Toon posts:

[VPN] Werkt wel met inbelaccount, niet met ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

3COM ADSL Modem/Router (Home/Office)
ADSL @ XS4ALL (Basic)
Windows 2003 DC
Poort: 1723 in de router gemapped.

Het probleem:

Als ik inbel (Modem) dan kan ik wel verbinding krijgen met mijn VPN verbinding thuis. Maar zodra ik via ADSL wil verbindingen met mijn VPN, dan blijft het scherm van Verifying Username & Password hangen, en krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is. Error 721.

Wat heb ik gedaan:

1) Ik heb die How To .. VPN door gelopen ([rml][ 2003]Howto: Setup VPN server[/rml])
2) Onze vriend google geraadpleegt op de error 721, maar kon daar niet zoveel op vinden wat mij de oplossing bracht. Want hij doet het wel met inbellen.

Dus de VPN werkt wel met een inbel verbinding van bv zonnet, en dan een verbinding maken met mijn VPN. Maar VPN via ADSL doet hij niet. (ook lokaal in het netwerk werkt de VPN)

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AceRimmer

What a guy...

Heeft de ADSL modem/router een instelling voor IPSec pass-through of VPN pass-through ? Dan moet je die aanzetten.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
AceRimmer schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:40:
Heeft de ADSL modem/router een instelling voor IPSec pass-through of VPN pass-through ? Dan moet je die aanzetten.
^^ Ga mee met bovenstaande, maar heb je voor ons ook het type van de 3com ?

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:08:
[...]

^^ Ga mee met bovenstaande, maar heb je voor ons ook het type van de 3com ?
Ik heb deze: 3Com® OfficeConnect Cable/DSL Gateway
http://www.3com.com/prod/...tab=features&sku=3C857-US

--->
Security: Hacker pattern detection firewall, virtual DMZ, virtual-server capability, VPN pass-through
--->

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
VPN pass-through even aanvinken, en ik zou ook meteen even de firmware updaten.

Op de site van 3com staan namelijk firmware's en in 1 van de firmware's zie je dat ze een vpn/ipsec bug-fix hebben.
Bugfix release for OfficeConnect Cable/DSL Gateway 3C857. This release fixes: * IPSEC passthrough stopped working after first tunnel was closed * MSN messenger for voice, video and ftp now works correctly See Readme.
Op de site van 3com staan namelijk firmware's en in 1 van de firmware's zie je dat ze een vpn/ipsec bug-fix hebben.

ps. dit is dus alleen als je een oudere firmware hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door TRAXION op 23-11-2004 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:36:
VPN pass-through even aanvinken, en ik zou ook meteen even de firmware updaten.

[...]

ps. dit is dus alleen als je een oudere firmware hebt.
Ik had al de nieuwe firmware, maar ik kan die VPN pass-through nergens aanvinken in mn router. In de online handleiding staat ook niks. :'(

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 17:38
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:20:
[...]

Ik had al de nieuwe firmware, maar ik kan die VPN pass-through nergens aanvinken in mn router. In de online handleiding staat ook niks. :'(
Welke VPN software gebruik je?

Verwijderd

Hoe bel je in? Rechtstreeks op je vpnserver?

er zijn meerdere mogelijkheden waar het aan kan liggen:

1: Afhankelijk van welk soort vpn je maakt (pptp of l2tp) moet je nog meer poorten forwarden. link naar MS
2: XPSP2 weigert standaard om (IPSEC)verbindingen te maken met een vpnserver achter een NATrouter nog een handige link

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 14:22 . Reden: linkjes erbij ]

Pagina: 1