[PHP] Plaatjes hernoemen en na refresh zijn ze hetzelfde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gallery en daar maakt de positie uit van het plaatje, dit kan je veranderen dmv. Een button, die een popup opent. Die de plaatjes ook verderanderd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if(file_exists($nieuwefilename))
{
$backup = "../" . $dir ."/wok.jpg";

rename($nieuwefilename,$backup);

rename($oudefilename,$nieuwefilename);

rename($backup,$oudefilename);
}

Alleen blijven die plaatjes in de cache staan dus zie je nooit een ander plaatje, of bijna nooit. Is er een manier om te zorgen dat hij de juiste plaatjes ophaalt en niet de oude plaatjes. Dus een andere manier van refresh misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46
headers ? :)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
// Date in the past
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");

// always modified
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");

// HTTP/1.1
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);

// HTTP/1.0
header("Pragma: no-cache");
?>
You may find that your pages aren't cached even if you don't output all of the headers above. There are a number of options that users may be able to set for their browser that change its default caching behavior. By sending the headers above, you should override any settings that may otherwise cause the output of your script to be cached.
Dus zoiets? :)

[ Voor 36% gewijzigd door ReZ1987 op 23-11-2004 12:24 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets, alleen het werkt niet. ......

ik baal er ook echt van dit is schijt zooi. Dat het niet wil. Ik ga verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat die plaatjes los staan van de context. maar ik kan nooit een plaatje als no cache smijten.

Dat is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Hoe roep je het plaat je op? Als [img]plaatje.jpg>[/img] in het laatste geval is het namelijk volgens mij wel mogelijk om te forces het plaatje opnieuw te downloaden...

Wat je in het geval van php namelijk kan doen is Afbeeldingslocatie: http://plaatje.php?random=3534324 doordat de random code elke keer anders is ziet de browser het als een aparte foto, vervolgens doe jij stiekem niets met die random code :P. En een php bestand maken dat een plaatje weergeeft is niet zo heel moeilijk.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41

Salandur

Software Engineer

Of je geeft in plaatje.php die headers mee, wordt ie ook niet gecached als het goed gaat

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

pietje63 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:32:
Hoe roep je het plaat je op? Als [img]plaatje.jpg>[/img] in het laatste geval is het namelijk volgens mij wel mogelijk om te forces het plaatje opnieuw te downloaden...

Wat je in het geval van php namelijk kan doen is Afbeeldingslocatie: http://plaatje.php?random=3534324 doordat de random code elke keer anders is ziet de browser het als een aparte foto, vervolgens doe jij stiekem niets met die random code :P. En een php bestand maken dat een plaatje weergeeft is niet zo heel moeilijk.
Dat hoeft niet eens, je kan ook gewoon plaatje.gif?safd doen.
Kijk maar naar deze smiley Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif?blaat

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Of als je wel caching wilt behouden (wat over het algemeen geen overbodige luxe is met afbeeldinge :P) kun je ook gewoon random namen genereren bij het aanmaken/wijzigen.

Een simpele random 8 letter combinatie zou moeten volstaan (paar biljoen mogelijkheden ofzo :P).
Pagina: 1