Toon posts:

TFT voor zelfbouw overheadprojector-beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Achtergrond informatie over de beamer waar ik het over heb:
http://www.tweakers.net/nieuws/34771/?highlight=250

Door de search te gebruiken ben ik er inmiddels achter gekomen dat losse TFT schermen (15") met hoge resolutie (1200x1600), niet te krijgen zijn...

Nu had ik de vraag, is het mogelijk om op een of andere manier aan losse "blote" panels te komen die ook in laptops zitten bijvoorbeeld??

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-08 01:27
Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik wilde zelf ook al altijd een beamer, maar heb het geld er niet voor. Dit is niet zo duur en echt een cool idee!

_@/'

Verwijderd

Ja zelf lijkt me dit ook een heel leuk knutsel project. ik heb een Novita TFT 15" nieuw in doos gekocht voor 150€ dit omdat de voeding er niet bij zat. deze heb ik gewoon doorgelust naar mijn pc voeding en doet t al n half jaar perfect.

Aangezien ik 15" toch wat klein vind is dit een perfect id om dit scherm voor te gaan gebruiken. als dit inderdaad makkelijk te doen is ga ik ook kijken voor n cheap overhead projector :D lijkt me veel duidelijker en veel sneller dan tft omdat deze meestal behoorlijk beperkt kleur weergeven of iig niet genoeg/snel genoeg om mooi een film mee af te spelen op redelijke resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:05:
Ja zelf lijkt me dit ook een heel leuk knutsel project. ik heb een Novita TFT 15" nieuw in doos gekocht voor 150€ dit omdat de voeding er niet bij zat. deze heb ik gewoon doorgelust naar mijn pc voeding en doet t al n half jaar perfect.

Aangezien ik 15" toch wat klein vind is dit een perfect id om dit scherm voor te gaan gebruiken. als dit inderdaad makkelijk te doen is ga ik ook kijken voor n cheap overhead projector :D lijkt me veel duidelijker en veel sneller dan tft omdat deze meestal behoorlijk beperkt kleur weergeven of iig niet genoeg/snel genoeg om mooi een film mee af te spelen op redelijke resolutie.
ja precies, maar wat ik dus wil bereiken is nog een stapje verder: ik wil een goede film maar ook game beamer maken... Vandaar dat ik ook een hoge resolutie wil hebben.

15" TFT's gaan maar tot 1024x768 (de losse monitoren die je gewoon in de winkel kunt kopen), maar de laptop panels van 15" gaan wel tot 1600x1200... Op internet heb ik wel een winkel gezien die losse LCD schermpjes verkoopt, maar dat is in america en was een onduidelijke site (earth lcd was het dacht ik)...

Weet trouwens iemand hoe het zit met response time (rise + fall): betekend een hogere resolutie (laptop) panel over het algemeen automatisch dat de response ook 25ms+ is??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 13:33 ]

Verwijderd

kun je een beetje fatsoenlijk gamen en film kijken op een resolutie van 1024x768 of is het beter om dan een hogere resolutie te nemen??? want 2ehands tft's van 15 inch die boven de 1024 reso gaan zijn erg zeldzaam merk ik :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:06:
kun je een beetje fatsoenlijk gamen en film kijken op een resolutie van 1024x768 of is het beter om dan een hogere resolutie te nemen??? want 2ehands tft's van 15 inch die boven de 1024 reso gaan zijn erg zeldzaam merk ik :?
Sterker nog, die bestaan helemaal niet, ook niet nieuw (dan heb ik het dus over die tft monitoren voor op de pc, van die losse dingen dus). Alleen laptop tft's gaan hoger als 1024x768...

Film kijken gaat (voorlopig) overigens perfect op 1024x768, maar als je HD-DVD wilt gaan kijken in de toekomst dan kan het te weinig zijn (ik heb al gehoord van mensen die met 20" TFT's beamers maken, echte die hards).

Wat betreft gamen dat is wat je zelf prefereert,maar over het algemeen geld hoe hoger hoe beter (meer detail, zeker als je op zo'n groot oppervlak projecteerd is het lekker om wat extra detail te hebben en dus hogere resolutie)... Maargoed ik ga het denk ik "gewoon" op een 15" houden.

Een handige site trouwens als je van plan bent zelf een beamer te bouwen:
http://www.diyprojector.nl

Verwijderd

thnx voor de info dude ;)
ik zag op marktplaats.nl een advertentie staan van een zaak die puur losse tft's verkoopt van alle maten en merken laptops, dus ik denk dat ik die maar eens ga bellen of zo om te vragen of er dan ook de vga aansluiting (en/of dvi) er dan aanzitten :)
ik ben de bookmark kwijt dus ik ga nog eff zoeken...

