[Javascript] IE Laadt afbeeldingen niet

Pagina: 1
Acties:

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 20:10
Toen enkele weken geleden de servers van tweakers gingen verhuizen stond er een tijdelijke statische pagina met een prachtig script om de grote foto's bij de thumbnails te tonen, zie hier de gearchiveerde pagina's:

http://arethusa.tweakers.net/~femme/verhuizing/

Dit script heb ik meteen geript B) (beter goed gejat dan slecht bedacht :P )
en in mijn php pagina's verwerkt. Ik merkte met testen van mijn site dat IE de grote afbeelding pas goed laadt wanneer deze al in je cache aanwezig is, of je moet rechtsklikken en 'show image' kiezen.

Bij de genoemde verhuizingspagina treedt hetzelfde effect op. In Firefox werkt het trouwens perfect.

Ik dacht het op te lossen door een onzichtbare div onderaan m' pagina te zetten die alvast alle grote foto's laadt. Dan werkt het idd wel, maar moet je eerst de hele pagina uit laten laden, en de meeste bezoeker wachten niet zo lang heb ik gemerkt.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Javascript -> Webdesign & Graphics

Professionele website nodig?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

Pelle

🚴‍♂️

prutsger schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:43:
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?
Ja, door in JS te preloaden. Of door gewoon een deugdelijk script te schrijven, want dat wat Femme geschreven heeft zuigt dus hard in IE :)

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 20:10
Check ik nog of ik in het goede forum post... 8)7
Op zich geen vreemde combinatie... :P

Idd preloaden is JS had ik al aan gedacht, maar dat kost laadtijd en hoopte dat er een manier was om dat te beperken... maar dat mag dus kennelijk niet van ome Bill...