Toon posts:

PC gevonden na 15 min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers op een Sitecom Router DC-201 aangesloten. En deel mijn @home internetverbinding. De eerste pc wordt direct gevonden en kan direct op internet.
De andere (beide draaien btw op XP) krijgt de melding, één van de netwerkkabels is niet goed aangesloten.
Maar in tegenstelling tot andere topics hier, heeft ie 'm opeens na 10/15 min. wel gevonden en kan ik gewoon bestanden sharen en op internet.

Maar hoe komt dit nou en hoe kan ik bewerkstelligen dat ik direct op internet kan?
De probleem PC heeft de volgende netwerkkaart: 3COM 3C910.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 12:16
druk op: start-zoeken-computer-[NaamVanDeComputer] en klik op de gevonden naam.

of: start-uitvoeren- ping [ipadres.van.de.computer]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Simba schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:24:
druk op: start-zoeken-computer-[NaamVanDeComputer] en klik op de gevonden naam.

of: start-uitvoeren- ping [ipadres.van.de.computer]
Zoals hierboven staat zegt windows dat de netwerk kabel niet is aangesloten, en hij niet op internet kan komen.

Wat mij doet vermoeden is dat hij een probleem heeft met de kabel, port switch of netwerk kaart.

Probeer eens een andere port op de router of wissel de kabels even om, mocht het dan nog zo wezen zet er eens een nieuw netwerk kaartje in.

Wat ook nog zou kunnen is dat windows het niet helemaal meer begrijpt dus netwerk kaartje deinstalleren en opnieuw installeren.

Mocht het na deze handelingen nog niet werken zou ik gaan denken aan een fout in je windows installatie.

edit:
Wat ook nog zou kunnen is dat de 3-com kaart de mist in gaat met autosensing, probeer eens vast in te stellen op 10 of 100 mbit met de optie full-duplex of half-duplex

[ Voor 11% gewijzigd door TRAXION op 23-11-2004 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:34:
[...]

Zoals hierboven staat zegt windows dat de netwerk kabel niet is aangesloten, en hij niet op internet kan komen.

Wat mij doet vermoeden is dat hij een probleem heeft met de kabel, port switch of netwerk kaart.

Probeer eens een andere port op de router of wissel de kabels even om, mocht het dan nog zo wezen zet er eens een nieuw netwerk kaartje in.

Wat ook nog zou kunnen is dat windows het niet helemaal meer begrijpt dus netwerk kaartje deinstalleren en opnieuw installeren.

Mocht het na deze handelingen nog niet werken zou ik gaan denken aan een fout in je windows installatie.

edit:
Wat ook nog zou kunnen is dat de 3-com kaart de mist in gaat met autosensing, probeer eens vast in te stellen op 10 of 100 mbit met de optie full-duplex of half-duplex
Idd, ik kan dus na een tiental minuten wel op internet en kan dan ook de andere PC vinden.

Ik heb de andere poorten van de router geprobeerd en de netwerkkabels verwisselt. Idem

Instellingen mbt autosensing kan ik niet instellen op deze kaart, zie immers geen optie bij geavanceerd.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Effe ander netwerk kaartje proberen of de kaartjes van beide machines omwisselen, heb wel eens vaker gehad dat bepaalde hardware ruzie had met elkaar :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, zal ik binnenkort eens proberen. Heb voorlopig ff geen tijd om te sleutelen!
Pagina: 1