Mijn oom en tante vroegen mij om een PC voor hen uit te zoeken aangezien zij geen enkel verstand van computers hebben en dus beginners zijn. Ik zat eerst te denken om zelf een PC samen te stellen, maar dan moet de software ook nog worden geinstalleerd en moet dit goed werken. Ook moeten zij met hun problemen worden geholpen (helpdesk). Daarom dacht ik aan een compleet systeem, zoals een Compaq, HP of Dell. Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat dan vooral om de service en of de systemen goed werken. Of heb ik nog een ander merk over het hoofd gezien? Alvast bedankt.
Verwijderd
ok, er echt even vanuit gaande dat je een merk pc wilt kopen 
Bij mijn pa en ma staat een dell pc die we via een pc-prive project gekocht hebben, deze zit erg goed in elkaar, nooit problemen mee gehd, zat ook een idiot proof handleiding bij heo je alle stekkertjes enzo moest aansluiten
Van binnen zag hij er ook redelijk goed uit, veel ruimte voor uitbreiding enzo, in tegenstelling tot bijv de hp daar heb ik er ook wel eens een paar van binnen gezien, maar das toch wel bagger
das mijn mening dus , ik zou voor de DELL gaan
Bij mijn pa en ma staat een dell pc die we via een pc-prive project gekocht hebben, deze zit erg goed in elkaar, nooit problemen mee gehd, zat ook een idiot proof handleiding bij heo je alle stekkertjes enzo moest aansluiten
das mijn mening dus , ik zou voor de DELL gaan
Verwijderd
Een com4 pc, lekker goedkoop! En je kan je tante vast wel uitleggen hoe ze alles moet installeren en openen enzo! Ze zal dat vast wel begrijpen!
http://www.com4.nl/
http://www.com4.nl/
HP, Thosiba, Compaq, Dell, allemaal goed, met de eerste 2 heb ik persoonlijke ervaringen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik zou voor de dell gaan, goede support, goede hardware.
Met hp heb ik mindere ervaringen
, compaq moet je nooit aan beginnen.
Met hp heb ik mindere ervaringen
Verwijderd
Ik heb veel ervaring met compaq, en ik vind het een top merk. en als er iets fout mocht gaan kan je zo de compaq restore gebruiken!
Verwijderd
Kennis heeft Dell. Prima service, goede helpdesk, garantie. Goede kwaliteit componenten. Alles compleet. Toch zelf redelijk samen te stellen.
Neem een niet te zwaar systeem met extra's als scanner en printer. Kunnen ze lekker stoeien. En natuurlijk internet.......
Neem een niet te zwaar systeem met extra's als scanner en printer. Kunnen ze lekker stoeien. En natuurlijk internet.......
Gewoon zelf een bouwen.....
Zelf de software erop zetten, ipv. die rotzooi die de "merken" erop flikkeren....|:(
Van het werkende systeem ff een Ghost Image maken, die je op een lege partitie dumpt,daarna vol automatische boot flop maken die alles weer terug zet in geval van problemen. En als er gedonder is dat het niet meer werkt kunnen je oom en tante zelf alles terug zetten door ff van flop te booten.
Als je een brander hebt kan je natuurlijk ook de image op CD branden en de CD bootable maken.................
Zelf de software erop zetten, ipv. die rotzooi die de "merken" erop flikkeren....|:(
Van het werkende systeem ff een Ghost Image maken, die je op een lege partitie dumpt,daarna vol automatische boot flop maken die alles weer terug zet in geval van problemen. En als er gedonder is dat het niet meer werkt kunnen je oom en tante zelf alles terug zetten door ff van flop te booten.
Als je een brander hebt kan je natuurlijk ook de image op CD branden en de CD bootable maken.................
-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....
Verwijderd
Ja, ken dat. Heb ik een paar keer gedaan. Is niet prettig als je keer op keer gebeld wordt met de meest wazige problemen die achteraf helemaal nergens op slaan.Op dinsdag 02 januari 2001 22:52 schreef _Cyber_ het volgende:
Gewoon zelf een bouwen.....
Zelf ........... en zelf ............... en zelf ..........
Nee, doe maar verstandig, laat een Delletje aanrukken (compleet aangekleed) en laat ome Arie en tante Sjanie maar lekker de helpdesk bellen bij hun probleempies.
Persoonlijk vind ik Compaq rotbakken. Op m'n werk is het allemaal Compaq, maar de 'supersnelle' Pentium III 600 met 256 MB op m'n werk was baggertraag vergeleken met m'n eigen oude Mendoccino @450 systeem met 128MB. Een kennis van me had een paar jaar geleden de PII 333 van Compaq gekocht, en dat ding kostte toen een dikke 8 mille. En wat voor harddisk zat er in? Een low budget Bigfoot, zo traag als dikke stront
Ik moet echt niks van Compaq hebben.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Een Dell is goed, heeft gewoon normaal stuff erin zitten (kingston memory, intel, nvidia videokaart, creative soundcard, ect)
En helpdesk is ook goed (heb d'r gewerkt) en als je ze nodig heb betaal je aleen lokaal tarief (je belt naar A'dam)
Of naar een lokale hardwarestore (mycom, computerland, ect) en die een pc laten samenstellen, installeren, supporten, enz
En helpdesk is ook goed (heb d'r gewerkt) en als je ze nodig heb betaal je aleen lokaal tarief (je belt naar A'dam)
Of naar een lokale hardwarestore (mycom, computerland, ect) en die een pc laten samenstellen, installeren, supporten, enz
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Wat je ook neemt, neem GEEN Compaq, die zijn zo non-standaard.
Effe zo'n kast open gemaakt, kon bijna nergens bij.
Ook zou ik van geen van die merken een desktop model nemen, omdat die zo plat zijn is altijd alles anders en kan je maar heel weinig upgraden.
