Toon posts:

Eentje om over na te denken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem en dat is het volgende.

Een vriend van mij heeft een Packard Hell gekocht. Nu zat hier maar een kleine 256
MB aan geheugen in en dat wilde hij dus opschroeven naar 512MB. Geen probleem zou je zeggen. Dus ik ga naar de winkel en neem EXACT hetzelfde geheugen mee als wat er in zit. Ik prik dus een kleine 2 weken geleden het geheugen erin, ik druk op de powerknop en er gebeurt gewoon helemaal niets :? Ik plaats het originele geheugen er weer in en nog steeds helemaal niets :? Ik bel met Packard Bell en we komen tot de conlusie dat de voeding kapot is :( en dat we twee weken moeten wachten op de monteur.

Een dag later word ik door die vriend van mij opgebeld en hij zegt '"ïk drukte vanochtend de pc aan en hij doet het weer" :? :?

Nu heb ik twee weken later weer de tijd om het geheugen erbij te prikken en guess what? Exact hetzelfde geneuzel. })

Wat zeggen de mensen van Packard Bell: Ja dat weten wij ook niet. }) })

Heeft een van jullie dit ook meegemaakt? Ik heb het idee dat ik voor gek verklaard wordt aan de andere kant van de lijn.

SPECS

MSI 6786 Rev 2.0 Mainboard
AMD Athlon XP 2800
256MB DDR PC3200 geheugen.
En voor de rest allemaal onboard rotzooi.

Kan iemand mij helpen?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
misschien dat de voeding t niet trekt maar dat lijkt me echt heel erg stug door zo een klein reepje!! :? maybe dat ze een soort beveiliging er in hebben maar denkt niet!! zal dan toch wel aan de voeding of aan de mobo liggen maybe dat ie door dat extra plankje kortsluiting ofzo maakt!!!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

Het kan zijn dat zich een probleem voordoet wat weleens vaker voorkomt. Er blijft op de een of andere manier een soort reststroom op de PC aanwezig waarna soortgelijke problemen zoals boven voorkomen.

De oplossing is eenvoudig. Stekker eruit en een keer of 5 de powerbutton indrukken. Stekker erin en klaar.

Of dit ook helpt bij dit probleem is makkelijk uit te vinden.

offtopic:
Het is Packard Bell en geen Packard Hell

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Logische gedachte. Packard Bell zegt echter dat het bijplaatsen van geheugen geen problemen moet en mag geven. Ik heb zelfs de voeding helemaal van de pc af gehad toen ik het geheugen er in prikte. Dus dat kan ook het probleem niet zijn. En zowel het geheugen als de voeding werken perfect in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stekker en wel 10 keer in en uit gehad en de powerbutten minstens 10 keer zo vaak in gedrukt. Voordat ik het geheugen heb geplaatst heb ik de voeding van het moederbord gehaald en de powerknop ook al ingedrukt om te zorgen dat er geen restspaaning achterbleef. Ik moet zeggen ik bouw al 6 jaar pc's en dit heb ik nog nooit meegemaakt.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:25

boesOne

meuh

Is dat zo'n nieuwe PB ? Grijs met zwart ?

Toch echt de PSU.. Er is een slechte batch PSU's doorgedrongen in produktie.. FF wachten op de nieuwe PSU. Dit heeft niks te maken met je mem..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben nieuw op GOT.

Bedoel je Power Supply?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb ook in de TD service bij Packard Bell gezet een klein beetje en zit er nu gelukkig niet meer :P

Ik kan je vertellen, die dingen vallen uit als je er al naar kijkt, dat is echt een ramp.

De truuk om 'm weer aan te krijgen is overigens de stekker er een minuutje uit en er weer in en hij doet het weer. Memory reepjes lusten ze niet zo heel erg.

Wat je kunt proberen: Stekker er uit (altijd doen bij memory en pci wisselingen omdat het mobo op stroom blijft). 1 minuut wachten, memory er in, stekker er in en aanzetten...

Ja het blijven gare dingen 8)7
Guardian Angel schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:54:

offtopic:
Het is Packard Bell en geen Packard Hell
Ontopic: Het is toch echt Packard Hell O-) ja kan er niks anders van maken, na alle ervaringen die ik daar heb gezien... :D

[ Voor 27% gewijzigd door Fairy op 23-11-2004 18:21 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

PSU = Power Supply Unit
als je 6 jaar pc's bouwt, moet je dat toch weten :+

Gebeurt er echt niets als je de pc aan zet, of gaat het power lampje heel eventjes branden?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-03 16:16
Als de PC echt helemaal niks doet, dan is het zeker wel een probleem met de PSU.

Verwijderd

Topicstarter
De PSU 8)7 doet het in een andere pc wel gewoon. Het gekke is dat twee weken geleden een dag later de voeding het wel deed. Het zou me niets verbazen dat als hij morgen probeerd de pc aan te zetten dat het wel weer gewoon werkt. Stekker erin. Knop 10 seconden en zelfs een minuut ingedrukt houden werkt allemaal niet. Ik laat jullie morgen weten of hij het gewoon doet.

