Toon posts:

vpn verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

hopelijk kan iemand hier mij de uitkomst bieden. Ik ben op de zaak bezig om een vpn verbinding tot stand te brengen. Het is de bedoeling dat ik doormiddel van een vpn verbinding vanaf pand b in kan loggen op de server in pand a. Dit allemaal met behulp van een adsl verbinding.
Ik krijg op dit moment al wel contact met de server. Alle vinkjes worden groen en ik kan op de server zien dat er verbonden is met de server, alleen kan ik nog op het netwerk (wat dus wel de bedoeling is) als ik bijvoorbeeld zoek na een computer in het netwerk vindt hij niets. Kan iemand mij helpen?
Alsvast bedankt.

Hanzeman

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15

Reptile209

- gers -

Probeer eens om een computer te benaderen op \\<ip-adres> in plaats van \\computernaam. Dat werkt meestal wel/beter.
Als dat niet werkt, post dan eens je (VPN) netwerkinstellingen, resultaten van een ping, betrokken OS-sen, etc. zodat we weten waar het over gaat. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Reptile209 op 23-11-2004 15:14 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05 09:19
okay, je zet dus een VPN tunnel op

ff een paar basis zaken controleren
authenticatie ok :?
je krijgt een ip van het andere subnet :?
je kunt hosts op het andere subnet pingen dmv het IP-adress :?

als bovenstaande allemaal werkt, moet je gaan kijken hoe je je hostname's wilt gaan resolven.

DNS of WINS is daarvoor de oplossing

als je AD gebruikt kun je AD integrated zone's op je DC's gebruiken, en clients laten registreren in DNS

gebruik je wins, dan kun je pull/push partners aanmaken

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 08:42

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Kun je pingen, dat is toch OSI layer 1 :?

Met deze link heb ik het voor mekaar gekregen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/860929
Waarmee bel je in (os?) en wat of wie is de server (win2000 of 2003)
zo nee heb je die link al niet meer nodig

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05 09:19
DDemolition schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:25:
Kun je pingen, dat is toch OSI layer 1 :?
nee, layer 1 = physical layer

pingen vind plaats op laag 5-7 zeg maar

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:19

Predator

Suffers from split brain

Grolsch schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:45:
[...]

nee, layer 1 = physical layer

pingen vind plaats op laag 5-7 zeg maar
Mierenneukerij: ICMP is een onderdeel van IP en zit op layer-3 ...

Reuzenmierenneukerij: het pingen (zijnde het menselijk uitvoeren van een ping door intypen van ping $ip op de commando lijn) is layer-7 aangezien de verwerking ervan door een applicatie gebeurt. :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Sorry, maar dit heeft ten eerste niets met PNS te maken in deze vorm. Ten tweede geef je helemaal geen informatie over dingen die echt belangrijk zijn, zoals de netwerkconfiguratie, IP-adressering, basale troubleshootresultaten (dingen als proberen te pingen etc. moet je écht al zelf gedaan hebben) en tot slot zie ik nergens enig initiatief van jou om dit probleem op te lossen.

Zodra je denkt dat je klaar bent om opnieuw een topic te openen mag je dat doen in Network Troubleshooting en wel volgens de daar geldende richtlijnen: Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.