Win ME VRAAG, [dringend]

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ikke dus net ff de nieuwe statbar 1.2 gedownload, bleek dat ik maar 8 mb ram van de 256 vrij heb. Terwijl ik net gisteren de hele zooi op nieuw heb geinstaleerd. Weet iemand wat ik hier aan kan doen of wat er mis is. Het eenige wat ik draai nu is icq, napster, koetje, winamp en DAP

:?:?:?:?:?

Verwijderd

Had ik ook. Microsoft oplossing toegepast: format & install win2k.
Deze heeft ongeveer 55MB bezet (dus ~200 vrij)

• koentjuh
  • Nu online
Daar zat ik ook aan te denken, maar dacht misschien weet iemand het. Maargoed zal wel ff updaten..

Verwijderd

mmmmmmm ik krijg steeds een fout melding die veroorzaakt is in vcache?
dat zou daar mischien ook mee te maken kunnen hebben, die verdomme !@#%#$^@#%^ ME

Verwijderd

Nee, het ligt aan de 'kwaliteit', of de afwezigheid daarvan, van WinME.

Verwijderd

hahha ik heb ook winme en heb na het spelen van een paar spellen en het weghalen van wat rotzooi nogsteeds van de 256MB, 188MB vrij!

geen idee wat jij allemaal hebt gedaan!!

Verwijderd

heb ik ook gehad, heb het opnieuw geinstalleerd en nergens meer last van

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
heb ik ook gehad... net als mad25 win2k erop en perfect draaie! er bestaat ook een proggie genaamd: Tweak-ME, daar kun je geheugen optimaliseren

Verwijderd

Hoe kan ik dat zien trouwens??

O shit sorry
moet wel lezen
statbar 1.2
Waar te halen??

• koentjuh
  • Nu online
Ik zal straks eens ff opnieuw opstarten, kijken hoe het dan zit en adners win 2k instaleren.

trouwens wel beetje verkeerde forum geplaatst

Verwijderd

Hoi (en de beste wensen voor iedereen!)
Is het niet zo dat Windows allerlei zaken in het geheugen vasthoudt van gebruikte toepassingen?
Ik bedoel als je b.v. Word hebt gebruikt en weer afgesloten hebt blijft het ergens achteraf in het RAM staan.
Start Word maar eens op, dan rammelt de HD, sluit het weer af en start het nogmaals op, dan is Word meteen beschikbaar.
Ik heb ook nooit veel vrij van mijn 192 Mb in Win98se
op dit moment:
6 van 192 Mb vrij (zegt Sandra) en alleen Word en een paar keer Internet explorer staan nu open. (Heb eerder vanavond met Paint Shop Pro gewerkt).
Het (vaste) Swapbestand is altijd leeg, dus als Windows RAM nodig heeft voor een nieuwe toepassing ruimt Windows het oudste gealloceerde geheugen eerst leeg.

Deze theorie is overigens door mij verzonnen, ik vond het de enig logische verklaring. Wellicht zit het toch heel anders... :?

Verwijderd

Hmm, bij mijn pa op zijn werk starten ze de computers nooit opnieuw op. Dan lopen ze vast.
Vraag me niet waarom. ik ga me er niet mee bemoeien.

Dus zit dat geheugen dan nooit vol??

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
maak dualboot met beide en gebruik ME enkel voor als het niet anders kan (sommige 'ouder' spelletjes)

of gooi ME er gewoon helemaal af (sucks)

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die-hard Overclocking & Case Modding
NIET ECHT HE!?

• koentjuh
  • Nu online
Ik vind het nu echt genoeg geweest. Mijn MP3tjes slaan nu over zodra ICQ een user online aan geeft door te kloppen of als er een berichtje binnenkomt. Dit gaat me echt te ver. :(:(:(:(:(:(:(:(

In een woord BAH

Verwijderd

i kehb altijd ongeveer 58 van de 64mb bezet, en nooit problemen met overslaan ofzo.

Verwijderd

Misschien kun je zo'n memory idle proggie downloaden... Ben even de naam kwijt. Er zijn utils die als er te weinig geheugen over is, automatisch bijv. 16 MB vrij maken. M'n ouders hebben een k6-2 met 64 MB en ik heb daar zo'n programmaatje geinstalleerd.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Winsystem 98 downloaden: daarmee kan je gemakkelijk je RAM vrijmaken (voor max 70%)

Verwijderd

Als je een tijdje in windhoos gewerkt heb zul je merken dat je na verloop van tijd minder geheugen vrij hebt, ook al heb je alles afgesloten. De oorzaak hiervan zijn de alom bekende 'memory leaks'. Simpel gezegd: sommige programma's geven het door hun gebruikte geheugen niet vrij na het afsluiten. Je kan dit euvel eenvoudig verhelpen met memory optimizers of hoe je ze ook wilt noemen. Ik vind zelf Memturbo het beste :)

Down hem hier:
http://www.memturbo.com/
Pagina: 1