Toon posts:

quake 3 + onboard geluidskaart = crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kon even geen betere titel verzinnen,
Maar ik heb quake3 weer eens op mijn computer gezet.
en elke als ik uit het spel ga, dan crasht hij.
ook als er een nieuwe map word geladen dan loopt q3 helemaal vast. (idem, als ik /vid_restart)

Nu heb ik zelf ff snel gegoogled.. en vond wat info dat q3 niet goed draait met een onboard geluidskaart (Avance AC97 Audio)

weet iemand een oplossing?
heb hier wel een ouwe SB Live 1024.. maar dat ding wil hier niet ge-instaleerd worden.. en heb er ook geen behoefte naar. want deze onboard geluidskaart doet het verder geweldig.
--
nu kan het "volgens mij" aan 2 dingen liggen.. want de laatste keer dat ik q3 heb gespeelt had ik een ouwe GF4 Ti4600 ultra.. en dus die SB live 1024 er in.

Nu een GF 6800 Ultra (XFX) en dus die onboard geluids kaart.

Thanks in advance :)

Ohh.. kom er net achter dat ie dit met Doom 3 ook doet.. Dus ligt niet aan de geluidskaart en videokaart :'( wat dan wel :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:59 ]

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Ik heb ook onboard AC97 en het werkt hier prima.. dus daar ligt het idd niet aan.

- Specs -

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
same here... geen problemen met on-board geluid ;)

check je temps en je mem anders eens? :x of je GFX kaartje is kapoet, dat kan ook nog ... als die het sindsdien doet? ;x

ondersteunt je mobo wel 8x AGP (tenminste ik gok dat die videokaart 8xAGP nodig heeft)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Welke point release draai je?
(Haal de console naar beneden en kijk wat er rechtsonder in het schermpje staat.)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
gewoon de nieuwste point release (1.32?) iig pas gedownload van de IDsoftware site,
maarjah.. in NSFU2 heb ik nergens last van.. RCT3 ook niet.
alleen in IDsoftware spellen tot nu toe.
net ff in de logfiles gekeken van windows.
code:
1
2
3
Vastgelopen toepassing: quake3.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

logboek van toepassingen
nu de info die in het logboek van systeem staan op de zelfde tijd als q3 vast liep
1e, Type: Informatie
code:
1
2
3
De Verbindingsbeheer voor RAS-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

2e, Type: Informatie
code:
1
2
3
De  Verbindingsbeheer voor RAS-service heeft nu de status Beëindigd.

3e, Type: Fout
code:
1
2
3
4
De Verbindingsbeheer voor RAS-service is gestopt met de volgende foutcode: 
Toegang geweigerd. .

misschien zegt dit jullie iets :)
(heb trouwens gewoon admin access op deze pc.. dus waarom is die toegang gewijgert?)

Verwijderd

Topicstarter
had zonet nog ff SP1 en SP2 geinstaleerd (werd ook een keer tijd :P)
Maar nog steeds het zelfde probleem :(

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:35:

3e, Type: Fout
code:
1
2
De Verbindingsbeheer voor RAS-service is gestopt met de volgende foutcode: 
Toegang geweigerd. .
Hmm toegang geweigerd. Die services draaien vaak onder het SYSTEM account wat doorgaans machtiger is dan administrator :)
Ga eens prutsen dus met je windows services. Kijk ff bij de RAS service of daar ooit veranderingen in zijn gemaakt.
Quake crashed als je een nieuw level laadt zeg je, dat kan ook wel kloppen omdat quake als hij een level laad een connectie maakt naar een server en als je lokaal speelt hij alsnog naar 127.0.0.1 connect. Dus het zit em echt ergens bij een verbinding die niet goed gaat i guess :)

[ Voor 46% gewijzigd door DeMoN op 25-11-2004 17:13 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:12:
[...]

Hmm toegang geweigerd. Die services draaien vaak onder het SYSTEM account wat doorgaans machtiger is dan administrator :)
Ga eens prutsen dus met je windows services. Kijk ff bij de RAS service of daar ooit veranderingen in zijn gemaakt.
Quake crashed als je een nieuw level laadt zeg je, dat kan ook wel kloppen omdat quake als hij een level laad een connectie maakt naar een server en als je lokaal speelt hij alsnog naar 127.0.0.1 connect. Dus het zit em echt ergens bij een verbinding die niet goed gaat i guess :)
kheb ff bij mijn services gekeken.
maar kan niet echt iets vinden dat uitgeschakelt is.. weet ook niet wat aan hoort en wat niet.. dus zoeken is voor mij vrij lastig.
heb verder ook geen firewall draaien enzo
majah.. zal hem nu eens testen onder een ander account. misschien is het dan wel goed :? majah.. zal dit bericht zo wel ffies editen met het resultaat
-----
ok maakt niks uit.. blijft crashen :(,
Maarjah heb ook weinig zin om windows er op nieuw op tezetten eingelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 20:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:44:
[...]

kheb ff bij mijn services gekeken.
maar kan niet echt iets vinden dat uitgeschakelt is.. weet ook niet wat aan hoort en wat niet.. dus zoeken is voor mij vrij lastig.
heb verder ook geen firewall draaien enzo
majah.. zal hem nu eens testen onder een ander account. misschien is het dan wel goed :? majah.. zal dit bericht zo wel ffies editen met het resultaat
-----
ok maakt niks uit.. blijft crashen :(,
Maarjah heb ook weinig zin om windows er op nieuw op tezetten eingelijk :)
Maja de bij?

Heb je ook al voor een driver update gekeken ?
Of instal windows opnieuw(Backupje)
Is toch zo gebeurt :!
Pagina: 1