.

Hij bevalt opzich goed! ik hoor hem wel duidelijk, maar het is niet echt storend! (hoge zoem)
verder heb ik de nieuwste zalman koeler ook!

alleen ik krijg nu een melding in windows met opstarten dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt en dan ik een extra stroom stekker moet aansluiten!

Het rare is dat die aansluiting er helemaal niet op zit O-) !
Terwijl ik wel een 350watt voeding heb iemand een oplossing?

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:13:

Je geeft wat weinig info.

Als je verder een top-systeem hebt, en geen top-(merk)-voeding, dan voldoet die 350 watt voeding waarschijnlijk toch niet.

Het lijkt mij dan in ieder geval een beetje aan de krappe kant.

[ Voor 7% gewijzigd door de-don op 24-11-2004 11:49 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37

sapphire

Die-hard pruts0r

op de 6600 AGP zit wel een molex aansluiting, die trouwens ook vaak over het hoofd word gezien omdat die dikke Zalman erop zit. De PCI-e heeft geen molex onboard dus dan is het denk ik je voeding die te weinig vermogen levert voor de kaart.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
qrazi schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:11:

Inderdaad, daar heb je gelijk. Maar past er een zalman op de 6600? (compatible zeg maar)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
las ergens dat de vga silencer nVidia 5 ook de geforce 6 serie kaarten ondersteunt. welke zalman deze kaart ondersteunt weet ik niet.... maar het lijkt me dat ook zalman binnekort met een oplossing komt als die er niet al is.... :)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Deze voeding heb ik in mijn pc zitten:

http://www.aopen.nl/products/power/FSP350-60PN.htm
de-don schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:48:
[...]

Je geeft wat weinig info.

Als je verder een top-systeem hebt, en geen top-(merk)-voeding, dan voldoet die 350 watt voeding waarschijnlijk toch niet.

Het lijkt mij dan in ieder geval een beetje aan de krappe kant.

Verwijderd

Net samen met mijn broer een XFX 6600Gt in een nieuw systeem ingebouwd. Omdat alle andere onderdelen speciaal zijn uitgezocht op hun lage geluidsproductie*, was het des te storender dat er nog één vervelende bron van herrie is: de bewuste 6600GT. Een vervelende hoge zoem.

De oplossing lijkt een Arctic Silencer te zijn, maar voor de 6600 is die er nog niet. Schijnt over 2 maanden te komen.

* Zalman 7700 AlCu, Antec P160 kast, Enermax Noisetaker

Verwijderd

Heb zelf even een 6600GT van XFX thuis gehad(AGP), maar was echt een irritante herrie kaart, rest is zeer stil. Ik zou persoonlijk niet voor een 6600GT gaan maar voor een 6800LE(zie rest forum) en dan vooral in het Grote 6800LE topic. Daarnaast kun je een 6800LE makkelijker koel en stil krijgen omdat daar al silent coolers te krijgen zijn.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:13:
Ik heb de 6600 GT net een week.

Hij bevalt opzich goed! ik hoor hem wel duidelijk, maar het is niet echt storend! (hoge zoem)
verder heb ik de nieuwste zalman koeler ook!

alleen ik krijg nu een melding in windows met opstarten dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt en dan ik een extra stroom stekker moet aansluiten!

Het rare is dat die aansluiting er helemaal niet op zit O-) !
Ik weet niet of je het probleem nog hebt, maar ik ga er van uit dat je de PCI-E versie hebt en dan dus ook een Intel cpu, volgens mij heeft die 350W voeding geen 24pins connector, maar wel een 20pins, en het wil nu net da die 4 extra pinnen dienen voor extra vermogen op de PCI-E 16x slot te leveren ;) hopelijk ben je hiermee geholpen.

Verwijderd

Hallo,

Gigabyte heeft een 6600GT PC-e turbo met heatpipe.
Dus geen fan, dus geen geluid.

Ik heb er jammer genoeg een van Point of View met zo'n lawaaierige koeler.
Iemand enig idee hoe ik aan zo'n heatpipe kan komen?

KR
Frits

zie ook andere post
Pagina: 1