Toon posts:

Welke versterker [car audio]

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen 2 versterkers. Nl:

Magnat
Solid 900
2/3/4 Kanaals
4 x 225 watt max
4 x 55 watt RMS op 4 Ohm
2 x 130 Watt RMS op 4 Ohm
Freq.resp: 8Hz-60KHz
Harmonic distortion minder dan 0,05%
Signal to Noise ratio boven 105DB
Input sensability 400mV-4V
Input impedance 47Kohms
Variable Highpassfilter
Variable Lowpassfilter
356 x 59 x 265 mm
4,2 kg

of de

Lanzar Vibe 431

Specificaties:
4 x 125W RMS at 4 OHMS
4 x 300W MAX at 4 OHMS
2 x 500W MAX at 4 OHMS Bridged
4 x 200W RMS at 2 OHMS
Max Power 1200W
Electronic Crossover Network
Bass Boost Circuit
Bridgeable at 4 Ohms
2 Ohm Stereo Stable
Tri-Mode Capable
Gold RCA Inputs
Line Outs for Left and right Channels
Low Pass Filter Controls
High Pass Filter Controls
Remote Subwoofer Bass Boost Control
Power and Protection LED Indicators
Soft Turn-on / Turn-off
Advance Protection Circuitry
S/N Ratio :90dB
Dimensions: 10.25"(W) x 2" (H) x 24"(L)

En de Lanzar is €50 duurder.
Welke kan ik het beste nemen?

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:14
Tja ik denk dat niemand je hier kan helpen als je niet vertelt:
* wat je ermee wilt
* wat je er aan hangt
* wat voor head-unit je hebt

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Welke jij het beste vind klinken ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Als ik naar de S/N ratio kijk, lijkt de Magnat beter. MAAR.... ik mis de harmonische vervorming van die Lanzar (nooit van gehoord btw).

Verder: wat voor speakers ga je erop zetten? Kan je beide icm je gewenste speakers beluisteren?
Verder ben ik geen fan van 'Bass Boost'.... Daar denk ik onmiddelijk aan die petjessukkels met hun 90 graden vergroeide ruggen (in de richting van de versnellingspook) in hun CRX-jes en Golfjes II :Z

PS: O-) NoFi O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:55:
[...]

Als ik naar de S/N ratio kijk, lijkt de Magnat beter. MAAR.... ik mis de harmonische vervorming van die Lanzar (nooit van gehoord btw).
Harmonische vervorming is waarschijnlijk beter bekend als de 'THD'-waarde. Dit staat voor 'Total Harmonic Distortion' >> de TOTALE (NIET ALLEEN even en oneven harmonische dus) harmonische vervorming wat in (in dit geval) de versteker ontstaat ten gevolge van het ingangssignaal.
Verder: wat voor speakers ga je erop zetten? Kan je beide icm je gewenste speakers beluisteren?
Verder ben ik geen fan van 'Bass Boost'.... Daar denk ik onmiddelijk aan die petjessukkels met hun 90 graden vergroeide ruggen (in de richting van de versnellingspook) in hun CRX-jes en Golfjes II :Z

PS: O-) NoFi O-)
Laten we de mooie CRXen hier even buiten laten ok? :*) Niet dat ik er zelf één heb (wel gehad), maar dit is gewoon een prachtige wagen en een technisch hoogstandje.
_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 12:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:10:
[...]

Harmonische vervorming is waarschijnlijk beter bekend als de 'THD'-waarde. Dit staat voor 'Total Harmonic Distortion' >> de TOTALE (NIET ALLEEN even en oneven harmonische dus) harmonische vervorming wat in (in dit geval) de versteker ontstaat ten gevolge van het ingangssignaal.
B) Dat snap ik wel... ik bedoelde dat de THD bij die Lanzar niet vermeld staat en dus niet 1 op 1 met Magnat kan vergelijken, omdat 105 DB SN met 0.05% vervorming (welke freqs???) slechter KAN zijn dan 90 DB SN met laten we zeggen 0.005% vervorming op 20-20kHz B)
Laten we de mooie CRXen hier even buiten laten ok? :*) Niet dat ik er zelf één heb (wel gehad), maar dit is gewoon een prachtige wagen en een technisch hoogstandje.
_/-\o_
}) Jaahhh... zeker een innige ontmoeting met een boom of een viaduktpilaar gehad _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:34:

}) Jaahhh... zeker een innige ontmoeting met een boom of een viaduktpilaar gehad _/-\o_
Nee, gewoon verkocht vanwege financiele problemen.
Pagina: 1