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
als je een laptop scherm wilt gebruiken moet je er wel aan denken dat je deze niet klakkeloos op je videokaart kunt aansluiten omdat deze schermen geen normale VGA aansluiting hebben. Als je een beetje zoekt hier op GoT kun je vele topics vinden over tweakers die proberen een laptop LCD met hun videokaart aan te sturen...

smile an everlasting smile

Verwijderd

ik heb tot nu toe altijd games gespeeld in een 800x600 resolutie op m'n pc (of uiterlijk 1024x768), en vroeg me af et dan voor mij echt nodig is om een tft scherm te kopen die boven de 1024x768 gaat of dat et eigenlijk meer overbodige luxe (en ellende) is? :?
en ik vroeg me af of er adapters zijn (en waar je die kan krijgen) die ervoor zorgen dat je het lcd-scherm kan aansluiten op je tv en gameconsole, zodat ik ook tv kan kijken en ps2 games kan spelen op m'n homemade beamer :)

m'n laatste vraag is of een 14.1 inch scherm ook voldoende is om vanaf te projecteren, ik zag namelijk op wat amerikaanse sites dat ze zelfs schermpjes van 9 of 10 inch gebruikte :D

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 00:59 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:29:
ik heb tot nu toe altijd games gespeeld in een 800x600 resolutie op m'n pc (of uiterlijk 1024x768), en vroeg me af et dan voor mij echt nodig is om een tft scherm te kopen die boven de 1024x768 gaat of dat et eigenlijk meer overbodige luxe (en ellende) is? :?
en ik vroeg me af of er adapters zijn (en waar je die kan krijgen) die ervoor zorgen dat je het lcd-scherm kan aansluiten op je tv en gameconsole, zodat ik ook tv kan kijken en ps2 games kan spelen op m'n homemade beamer :)

m'n laatste vraag is of een 14.1 inch scherm ook voldoende is om vanaf te projecteren, ik zag namelijk op wat amerikaanse sites dat ze zelfs schermpjes van 9 of 10 inch gebruikte :D
Ik denk het wel, in beamers zitten als het ware ook kleine tftjes van bv. 2/3 inch. Als de resolutie maar hoog genoeg is.

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:29:

het antwoord op de vraag of hogere resoluties nodig zijn, is heel simpel:
vind jij het nodig? nee? dan niet :)

op speurders heb ik een switchbox gezien voor beamers, zodat je dus meerdere apparaten permanent aan kunt sluiten en tussen die apparaten kan switchen welke naar de beamer gaat...

Wat betreft die vraag over kleinere tft's, of die geschikt zijn... Uiteraard, maar dan heb je dus over het algemeen ook een lagere resolutie (al zijn er ook 7" display's die ook 1024x768 native ondersteunen, maar die zijn in verhouding weer duurder en hebben een lagere response time)... Het is maar waar je voor kiest, voor mij persoonlijk maakt het niet uit hoe groot en lomp het ding wordt, als het maar goed en goedkoop is, dus ik neem een 15" :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:00:
[...]

het antwoord op de vraag of hogere resoluties nodig zijn, is heel simpel:
vind jij het nodig? nee? dan niet :)

op speurders heb ik een switchbox gezien voor beamers, zodat je dus meerdere apparaten permanent aan kunt sluiten en tussen die apparaten kan switchen welke naar de beamer gaat...

Wat betreft die vraag over kleinere tft's, of die geschikt zijn... Uiteraard, maar dan heb je dus over het algemeen ook een lagere resolutie (al zijn er ook 7" display's die ook 1024x768 native ondersteunen, maar die zijn in verhouding weer duurder en hebben een lagere response time)... Het is maar waar je voor kiest, voor mij persoonlijk maakt het niet uit hoe groot en lomp het ding wordt, als het maar goed en goedkoop is, dus ik neem een 15" :)
wat ik eigenlijk bedoelde te vragen over die resoluties is of je echt merkbaar verschil ziet bijv in games of dvd's tussen 1024x768 en 1280x1024 op zo'n groot formaat?
iig geval thnx voor jullie tips! helps me alot :) ik heb iig m'n keuze gemaakt et word (mischien een nieuw 15 inch scherm van iiyama of lg) een 15 inch model met native 1024x768 en 16ms of minder :*)
nieuw kosten die dingen ookal niet meer zoveel (rond de 250 euro) en ik wil er ook games op gaan spelen en zo dus hij moet wel snel zijn.
maar ik ga zoiezo wel eerst eff kijken of ik niet een 2ehands model ergens kan vinden met die specs, van een goed en bekend merk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:00:
[...]

voor mij persoonlijk maakt het niet uit hoe groot en lomp het ding wordt, als het maar goed en goedkoop is, dus ik neem een 15" :)
ja voor mij ook niet maar gelukkig heb je voor relatief weinig geld goed spul (ook nieuw)
maar ik weet nu al dat ik dat ding heel veel ga gebruiken dus ik wil wel een beetje kwaliteit :)

Verwijderd

hier : http://www.diybeamer.nl/ vind je erg veel info over zelfbouw beamers, controllers en techniek ;-)

• Steephh
Ik kon nu aan een tft met defecte backlight komen voor 30 euro. Het is de Elitegroup EZX15G. Het zal wel niet echt een supermonitor zijn (misschien weet iemand de responsetime ???) maar het idee van een beamer zelf bouwen heeft wel iets vindt ik. Nu nog een goedkope overheadprojector, en maar hopen dat het gaat werken.

_@/'

• Steephh
Kickje?

_@/'

• Steephh
:?

_@/'

• Steephh
:? kickje?

_@/'

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

Ja je kicked wel leuk maarh eb je ook ene vraag?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Steephh
BMRS schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:43:
Ik kon nu aan een tft met defecte backlight komen voor 30 euro. Het is de Elitegroup EZX15G. Het zal wel niet echt een supermonitor zijn (misschien weet iemand de responsetime ???) maar het idee van een beamer zelf bouwen heeft wel iets vindt ik. Nu nog een goedkope overheadprojector, en maar hopen dat het gaat werken.
Deze dus ^^

_@/'

• Steephh
Nog maar een keer...

Weet iemand de responsetime van de Elitegroup EZX15G

_@/'

Pagina: 1