Systeem:
Abit KV8-MAX3
---> SiL 3114 RAID Controller SATA (2 poorten)
------> Western Digital Raptor 36Gb SATA
---> VIA RAID Controller SATA (4 poorten)
------> Seagate Barracuda 7200.7 160Gb SATA
Op de Raptor staan nu Windows XP en Windows 2003 in multiboot (op partitie C en D), alsmede de Program Files voor elk OS (op E en F). Op de Seagate komen mijn downloads binnen, staan mijn games en mijn shared folders (zit op een netwerk met 30 man).
Nou wil ik zowel mijn Windows veel sneller maken, maar ook mijn shared folders flink uitbreiden. Logischerwijs een extra Raptor erin, RAID0 opbouwen en Windows installeren. Zelf zat ik ook te denken om er een extra Barracuda bij te zetten, die ook in RAID0 met de oude Barracuda en daar een nieuwe herindeling maken.
Mijn vragen:
- Snapt Windows dit grapje, zowel tijdens de TXTSETUP als later in Windows?
- Kan de Barracuda in RAID0 komen zonder leeg te halen?
- Of heeft iemand een slimmere oplossing?
Abit KV8-MAX3
---> SiL 3114 RAID Controller SATA (2 poorten)
------> Western Digital Raptor 36Gb SATA
---> VIA RAID Controller SATA (4 poorten)
------> Seagate Barracuda 7200.7 160Gb SATA
Op de Raptor staan nu Windows XP en Windows 2003 in multiboot (op partitie C en D), alsmede de Program Files voor elk OS (op E en F). Op de Seagate komen mijn downloads binnen, staan mijn games en mijn shared folders (zit op een netwerk met 30 man).
Nou wil ik zowel mijn Windows veel sneller maken, maar ook mijn shared folders flink uitbreiden. Logischerwijs een extra Raptor erin, RAID0 opbouwen en Windows installeren. Zelf zat ik ook te denken om er een extra Barracuda bij te zetten, die ook in RAID0 met de oude Barracuda en daar een nieuwe herindeling maken.
Mijn vragen:
- Snapt Windows dit grapje, zowel tijdens de TXTSETUP als later in Windows?
- Kan de Barracuda in RAID0 komen zonder leeg te halen?
- Of heeft iemand een slimmere oplossing?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof