Toon posts:

Hardware probleem PIII 450 (Lifetec)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zondag heeft mijn moeder de 'familie' pc gebruikt (PIII 450) en daarna gewoon weer uitgezet. Niets aan de hand. Een uurtje later probeerde ik hem weer aan te zetten en het enigste dat gebeurde was dat de lichtjes voor een fractie van een sec. aangingen en daarna weer uit.

Ik dacht dat misschien de voeding niet lekker was, dus heb deze vervangen met een andere. Hetzelfde resultaat. Ik heb ondertussen ook alles van de voeding getrokken behalve het moederbord. Waardoor ik nu verwacht dat het aan het moederbord ligt.

Iemand nog een idee wat het anders zou kunnen zijn? Ik vervang natuurlijk liever niet het MB, maar als er niets anders op zit...

alvast bedankt voor de reacties 8)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmmm p3 serie en opeens niet meer aangaan.
Kijk eens naar de condensatoren op je bord of die nog wel goed zijn :)

Zo moeten ze er _niet_ uitzien: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

[ Voor 5% gewijzigd door Atlas op 23-11-2004 13:35 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
Ik neem aan dat je wel een processor, geheugen en een videokaart erin hebt hangen. Heb je dan ook toevallig je speaker eraan hangen? Geeft deze misschien piepjes?
Bekijk je moederbord eens zeer goed, zie je misschien opengebarstte condensatoren? Of schoeiplekken?

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Wat ook wel eens wil helpen is dat je de processor ff uit z'n socket trekt en daarna er weer in steekt, heb ik bij kennissen gedaan en zelf ook al eens, daarna deed ie het weer !!

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door eigenwijsje op 23-11-2004 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
geen schroeiplekjes of kapotte condensatoren te bekennen.
er zit een speaker aan en ook de videokaart e.d., maar piepjes krijg ik niet (ik dacht dat de ingebouwde pcspeaker dan piepjes gaf??)

Verwijderd

Topicstarter
eigenwijsje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:41:
Wat ook wel eens wil helpen is dat je de processor ff uit z'n socket trekt en daarna er weer in steekt, heb ik bij kennissen gedaan en zelf ook al eens, daarna deed ie het weer !!

edit: typo
gaan we proberen, moment 8)

Verwijderd

Topicstarter
processorblok los en uit elkaar gehaald gehaald en weer terug gedaan maar werkt nog steeds niet

iemand nog een idee??

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

strippen, en de onderdelen er een voor een inzetten.
1e keer alleen mem+cpu
als ie aan blijft
vga erbij
blijft aan?
schijf erbij
etc.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

blijft je aan/uit knop niet hangen :P kijk verder of je nergens een kortsluiting hebt, eventueel op een ander stop contact proberen (met aarde)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1