Uit [rml][ Fotografie] feedback topic[/rml] :
Men weet dan hoe bepaalde lenzen presteren op bepaalde gebieden, en hoe meer ervaringen er in zo'n DB zitten, hoe beter natuurlijk. Zoveel lens-ervaringen staan er ook niet weer op internet, of als ze er zijn, zijn ze meestal van oudere lenzen 
Hier een voorbeeldje van een die best nuttig is en goed in elkaar zit: link
De manier waarop ik zoiets op wil zetten is de volgende:
Iemand die over een bepaalde lens ervaringen in de DB wil stoppen, zet dit in een mail met punten of cijfers voor de relevante onderdelen. Als het 'rapport' over de lens serieus en compleet genoeg is, wordt hij in de DB bijgevoegd. Van de cijfers of punten wordt steeds een gemiddelde per onderdeel genomen, en een eindtotaalgemiddelde voor alle cijfers
Hoe meer input (rapporten) over een lens, hoe betrouwbaarder de cijfers over een specifieke lens.
Dit valt redelijk simpel in een net overzicht te stoppen, afhankelijk van de input die natuurlijk helder en strak moet zijn
Ziet de DB van de link die ik hierboven gaf er uitgebreid genoeg uit om een DB hier in FG op te baseren, of zou het wel kleiner kunnen of juist uitgebreider? Misschien een klein (random) commentaar erbij over de toepassing (situatie) van desbetreffende lens? Roept u maar
Een DB in elkaar zetten met punten of cijfers voor lenzen op verschillende vlakken lijkt me een leuke verrijking voor dit forumbreinonline schreef op zaterdag 06 november 2004 @ 18:47:
Wat betreft de ervaringentopics met lenzen en toestellen: een database is leuk, maar vergt veel tijd en onderhoud. Bovendien hebben diverse andere sites dat al. Het zou leuk zijn als GoT zoiets ook van de grond krijgt, maar van mij hoeft het niet per sé.
Hier een voorbeeldje van een die best nuttig is en goed in elkaar zit: link
De manier waarop ik zoiets op wil zetten is de volgende:
Iemand die over een bepaalde lens ervaringen in de DB wil stoppen, zet dit in een mail met punten of cijfers voor de relevante onderdelen. Als het 'rapport' over de lens serieus en compleet genoeg is, wordt hij in de DB bijgevoegd. Van de cijfers of punten wordt steeds een gemiddelde per onderdeel genomen, en een eindtotaalgemiddelde voor alle cijfers
Dit valt redelijk simpel in een net overzicht te stoppen, afhankelijk van de input die natuurlijk helder en strak moet zijn