Toon posts:

[MySQL] update kort maar krachtig [update]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles bij gehouden waar en hoe het aangeroepen word. Dit is enige wat ik uitvoer. Ik wil dat al me volgorde er 1tje omlaag gaan.

Ik verwijder een bestand eruit en dan moeten alle volgorde er 1 omlaag. Dus 5
moet 4 worden 4 moet 3 worden enz. enz.

Ik dacht dat het door deze code kon.
code:
1
UPDATE bestanden SET volgorde = volgorde - 1 where volgorde > '5'

Dus deze code verlaagd alle volgorde's met 1 als hij hoger is dan 5. Ik neem aan dat dit 1 keer gebeurd en niet 5 of 6 keer. '

Alleen als ik hem run worden alle volgorde op 0 gezet, als ik bijv. een van de eerste verwijder.

Dus is deze update string wel goed? Of doe ik iets fout wat ik anders had moeten doen.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

mulder

ik spuug op het trottoir

die quotes om 5 bevreemden mij :)

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet dat niet uitmaken en na, mijn test klopte dat. Dat maakt niks uit. Helaas :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:38:
Volgens mij moet dat niet uitmaken en na, mijn test klopte dat. Dat maakt niks uit. Helaas :(
Don Facundo wilde waarschijnlijk weten welke type het veld volgorde is. Als dit geen integer o.i.d. is dan zaj je query gegarandeerd niet werken. Met de quotes duid je een string aan, waarbij het hier dus lijkt dat volgorde een string is.

Je update "string" (lees: query) is prima. Kijk eerste het type van volgorde eens na, en kijk eens of je met de hand de query wel kan uitvoeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 23-11-2004 16:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Komt dit voor in je eigen script? Of ook in phpMyAdmin? En die quotes om 5 moeten wel degelijk gewoon weg, wie weet wat MySQL anders met de string '5' zou doen inplaats van met de integerwaarde 5.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

MySQL vind alles cool, interesseert hem geen drol dat je quotes om een integer waarde zet. Het type van het veld is idd wel van belang.
Pagina: 1