Toon posts:

Asus L3500TP - BIOS admin password

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft op 12 april 2003 een Asus L3500TP Combo 2.4/256/40 gekocht. De systeembeheerder heeft destijds er 2 wachtwoorden op gezet:
- een gebruikerswachtwoord
- een adminwachtwoord.

Het gebruikerswachtwoord is bekend, dat wordt immers dagelijks gebruikt. Maar sinds de systeembeheerder weg is, is het admin wachtwoord niet meer bekend.

De enige optie die Asus op dit moment biedt is de laptop opsturen. Dat is onacceptabel, de gebruiker zit dan weken zonder systeem. Ook na het faxen van aankoop en garantiebewijs wil Asus niet helpen.

Achterhalen kan mogelijk door de hash die de bios weergeeft. Er komt nl de melding dat bij het kwijtraken van het wachtwoord de dealer gebeld kan worden, en door de code '0B395555532E04B3C359486D76D0D0' te decrypten zou men dan het systeem kunnen openen. Maar dit weigert Asus.

Het gaat overigens om een Award Medaillion 6.0 bios, en de standaard wachtwoorden AWARD_SW en de hele lijst werkt helaas niet. Ook heb ik met debug de checksum gesloopt, maar ook dat haalt het wachtwoord niet weg.

Weet iemand toevallig hoe dit wachtwoord achterhaald kan worden of gewist kan worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 14:59 ]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Kan je het bios niet resetten of eventueel flashen met een nieuwere :? jah ik ben niet echt into de laptops, neem aan dat best mogelijk kan zijn althans bij desktops wel.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Is de BIOS dan ook beveiligd ? Als dat wel is heb je een grote pobellem...

Ik weet niet hoe het bij Asus gaat maar zelf heb ik ervaring met Pentium 3 en Pentium 4 boorden van IBM. Als we een boord tegen komen waarvan die BIOS beveiligd is kunnen we softwarematiig nix aan doen en nee ook geen BIOS flash helpt of een of andere jumpertje van plaats reuilen voor 5 seconden net als bij desktops gaat. Op de boorden zit meestal bij de HDD conector een klein chipje die meestal "Atmel" heet. Als je deze chip vervangt krijg je toegang tot BIOS. Kan dus alleen door ECN (Soldeerwerk).

Succes zou ik zeggen.... :X

Verwijderd

Topicstarter
CycloneX schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:25:
Kan je het bios niet resetten of eventueel flashen met een nieuwere :? jah ik ben niet echt into de laptops, neem aan dat best mogelijk kan zijn althans bij desktops wel.
da's geen slecht idee, kan ik nog proberen... tnx

iemand anders nog suggesties, liefste decrypt ik natuurlijk de hash...

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 13:44
Je hebt best kans dat met een biosflash nog niet eens het wachtwoord weg is... het is geen garantie ieg.
Niks op internet te vinden over het achterdeur wachtwoord voor deze bios?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je kan ook ns proberen de BIOS backup batterij eruit te halen en een paar minuutjes te wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Charlie schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:38:
Je hebt best kans dat met een biosflash nog niet eens het wachtwoord weg is... het is geen garantie ieg.
Niks op internet te vinden over het achterdeur wachtwoord voor deze bios?
nee. ik heb 100 bios crack programma'tjes geprobeerd, een aantal andere methodes, maar helaas :(
real-doc schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:06:
Je kan ook ns proberen de BIOS backup batterij eruit te halen en een paar minuutjes te wachten.
ik heb het nog niet geprobeerd inderdaad, maar ik ben bang dat het op een andere manier wordt opgeslagen (flash geheugen ofsow), omdat cmos invalidaten ook niet helpt...

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Misschien de naam van de systeembeheerder opzoeken en dan het telefoonboek pakken en hem opbellen? Of hebben collega's die er nog wel werken misschien zijn telefoon nummer? Het kan zijn dat hij het wachtwoord wel gewoon geeft, uiteindelijk heeft hij zijn werk niet echt netjes afgeleverd bij het verlaten van het bedrijf.
Pagina: 1