(Moest een extra HD met plakband en wat elastiekies vastzetten, was een Dell)
Effe zo'n kast open gemaakt, kon bijna nergens bij.
Ook zou ik van geen van die merken een desktop model nemen, omdat die zo plat zijn is altijd alles anders en kan je maar heel weinig upgraden.
(Moest een extra HD met plakband en wat elastiekies vastzetten, was een Dell)
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Dell of packard bell
NOOIT EEN COMPAQ.
Moet maar eens de standaard cdromspeler vervangen door een ide dvd spelertje. 90% van de tijd doet ie het niet en als je dan een restore cd wilt gebruiken weigert ie helemaal.
En zelf bouwen ook niet doen. Dan gaan ze nl naar JOU bellen als er iets fout is gegaan.
NOOIT EEN COMPAQ.
Moet maar eens de standaard cdromspeler vervangen door een ide dvd spelertje. 90% van de tijd doet ie het niet en als je dan een restore cd wilt gebruiken weigert ie helemaal.
En zelf bouwen ook niet doen. Dan gaan ze nl naar JOU bellen als er iets fout is gegaan.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Zelf 1 samenstellen en software installeren. Dell is wel goed merk, alleen hebben die zo'n rot Dell bios. Kan je niks aan tweaken, maar ja dat is ook niet nodig voor je oom en tante...
Verwijderd
In ieder geval GEEN Packerd Bell kopen, twee vrienden van mij hebben die en ik zal eens wat probleempjes opsommen
-Allebei die dingen crashen regelmatig, echt waar.
-Irritante instalatie cd met alles erop, zo krijg je Windows met allemaal onzin progjes
-Packerd Bell site ligt vaak plat en drivers kun je overal vandaan gaan plukken
-Lelijk ontwerp
-Vaak een variatie van 100en merken erin, die soms niet zo goed samen willen werken.
-Er zitten ook een aantal cheap-ass merken in.
Ik zou gewoon bij een redelijke compshop om de hoek iets kopen en daar voor een huismerk gaan, is meestal goedkoper en die dingen werken ook heel aardig. Ik heb ervaring met Mycom en Vobis bakken, en dan kan iedereen die zaken zoveel afkraken als ze willen, ik heb er nooit problemen mee gehad.
-Allebei die dingen crashen regelmatig, echt waar.
-Irritante instalatie cd met alles erop, zo krijg je Windows met allemaal onzin progjes
-Packerd Bell site ligt vaak plat en drivers kun je overal vandaan gaan plukken
-Lelijk ontwerp
-Vaak een variatie van 100en merken erin, die soms niet zo goed samen willen werken.
-Er zitten ook een aantal cheap-ass merken in.
Ik zou gewoon bij een redelijke compshop om de hoek iets kopen en daar voor een huismerk gaan, is meestal goedkoper en die dingen werken ook heel aardig. Ik heb ervaring met Mycom en Vobis bakken, en dan kan iedereen die zaken zoveel afkraken als ze willen, ik heb er nooit problemen mee gehad.
idd nooit een compaq! M'n bovenburen hebben zo'n geval, niks als gezeik mee gehad (wat weet ik niet precies en wil ik ook niet weten) en de support was ook echt belachelijk! En nu is t nog niet alles, en staan ze regelmatig hier op de stoep als er weer iets vernacheld is.
Verwijderd
Acer Aspire Veriton FP2
of een
IBM A40I
alle2 hele mooiedesigns
oom & tante hebben toch niets aan uitbreidingen?
of een
IBM A40I
alle2 hele mooiedesigns
oom & tante hebben toch niets aan uitbreidingen?
Allemaal bedankt voor de reacties. Het wordt nog wel moeilijk te kiezen... PC laten samenstellen en dan zelf software installeren heb ik niet zo veel zin in, want dan ben ik weer de pineut als ze problemen hebben en ze wonen toch zo'n 200 km verderop... Het gaat me vooral om de software en de helpdesk, dus dat als oom en tante beginners vragen hebben dat ze die mooi kunnen bellen. Compaq is dus niet echt een aanrader. En hoe zit het met die PC's die ze bij dynabyte of vobis verkopen?
was het niet bij dell dat als je je pc naar de service brengt en er ilegale m$ software op hebt staan dat ze je dan aanklagen?
Verwijderd
Dynabyte is betrouwbaar en hebben wel aardige PC's en vobis is volgens mij ook prima en hebben goede support die je kunt verlengen tot 3 jaar.
Zelf bouwen leverde bij mij ook geen probleem op. ik moest het voor een vriendin van me doen: ze wou een zo goedkoop mogelijk nieuw systeempje voor school om te kunnen tekstverwerken en excellen. ik heb haar u nu nog steeds niet over gehoord, maar dat komt omdat ik wel a-merken gebruikt heb en dat levert vrijwel nooit problemen op. Een ander voordeel is dat je goedkoop uit bent en op de meeste produkten lang garantie krijgt of dat kan kopen.
Zelf bouwen leverde bij mij ook geen probleem op. ik moest het voor een vriendin van me doen: ze wou een zo goedkoop mogelijk nieuw systeempje voor school om te kunnen tekstverwerken en excellen. ik heb haar u nu nog steeds niet over gehoord, maar dat komt omdat ik wel a-merken gebruikt heb en dat levert vrijwel nooit problemen op. Een ander voordeel is dat je goedkoop uit bent en op de meeste produkten lang garantie krijgt of dat kan kopen.
Een dell als het een merkpc moet zijn, maar liever bij een winkel als aragorn/paradigit/comptechworld ofzo, en dan een celeron2 erin, Intel is, voor zover ik gehoord heb, nog steeds stabieler/beter ondersteund.
Pagina: 1