[Ghost2004]Geen schrijfrechten op FAT32?

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb hier de volgende situatie:

# AMD Athlon 1 Ghz
# 20 GB Maxtor schijf , opgedeeld in een primary van 15 GB NTFS en een uitgebreidde partitie van 5 GB FAT32
# rest is niet echt relevant, anders hoor ik het wel

Op de 15 GB NTFS is windows xp met sp2 geinstalleerd
De 5 GB FAT32 schijf is beschikbaar voor norton ghost.

Als ik Norton Ghost start, verschijnt de melding dat hij ghosterr.txt niet weg kan schrijven. Dus na een aantal verschillende opstartmethoden geprobeert te hebben (o.a. booten van win98 disk met of zonder ramdisk, booten van win98 cdrom, het maken van een bootdiskette met de norton boot wizard) Kom ik de conclusie dat het niet aan mijn manier van opstarten ligt. Of ik het ghost.exe bestandje nu op de FAT32 schijf zet, op een diskette of cdrom, het maakt allemaal niets uit.

Ik kan simpelweg vanuit ghost niet schrijven op de FAT32 partitie (ook het aanmaken van een directory binnen ghost geeft de melding "Unable to create directory. Access denied or directory with that name already exists" Zelfs als ik vanuit ghost een directory probeer te maken op de A-drive (diskette) krijg ik dezelfde melding.

Dus wat doe ik, ga uit ghost (control-c) en kom in de dos omgeving terecht. Ook hier kan ik geen directory of file aanmaken 8)7 Ben ik nou zo'n dikke noob of wat is hier het probleem :?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• domi235
Update: Net Norton Ghost 2003 geprobeert, deze stel je via windows in, en start daarna de pc opnieuw op, om daarna met het mooie bericht te komen, Cannot write drive c: Access Denied :(

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
De DOS-omgeving van Ghost kan soms niet overweg met partities die onder XP gemaakt zijn. Bovendien... moet die partitie wel geformatteerd zijn!

Ik zou zeggen: maak die extended partitie (en daarin een logische drive) opnieuw aan onder DOS of Windows en probeer het opnieuw.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• domi235
pinockio schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:24:
De DOS-omgeving van Ghost kan soms niet overweg met partities die onder XP gemaakt zijn. Bovendien... moet die partitie wel geformatteerd zijn!

Ik zou zeggen: maak die extended partitie (en daarin een logische drive) opnieuw aan onder DOS of Windows en probeer het opnieuw.
Ik heb al geprobeert hem opnieuw toe te voegen via Disk management van Windows XP, kga nu maar eens een poging doen met partitionmagic :O

//edit: Hij heeft er dus via Partitionmagic als gdisk geen zin in |:(

[ Voor 7% gewijzigd door domi235 op 24-11-2004 08:48 ]