Toon posts:

xp start niet meer op, laat me niet weer opnieuw installen:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb al een jaartje een probleem met mijn pc, het eerste half uur dat hij aanstaat zit het er dik in dat hij opeens reboot. Ik heb een paar weken terug mijn hele pc gereinstalled, echt zoveel werk aan gehad omdat ik nogal veel software erop wil hebben... Na het formateren had ik nog steeds het reboot-probleem, dus dat zit waarschijnlijk in de hardware. Maar wat ik een paar uur terug had...mijn pc reboote weer eens, maar nu startte windows iets op, systeemcontrole ofzo, ene blauw scherm, hij vond wat fouten en beschadigingen en heeft dingen verwijderd, met als gevolg dat windows bij het welkom-scherm blijft hangen!!! lekker hulpprogrammaatje is dat:@ Aangezien ik niet weer een volle dag wil gaan besteden aan reinstallen, netwerk regelen etc etc, zou ik graag een systeemherstel willen uitvoeren met de datum van gisteren. Ik kom alleen niet meer in windows, ook niet in veilige modus...dus ik start op met de cd en druk op R zodat ik in een of ander recovery-programmaatje kom. Ik kan hier alleen niet veel mee. Is het niet mogelijk een systeemherstel uit te voeren zonder in windows te komen? zal wel zo logisch zijn vind ik, maja, je weet het niet met windows. Ik hoop dat ik vanavopnd ergens een antwoord heb,anders formateer ik maar weer.... daar gaan mijn nfs underground2 save van uren en uren rijden, al mijn software etc...
Vast bedankt iig!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
controleer je egheugen eens met memtest? Vage random crashes zijn vaak het resultata van brak geheugen of de aggressieve timings.
Contoleer ook je temperauturen en spanningne eens in de bios.
En post ff je systeemspecs; zonder dat is het sowieso gissen :)

Verder een tip; plaats documenten en data op een tweede partitie, dat scheelt je werk bij het formatteren ;)

offtopic:
Tekst met een beetje interlinie is leuker om lezen
;)

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 23-11-2004 16:41 ]

Verwijderd

Idd maak een extra partitie aan voor de volgende keer :)
NFSU savegames kan je mbv bijvoorbeeld Knoppix wel redden, da's niet zo'n probleem.

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de snelle reply, maar mijn hoofdprobleem is nu toch echt dat ik een systeemherstel wil uitvoeren, als windows eenmaal weer werkt komt dat wel... windows heeft namelijk dingen zitten verwijderen waardoor het niet meer opstart...

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 23:25

_fool

Helemaal zo gek nog niet

(Dit wil je vast niet horen)

Als je alles in eens installeert en dan een probleem krijgt, dan weet je nooit waar het aan ligt.

Als ik jou was zou ik helemaal van de bodem beginnen. Test je geheugen met memtest86, check je harde schijven met software van de fabrikant. Als dat niets oplevert, installeer dan Windows. Zorg dat al je hardware goed herkend wordt. Zet er de minimale beveiligingssoftware op en gebruik hem een poosje om mee te browsen etc. Freecell voor mijn part :) Pas als dat goed gaat, dan zou ik (een voor een) al je software installeren.

Dan weet je vanzelf waar het probleem zit. Nu probeer je een systeem te herstellen dat een 'ingebakken fout' heeft, en dat lijkt mij sub-optimaal.

edit:

The_Sticky is wijs EN snel _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door _fool op 23-11-2004 16:47 ]

specs

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan natuurlijk ook een boot-disk gebruiken om al je "nfs underground2 saves van uren en uren rijden" te kopieren naar een andere partitie of netwerk.
Voor bootdisk die netwerk / NTFS ondersteunen : http://www.bootdisk.org/

Op gatheringtweakers.net kan je ook informatie vinden hoe je het registerie van een gecrashde windows kan importeren in een schone installatie. Als je alleen de windows directory verwijderd en dan windows op nieuw installeerd, de registerie bestanden uit je oude profile importeert hoef je niks opnieuw te installen.

[ Voor 45% gewijzigd door djexplo op 23-11-2004 16:47 . Reden: aanvulling ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
Tijdens opstarten op F8 rammen. kan je ook systeemherstel kiezen
Edit:
En anders oo nog via de instalatie cd van windows.

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 23-11-2004 16:46 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
ja,dat viel dus tegen, kon alleen laatst bekende settings die werkten kiezen en die werkten dus ook niet meer

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

bij opstarten F8 indrukken en dan kiezen voor laatst bekende goede configuratie mischien een oplossing?

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Verwijderd

Topicstarter
xylonite schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:47:
bij opstarten F8 indrukken en dan kiezen voor laatst bekende goede configuratie mischien een oplossing?
hehe, helaas

• sig69
En de recovery console? (Via opstarten met de instalatie cd, krijg je op een bepaald moment "Druk op F2(?) voor systeemherstel" ofzo ).

Edit:
-Memtest ondertussen al gedraaid?
-Trek alle hardware eens uit en boot met1 HD en 1 reepje geheuegen
-etc.

Opties te over, je moet er alleen ff een hoop tijd in steken.

[ Voor 43% gewijzigd door sig69 op 23-11-2004 16:53 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
gelijk maar ff een vraagje tussendoor:
ik heb nu een partitie voor mijn mp3/films/files dus die raak ik neit kwijt, maar het installeren van al die software is zo irritant. Maar stel dat ik die nu ook op mn D zet ipv op C en op C alleen maar windows zet...dan werkt de software zeker ook niet meer als ik C een keer formateer..Tenminste, een deel ervan.

