[WinXP]profiel vanaf meerdere pc's te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 14:11
Ik heb een laptop en een pc. Thuis een klein netwerkje met een router, en in totaal 4 pc's eraan (1tje staat zowat altijd aan; daar staan mp3tjes op, de pc waar mijn ouders op werken). Nu wil ik zorgen dat ik zowel vanaf mijn laptop, als vanaf mijn gewone pc hetzelfde profiel kan gebruiken: alsin; dezelfde 'Mijn Documenten' folder wil hebben (met alles wat daarbij hoort. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder direct op Windows 2003 Server en Roaming Profiles over te stappen?

Verwijderd

Als je alleen 'mijn documenten' wilt op je laptop, zet je al je documenten in een gedeelde map op de pc die (bijna) altijd aanstaat. Vervolgens verander je je pad bij mijn documenten in het netwerkpad naar de gedeelde map.

• Dr_Frickin_Evil
Maar wat dan als ik bijv die laptop buiten dat netwerk gebruik, en hij die netwerkshare niet kan vinden?

• Garfield_1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 07:37
je kan mappen met elkaar laten synchroniseren. Je zou de de map op je pc kunnen delen en zodra je laptop dan weer verbinding heeft gaat hij synchroniseren

• Dr_Frickin_Evil
Aha juist! Dan zou ik dus gewoon een map moeten maken op de 'server'-pc, en dan op de desktop en de laptop de Mijn Documenten-folder daarnaar moeten verwijzen en laten synchroniseren? Ff zoeken!