win98SE geen verbinding met TweakDSL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 11:49
Ik heb een met mijn win98SE bak ism mijn TweakDSL Supreme abo.
Mijn win98se bak wilt maar geen ip# krijgen van TweakDSL win98se bak krijgt standaard ip# 169.x.x.x range. ipconfig /renew_all werkt ook niet.
Mijn dsl modem staat in bridge mode (ik zou dus in principe een ip# van TweakDSL krijgen).
Mijn win2k en XP werken daarintegen weer wel gewoon, krijgen gelijk ip# van TweakDSL (ip# 80.x.x.x).
Netwerkkaart in win98se bak ook getest d.m.v. win98se bak via crosslink op win2k bak aan te sluiten en pc vinden elkaar in netwerkomgeving dus netwerkkaart is goed.
Heb win98se bak ook een vast ip# gegeven 172.19.3.2 /255.255.0.0 en gateway 172.19.3.1. Na reboot kan ik dsl modem (172.19.3.1) niet pingen en via explorer is router ook niet bereikbaar.
Heb al TweakDSL gebeld en een oplossing hebben ze zo niet.
Heeft er iemand anders nog een idee?

[ Voor 2% gewijzigd door qwaurck op 23-11-2004 14:49 . Reden: router aangepast naar dsl modem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Is je mac adres niet vastgelegd bij TweakDSL? Die weer gekoppeld zit aan je IP adres.

Misschien heb je hier nog iets aan: TweakDSL *new and/or improved* deel 9

[ Voor 37% gewijzigd door megaleo op 23-11-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
megaleo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:25:
Is je mac adres niet vastgelegd bij TweakDSL? Die weer gekoppeld zit aan je IP adres.

Misschien heb je hier nog iets aan: TweakDSL *new and/or improved* deel 9
IP# is niet gekoppeld aan MAC adres want kan het met 2 andere pc's (win2k / xp) wel internet op. TweakDSL gebeld en zij zeggen dat geen mac adres gekoppeld is.
TweakDSL *new and/or improved* deel 9 ook al doorzocht en niks over kunnen vinden.
Verschillende andere forums gezocht en vind verschillende topics maar geen enkele met oplossing. Meeste oplossingen zijn van ik maak er wel een winxp /win2k bak van.
Mijn pc heeft alleen te weinig geheugen (32MB) voor winxp / win2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je een 169.* adres krijgt is het eerste idee dat dat de kabel niet in orde is. Als je de zelfde kabel gebruikt als bij Xp doet hij het ook niet?

verder snap ik effe niet: router in bridge stand, maar wel meer PC's? dus dan zou je meer ip's moeten krijgen van tweakdsl. Zit daar een limiet op? als je je router in NAT stand zet werkt het dan ook niet? (of bedoelde je dat toen je een rfc 1918 adres toekende)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
leuk_he schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:10:
als je een 169.* adres krijgt is het eerste idee dat dat de kabel niet in orde is. Als je de zelfde kabel gebruikt als bij Xp doet hij het ook niet?

verder snap ik effe niet: router in bridge stand, maar wel meer PC's? dus dan zou je meer ip's moeten krijgen van tweakdsl. Zit daar een limiet op? als je je router in NAT stand zet werkt het dan ook niet? (of bedoelde je dat toen je een rfc 1918 adres toekende)
Kijk router in bridge stand dat klopt jah... als ik router /modem aansluit met crosslink kabel A aan winxp/win2k bak dan werkt alles prima.
Sluit ik modem/router met crosslink kabel A aan win98se bak dan werkt het niet.
Meer pc's getestdie allemaal 1 voor 1 aangesloten zijn op router , tis trouwens geen router maar gewoon een dsl modem type Copperjet 816-2P VoDSL-modem (zo'n oranje)
Als ik win2k bak met crosslink kabel A aansluit aan win98se bak dan kan ik ze allebei via netwerk vinden.
Router/Modem staat niet in NAT, kan ik wel instellen maar dan moet win98se bak vast ip# krijgen en dat werkt niet. Op mijn win2k bak werkt niet daarintegen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

qwaurck schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:25:
[...]

Kijk router in bridge stand dat klopt jah... als ik router /modem aansluit met crosslink kabel A aan winxp/win2k bak dan werkt alles prima.
Modem <--> pc moet meestal niet met crosslink, maar met straight. Dat heb je toch ook geprobeerd?

Dat hij op een andere pc wel werkt kan komen dat die een auto-MDI-X detectie heeft, dus dat het ondanks foute cross gewoon werkt. Soms zijn die onboard dingen wat dat betreft toch geavanceerd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
leuk_he schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:32:
[...]

Modem <--> pc moet meestal niet met crosslink, maar met straight. Dat heb je toch ook geprobeerd?

Dat hij op een andere pc wel werkt kan komen dat die een auto-MDI-X detectie heeft, dus dat het ondanks foute cross gewoon werkt. Soms zijn die onboard dingen wat dat betreft toch geavanceerd.
TweakDSL geeft zelf aan crosslink gebruiken, en straight kan niet want tis geen router maar modem, zal berich aanpassen.
Tis geen onboard ding maar 3com (3c905TX) zowel standaard windows drivers als 3com drivers geprobeerd.
Heb zelf ook met andere crosslink kabel geprobeerd wat ook niet had geholpen.

[ Voor 1% gewijzigd door qwaurck op 23-11-2004 14:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Ik zal vnaaf winNT4.0 WS NL installeren op pc en kijken of het dan wel werkt.
Ik hou jullie op de hoogte!
Gaarne nog oplossingen / ideën posten, die kan ik dan eerst uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
WinNT4.0 WS NL geinstalleerd en dit heeft helaas niet gewerkt.
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me ouders ook tweakdsl krijg het ook niet aan de praat
heb je toevallig al probleem opgelost
Pagina: 1