Toon posts:

Mobo bouwen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eens aan echte pc kenners en bouwers willen vragen of er pakketten bestaan waarmee je zelf een mobo kan bouwen?
En nee, dit is geen onzinnige topic, ik wil dat echt eens weten, bij mijn neef heb ik eens zoiets gezien in een tijdschrift, en kunnen jullie ook websites vermelden
:y)

Verwijderd

als je een heel goede elektro master ben kan het denk ik wel, maar een moderen mobo bestaat uit 3 lagen( misschien bij nieuwe mobo's nog wel meer), je heb de 2 lagen die je ziet(boven en onderkant) en daartussen zit nog een laag met allemaal printbanen, dus als je zelf een mobo maakt moet je die ook ergens kwijt, en zelf krijg je nooit de priintbanen zo dun als op een gewone mobo die met allerlei machines wordt gemaakt, en je moet al goed kunnen solderen, want sommige solderingen komen heel dicht naast elkaar, dan moet je nog aan het losse chipset zien te komen, en alle sloten enz enz. Dat zal ook behoorlijk duur zijn. Dan moet je er rekening mee houden dat je het nog een paar keer verneukt, dus je hebt alles wel 2x nodig.

En mocht het dan werken als je heeeeel veel geluk hebt, moet je nog drivers hebben, een bios( die zijn ook niet allemaal hetzelfde )
Die moet je dus (gedeeltelijk)zelf maken.

Ik denk dat een 8088 of 286 mobo tje nog wel te maken is, maar voor een moderen pc wordt het wel heel moeilijk.

Je kan wel zelf andere dingen maken, zoals een soundblaster compatible geluiskaartje ofzo, das een stuk simpeler.