Veritas kan tapes niet overschrijven

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ben zelf nu een beetje aan het prullen op m'n stage met een nieuw servertje, met daarop Win2003, Veritas en een DLT VS tape drive. :)

Maar ik krijg het niet helemaal draaiende zoals ik eigenlijk wil.

Ik wil iedere nacht een 'full' backup maken. Als ik een nieuwe tape daarvoor pak. Dan werkt het prima. Wil ik de tape van vorige week pakken. Krijg ik de melding:
Please insert overwritable media into drive.
Overwritable media includes scratch, blank and recyclable media. Please note....(etc) Ik heb gekeken op de veritas online help, en daar ben ik wel iets verder mee gekomen. Maar nog niet ben ik niet waar ik wezen moet.

Nu denk ik (aan de hand van de online help) dat het er mee te maken heeft dat een bepaalde datum op de tapes wordt meegegeven. En de tape mag pas worden overschreven op het moment dat de server die (tape) datum voorbij is.

Nu vond ik dit in het log:
Drive Name: HP 1
Media Label: DLT000004
Media GUID: {BC241353-3E76-489A-9C4F-1C90590627C7}
Overwrite Protected Until: 12/31/9999 12:00:00 AM
Appendable Until: 12/31/9999 12:00:00 AM

Dus overschrijven is pas mogelijk na 12.31.9999 (denk alleen dat tegen die tijd deze server niet meer leeft maar goed)
Maar nu komt de eigenlijke vraag. Waar kan ik terug vinden dat ik die overwrite protect uit kan zetten. Of in ieder geval die datum op een paar dagen kan zetten.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Waarom bel je de veritas helpdesk niet ? Klinkt een beetje lullig maar het lijkt me voor hun een makklijk probleem en volgens mij heb je gewoon recht op support..

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 12-06 16:44
Mits je Veritas Backup Exec 9.x hebt:

Ga naar tools-->Options-->Settings-->Media Management en kies daar bij Media overwrite protection level voor "none"

Dit zou moeten werken

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Verwijderd

Ik neem aan dat je Veritas Backup Exec versie 9.x hebt!!??

Zo ja, klik op het menu Tools -> Options

Vervolgens selecteer je onder Job defaults -> Backup
Zorg ervoor dat er bij Media Overwrite Protection "Overwrite Media" staat.

Vervolgens moet je ervoor zorgen dat onder Media Management "Media Overwrite Protection Level "None" staat en dat "Promt before overwriting....." uit staat!

Hiermee is je probleem opgelost!

• bekertje
  • Laatst online: 18-01 08:28
Thanks Nokian. En jij ook bedankt voor de reactie TSS Droopy.

Ik ga het proberen. Ben benieuwd of het nu wel wil werken. :9

Het ""Media Overwrite Protection Level "None" staat en dat "Promt before overwriting....."" had ik niet zo geconfigureerd staan.

Als het niet werkt horen jullie het nog wel :)