• sig69
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:53:
ik heb nu een partitie voor mijn mp3/films/files dus die raak ik neit kwijt, maar het installeren van al die software is zo irritant. Maar stel dat ik die nu ook op mn D zet ipv op C en op C alleen maar windows zet...dan werkt de software zeker ook niet meer als ik C een keer formateer..Tenminste, een deel ervan.
En de vraag is?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

heej

ik ken je probleem
bij mij was het virus dat er bij formatteren niet af ging.
je moet een programmatje gebruiken dat alle clusters op 0 zet.
Ik heb dat programmatje wel gehad. weet nu alleen even niet meer hoe het heet.
je kan het op de site van mcaffee download als ik het goed heb.

Dus ben bang dat je als nog even moet formatteren.... en een 2e partitie is idd handig ;-)

Verwijderd

Topicstarter
DAN WERKT EEN DEEL VAN MIJN SOFTWARE ZEKER OOK NIET MEER??? als ik die op d install en c ooit is formateer

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt ook Windows over je huidige installatie heen installeren. Mogelijk verwijderde files door Systeemherstel worden weer teruggezet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:55:
DAN WERKT EEN DEEL VAN MIJN SOFTWARE ZEKER OOK NIET MEER??? als ik die op d install en c ooit is formateer
Nee. En je hoeft niet zo te schreeuwen, hoor!
Heb je de hier aangedragen oplossingen nu al geprobeerd?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
dan staan er 2 windows op C, dat raadde windows mij af, het is volgens mij niet zo dat je windows gewoon kan reinstallen zodat je al je files behoudt....en als er 2 windows op staan denk ik niet dat het makkelijk is de oude te verwijderen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:55:
Dat "En de vraag is?" van sig69 sloeg er waarschijnlijk op dat je geen vraag stelde maar zelf al gewoon een goede conclusie trok :P
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:58:
dan staan er 2 windows op C, dat raadde windows mij af, het is volgens mij niet zo dat je windows gewoon kan reinstallen zodat je al je files behoudt....en als er 2 windows op staan denk ik niet dat het makkelijk is de oude te verwijderen
Als je in dezelfde windows-dir installeerd word die wel leeggegooid...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
srry, dat laatste stuk snap ik niet zo? in de windows dir..bedoel je dat als ik deze weer op c zet, heel c wordt geformateerd of dat windows wel goed wordt gereinstalled?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

tweakerbee

dus..?

Heb hetzelfde probleem een keer bij een kennis gehad, maar wat ik ook probeerde, ik kreeg het systeem niet aan het booten. Herinstallatie boodt wel uikomst.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerbee op 23-11-2004 17:03 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik weet het, maar zie er zo tegen op, hehheh
als ik op f2 druk krijg ik oko wat, maar hij heeft perse een opstartdiskette nodig voor systeemherstel. Hij slaat toch van alles op elke dag? start>bureauaccesoires>systeemherstel zal zo de uitkomst bieden..een keus uit 10 backups. Ik baal er van dat ik dit alleen via windows kan doen

Verwijderd

toevallig had ik dit ook gister bij een andere pc.
probeer het volgende even. werkte bij mij wel goed.

kies inderdaad voor r tijdens opstarten via windows cd

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
del c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

rebooten en klaar is kees

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. is een aardige start richting oplossing.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:05:
toevallig had ik dit ook gister bij een andere pc.
probeer het volgende even. werkte bij mij wel goed.

kies inderdaad voor r tijdens opstarten via windows cd

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
del c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

rebooten en klaar is kees
bedankt, maar werkt ook niet

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:02:
srry, dat laatste stuk snap ik niet zo? in de windows dir..bedoel je dat als ik deze weer op c zet, heel c wordt geformateerd of dat windows wel goed wordt gereinstalled?
Als je installeerd op C, en je formateerd niet, en je kiest dezelfde installdir als eerst wordt alleen je windows dir (C:\Windows\ waarschijnlijk) verwijderd, de rest van je files hou je dan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

kijk anders hier even naar, kwam ik in een soortgelijk topic tegen.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• sig69
even googlen leverde mij dit op:
http://support.microsoft.com/kb/304449
Misschien nuttig voor jou?

Roomba E5 te koop

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Oops, het gebeurde me voor de eerste keer. Posten in het verkeerde topic.

8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Guardian Angel op 23-11-2004 17:42 ]

ARME AOW’er

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

en de link met dit draadje is???

volgens mij zit je in 't verkeerde topic te posten guardian angle

(of ik zie 't compleet verkeerd)
edit:

typo 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door J2pc op 23-11-2004 17:45 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

J2pc schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:40:
en de link met dit draadje is???

volgens mij zit je in 't verkeerde topic te posten guardian angle

(of ik zie 't compleet verkkeerd)
Ja klopt :)

ARME AOW’er

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

nooit gedacht dat nog 's te zien :P

naja, kan beuren.
Ook onze engel is maar een mens _/-\o_

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:53:
Je kunt toch een reinstall doen OVER DE OUDE WINDOWS HEEN. (of upgrade, ik bedoel niet repair)

AL je software settings blijven dan bewaard en hoef je alleen nog je windows pacthes te draaien.

of is dat niet je vraag.?

(en uiteraard de oorzaak zoeken, anders blijf je bezig)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ok,ik ben iets verder gekomen, via deze link http://www.tunexp.com/faqs/windows_xp_crashed_heres_help/ heb ik wat dingen ingetyped en via veilige modus krijg ik weer een scherm waarmee ik in kan loggen. Helaas werken mijn muis en mijn toetsenbord niet meer :S als ik gewoon opstart gaat het echt superlangzaam, dus ben er niet zeker van dat dit slim was, ik vrees dat het tog formateren wordt... arghhhh
in ieder geval bedankt voor al jullie hulp
Pagina: 1