• boesOne

boesOne

meuh

Fairy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:20:
Ik heb ook in de TD service bij Packard Bell gezet een klein beetje en zit er nu gelukkig niet meer :P

Ik kan je vertellen, die dingen vallen uit als je er al naar kijkt, dat is echt een ramp.

De truuk om 'm weer aan te krijgen is overigens de stekker er een minuutje uit en er weer in en hij doet het weer. Memory reepjes lusten ze niet zo heel erg.

Wat je kunt proberen: Stekker er uit (altijd doen bij memory en pci wisselingen omdat het mobo op stroom blijft). 1 minuut wachten, memory er in, stekker er in en aanzetten...

Ja het blijven gare dingen 8)7

[...]

Ontopic: Het is toch echt Packard Hell O-) ja kan er niks anders van maken, na alle ervaringen die ik daar heb gezien... :D
tut tut.. het zijn gewoon bakken die van default oem spul in elkaar gezet worden... De psu's zijn niet bereknd op ferme uitbreidingen [een GF6800U ofzo], maar doen t verder normaal met de orginele onderdelen..

@ TS > wat voor PB is het nu precies ?

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 23-11-2004 18:49 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet het type PB. Het is in elk geval een MSI 6786 Mainboard. Lijkt me toch dat daar ook gewoon normaal geheugen in kan. Lijkt me niet dat dat special geheugen moet zijn wat speciaal voor PB gemaakt is.

• boesOne

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:02:
Ik weet niet het type PB. Het is in elk geval een MSI 6786 Mainboard. Lijkt me toch dat daar ook gewoon normaal geheugen in kan. Lijkt me niet dat dat special geheugen moet zijn wat speciaal voor PB gemaakt is.
:) nee tuurlijk niet!
Gewoon DDR infrotten.. Kijk kan zijn dat de chipset het 1 of andere type doublesided mem niet lust, maar dat heeft niks met PB te maken..

MSI 6786 aka Quasar. Mjaa.. die worden al een tijdje gebruikt... * Ik weet dus niet zeker of het de voeding echt is *
Het zijn echt de nieuwste bakken die een gare psu *kunnen* hebben.. Er zijn er niet zo heel veel in het wild terechtgekomen...

[ Voor 21% gewijzigd door boesOne op 23-11-2004 19:08 ]

Verwijderd

Nou Guys, ik heb een mogelijke oorzaak bedacht!

Misschien dat de pc in een niet-geaard stopcontact zit, wat mogelijk veroorzaakt dat op 't moment dat jij het geheugen erin doet er iets gebeurd met statische electriciteit. En pas op het moment dat je pc weer is ontladen dat ie het dan weer wel doet. Nu weet ik zelf weinig van de werking van dit soort dingen - maar ik had jaren geleden een soortgelijk probleem en toen ik eenmaal een geaard stopcontact ging gebruiken verdwenen al mijn problemen!

Dus misschien is het een oplossing, en zo niet dan ben ik wel benieuwd naar de werking van statische electriciteit met pc's - maar dat is een andere discussie :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Fairy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:20:
offtopic:
Het gebruik van de naam Packard Hell is een flame waarvan de TS waarschijnlijk niet kon vermoeden dat dit normaliter niet wordt geaccepteerd. Iemand met bijna 10.000 postings zou dit toch zeker moeten weten. En los hiervan, ik had jouw oplossing al eerder aangedragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 23-11-2004 19:08 ]

ARME AOW’er

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Guardian Angel schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:06:
[...]

offtopic:
Het gebruik van de naam Packard Hell is een flame waarvan de TS waarschijnlijk niet kon vermoeden dat dit normaliter niet wordt geaccepteerd. Iemand met bijna 10.000 postings zou dit toch zeker moeten weten. En los hiervan, ik had jouw oplossing al eerder aangedragen.
offtopic:
Dat noem je toch geen flame?! Kom nou...

• boesOne

boesOne

meuh

AzzKickah schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:11:
[...]

offtopic:
Dat noem je toch geen flame?! Kom nou...
offtopic:
En M$.. is dat wel een flame ?

[ Voor 5% gewijzigd door boesOne op 23-11-2004 19:18 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 23-11-2004 19:20 ]

ARME AOW’er

• curry684
  • Laatst online: 23-07 20:48

curry684

left part of the evil twins

Modbreak:en nu mag het weer on-topic heren :)

Packard Hell is overigens wel een flame, omdat het impliciet een ongefundeerde belediging richting een derde partij is, net zoals M$, Mickeysoft etc. Noem het beestje gewoon bij z'n naam ;)

[ Voor 66% gewijzigd door curry684 op 23-11-2004 19:25 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1