Toon posts:

USB 2 of IDE DVD-brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een DVD-writer kopen maar ik twijfel of ik een interne (IDE) of externe (USB 2) zou nemen.
Ik vermoed dat USB 2 sneller is dan IDE, maar ben niet helemaal zeker. Is het sowieso beter een USB 2 te kopen ipv een IDE?

Graag jullie reacties

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

USB2 is 480 Mbit == ongeveer 60 MB/s.
Een goede HDD haalt teggenwoordig ook wel 60 MB/s.

Maar die 60MB/s onder USB 2 haal je alleen onder extreem goede omstandigheden.
En waarom koop je geen externe USB2.0 case en een interne IDE DVD brander. Kun je dat ding zowel intern als extren gebruiken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de meerkost van een externe is niet echt nodig? Tenzij je uiteraard hem overal wil meenemen. Juist?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:52

The Third Man

The Third Jellyfish

Sneller is een non-argument want je hebt hoogstens zo'n 22 MB/s nodig, wat zowel door IDE als USB 2.0 prima kan worden geleverd.

Een losse brander is handig als je hem wilt meenemen of geen plek hebt in je kast, ik neem aan dat ik ook niet hoef uit te leggen wat de voor- en nadelen van een vaste en mobiele telefoon zijn :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:55:
Ik vermoed dat USB 2 sneller is dan IDE
Bandbreedte USB2 = 480Mbit/s en bandbreedte IDE = maximaal 133MB/s. IDE is dus sneller. Maar de snelste IDE harddisk haalt de 60MB/s nét. En dat is ook nog de STR snelheid.

En het maakt uiteindelijk niet uit welke je neemt. Staar je je niet blind op de snelheid wat betreft dit onderwerp. Da's geen issue. Maar kijk naar andere voordelen/nadelen, zoals de uitwisselbaarheid van de USB2 harddisk en de prijs ervan :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 23-11-2004 13:15 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

BalusC schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:14:
[...]
Maar kijk naar andere voordelen/nadelen, zoals de uitwisselbaarheid van de USB2 harddisk en de prijs ervan :)
Writer ;)

Topicstarter, je moet idd zelf je afwegingen maken. Weet je zeker dat je de drive vaak mee wilt nemen naar vrienden/kennissen/werk etc?? Ga dan voor usb 2.

Maar als je m alleen op je thuis pc gebruikt, koop dan eentje intern, werkt toch net wat lekkerder.

Als je het nog niet weet..... koop gewoon een interne en kijk hoe dat bevalt en anders koop je alsnog het usb kastje erbij (zo'n 35 euro).

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Writer, ja, excuse me 8)7 In de reply van Atlas zag ik de Harddisk voorbijkomen en daardoor werd ik op het verkeerde spoor gezet.

Maar dan nog, het maakt qua performance/functionaliteit niet uit of je USB2 of IDE neemt :) Een USB2 writer heeft iig het voordeel dat je die zonder al teveel poespas op elke PC kan aansluiten :Y)

[ Voor 114% gewijzigd door BalusC op 23-11-2004 13:45 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 22:28
BalusC schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:14:
[...]
Bandbreedte USB2 = 480Mbit/s en bandbreedte IDE = maximaal 133MB/s. IDE is dus sneller. Maar de snelste IDE harddisk haalt de 60MB/s nét. En dat is ook nog de STR snelheid.

En het maakt uiteindelijk niet uit welke je neemt. Staar je je niet blind op de snelheid wat betreft dit onderwerp. Da's geen issue. Maar kijk naar andere voordelen/nadelen, zoals de uitwisselbaarheid van de USB2 harddisk en de prijs ervan :)
Ook al is de bandbreedte nog zo groot maar is het gebruik ook zo groot :?. Nee, je hebt infeiten maar uDMA 33 nodig want dan haal je in theorie 33 MByte/s terwijl 16x DVD 21,160 KByte/s is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie mijn tweede reply en je ziet dat ik het abusievelijk over de harddisk had :)
Pagina: 1