Beste gotters,
Inleiding:
momenteel zit ik hier op mijn stageplek. Nu is er een probleempje met een cd/rw drive. Ik weet geen merk of andere dergelijke zaken. Het enige dat ik weet is het type. Het is een "xr-rw4424".
Verder -dit kan je uit het typenummer halen-, brand hij op 4 speed, herschrijft hij op 4 speed en leest hij tenslotte op 24 speed.
Als laatste heb ik nog een plaatje:

Probleem:
Alvorens het probleem aan te duiden, meld ik maar even dat het is (opgelost) door er een andere brander in te bouwen. Natuurlijk is dit een work-around en willen wij de brander in kunnen zetten.
Het probleem is dat je in Nero maar 62 mb kan branden op een cdtje.
- De cd zelf is 700 mb
- Instellingen staan goed
- Goede versie van Nero (6.6.0.1 en 6.3.x.x geprobeerd)
- Windows 2000 + sp4
- Ie 6 + Inclusief updates en SP1.
Waarschijnlijke oplossing:
Volgens een collega en tevens stagebegeleider, kan het probleem verholpen worden door nieuwe Firmware. Allemaal leuk een aardig, maar dan moet je hem wel kunnen vinden.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Ik heb gegoocheld.
- Ik heb de GoT search gebruikt
- Andere niet ter zake doende fora geraadpleegd (ja computerfora, geen huishoudfora oid
)
Dat was het wel zo een beetje.
Als ik onduidelijk oid ben, hoor ik het wel.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic en laten we hopen dat jij de oplossing hebt.
Inleiding:
momenteel zit ik hier op mijn stageplek. Nu is er een probleempje met een cd/rw drive. Ik weet geen merk of andere dergelijke zaken. Het enige dat ik weet is het type. Het is een "xr-rw4424".
Verder -dit kan je uit het typenummer halen-, brand hij op 4 speed, herschrijft hij op 4 speed en leest hij tenslotte op 24 speed.
Als laatste heb ik nog een plaatje:

Probleem:
Alvorens het probleem aan te duiden, meld ik maar even dat het is (opgelost) door er een andere brander in te bouwen. Natuurlijk is dit een work-around en willen wij de brander in kunnen zetten.
Het probleem is dat je in Nero maar 62 mb kan branden op een cdtje.
- De cd zelf is 700 mb
- Instellingen staan goed
- Goede versie van Nero (6.6.0.1 en 6.3.x.x geprobeerd)
- Windows 2000 + sp4
- Ie 6 + Inclusief updates en SP1.
Waarschijnlijke oplossing:
Volgens een collega en tevens stagebegeleider, kan het probleem verholpen worden door nieuwe Firmware. Allemaal leuk een aardig, maar dan moet je hem wel kunnen vinden.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Ik heb gegoocheld.
- Ik heb de GoT search gebruikt
- Andere niet ter zake doende fora geraadpleegd (ja computerfora, geen huishoudfora oid
Dat was het wel zo een beetje.
Als ik onduidelijk oid ben, hoor ik het wel.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic en laten we hopen dat jij de oplossing hebt.