[3dmax] een geimporteerde ai om een bol

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Plane and simple.... ik heb een geimporteerde AI en die wil ik om de bolling van een sphere leggen ??? ik heb overal gezocht maar niks gevonden !!!

I reject your reality and substitute my own!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

ik zal wel niet zo slim zijn maar wat is een AI?

This too shall pass

Verwijderd

Als je die AI (Adobe illustrator bestand) nu Extrude, dus dikker maakt en daarna pas je een "bend" to dan moet dat zeker gaan lukken...

Edit: Ow ja, je moet deze wel ff groupen voordat je met de bend aan de slag gaat...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 14:05 ]

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:04:
Als je die AI (Adobe illustrator bestand) nu Extrude, dus dikker maakt en daarna pas je een "bend" to dan moet dat zeker gaan lukken...

Edit: Ow ja, je moet deze wel ff groupen voordat je met de bend aan de slag gaat...
heb ik gedaan maar om hem precies in de goede hoeken te krijgen is haast ondoenbaar

I reject your reality and substitute my own!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25
mkanon schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:09:
[...]

heb ik gedaan maar om hem precies in de goede hoeken te krijgen is haast ondoenbaar
Met een compound object kan je 'm wel precies vanuit 1 richting op de bol projecteren, als dat is wat je wilt...

Ook zou je misschien wat met de spherify modifier kunnen aanrommelen (center verplaatsen ofzo).

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik weet niet wat je er precies mee wilt, maar je kunt er anders ook voor gaan om hem als texture op een blok te knallen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

je bedoelt een illustrator bestand, stupid me |:(

je wilt geometry die zeg maar uit je bol steekt of wil je gewoon de afbeelding op je bol?
in het eerste geval zou je de AI als displacement map kunnen gebruiken.

This too shall pass

Pagina: 1