Toon posts:

[Readon Mobile 9700] Scherm wazig bij scrollen en games

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, Jewel diamond 2500. Er zit een readon 9700 256 mb in. Verder een 15,4 " widescreen.

Als ik een game speel of als ik gewoon surf, valt het me op dat hij bij bewegend beeld wazig wordt. Dus zegmaar als je met een potje voetbal en ik geef die bal een poeier naar voren (het beeld veranderd dus snel) wordt het heel even wazig. Ook bij het naar beneden scrollen op bijvoorbeeld Tweakers, is het beeld wazig tijdens het scrollen. Ik vroeg me af of dit met het aantal hertz van het scherm (laptop scherm maximaal 60?) te maken had, of dat het iets anders kan zijn dat ik kan veranderen.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Een laptop scherm is ook een LCD.
Deze hebben geen last meer van hz, maar ze zijn traag.
Bijv, van wit-zwart duurd 20ms, response time is 20ms.

Dit is met jouw scherm ook zo.
Is deze response time te hoog, dan word het idd wazig.
offtopic:
correct me if wrong

[ Voor 9% gewijzigd door Timo op 23-11-2004 16:48 ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

maximaal 60 hertz.

Klinkt alsof dat scherm niet helemaal in orde is, even mee teruggaan naar je leverancier...

De nieuwe laptop schermen hebben helemaal geen last van ghosting, ik heb de jewel jade 8080 met 15"sxga scherm en spellen draaien perfect zonder ghosting.

Dat is dus een vergelijkbaar scherm lijkt mij aangezien de laptops waarschijnlijk even oud zijn. (vrijdag gekocht)

[ Voor 62% gewijzigd door SpeedBart op 23-11-2004 16:51 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
klopt, zijn ongeveer even oude notebooks. Maar dat is dus ghosting? Zijn er nog softwarematige dingen waaraan het kan liggen?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Probeer anders een andere videokaart drivers:

www.omegacorner.com

Maar ik heb ook achter een 2500 gezeten en daar kun je prima tv op kijken en dat zijn ook redelijk snelle beeldjes achter elkaar. Ik gok erop dat er iets mis zit in de LCD/aansturing ervan. Dus even contact opnemen met je jewel dealer.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
SpeedBart schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:17:
Probeer anders een andere videokaart drivers:

www.omegacorner.com

Maar ik heb ook achter een 2500 gezeten en daar kun je prima tv op kijken en dat zijn ook redelijk snelle beeldjes achter elkaar. Ik gok erop dat er iets mis zit in de LCD/aansturing ervan. Dus even contact opnemen met je jewel dealer.
TV kijken is niet echt snel genoeg hoor meestal zo'n 25fps en een game is rond de 80 fps ofzo.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

willy83 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:53:
[...]

TV kijken is niet echt snel genoeg hoor meestal zo'n 25fps en een game is rond de 80 fps ofzo.
Mja, TV wordt afgebeeld op 50Hz omdat het telkens 25 halve beeldjes zijn toch? In ieder geval hoort het niet zo erg te zijn als de TS aangeeft. Een el-cheapo TFT van 3 jaar geleden heeft dat effect nog niet eens zo erg dat je achter een bal een hele sliert ziet hangen als het ware.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
daar zit wat in, zijn de drivers wel goed geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Yeps, gewoon de orginele. Vervolgens ook nog die Omega geprobeerd, haalt ook niets uit. Ook nog verschillende besturingssystemen erop gehad zowel XP als 2000. Heb een mail gestuurd naar Jewel en bel ze morgen even.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Puur ghosting het probleem dat jij hebt. Zelf heb ik hier een tft staan van philips 19 inch. Deze heeft 12ms dit geeft nog wel is wat ghosting laat staan 20 ms.
Het is net hoeveel je erop let. ben je echt een preciese kijker net zoals ik valt het op en iriteerd het je.

Waarschijnlijk irriteerd het je omdat het nogal een duur laptopje is :P .

Leer ermee leven of zoek een andere oplossing. software matig is er niks aan te doen. 60hz zetten je beeldscherm en kijken of deze dan wat minder ghosting heeft.

Zelf kreeg ik fifa 2004 bij mijn scherm en al gelijk zag ik de ghosting, zeer vervelend.

I know how your feeling is right now.

offtopic

Ingeruild omdat ik dus dacht dat dit hardware matig niet goed was.
Nieuw beeldscherm met 6 dode pixels. weer terug gestuurd.
Nu heb ik een beeldscherm die een beetje dubbel ziet. Ook erg irritant maar ik heb het wel gehad.

550 euries weg gedonderd voor niks.

offtopic

Verwijderd

Topicstarter
AH das minder :(

Maar het is dus het scherm dat het veroorzaakt? Dus als ik een externe monitor aansluit is het als het goed is weg?

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
@ TS, draai je op het scherm wel op de aanbevolen resolutie?

-

Verwijderd

Topicstarter
Jep, op maximale resolutie, probeer het vanavond ook nog even met andere games, allicht ligt het aan de game in combinatie met.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dit kreeg ik van Jewel terug:

"Beste Wietse,

Ik denk inderdaad dat er een hardware matig defect is aan uw scherm. Ik raad u aan uw notebook naar ons toe te sturen.

Met vriendelijke groet,
Jewel International"

Dat gaan we maar doen dan, tis niet anders. Bedankt voor jullie hulp.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Dat doet Jewel netjes :)

-

Pagina: 1