Systeemfouten, ook na formatteren en bij een ander OS

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet dit topic in OH omdat de problemen in windows imo voortkomen uit een probleem in de hardware, aangezien hij na een format en een ander OS dezelfde problemen geeft.

Ik heb pas een kleine week het volgende systeem:
- Asus K8V SE Deluxe mobo
- AMD Athlon 64 3000+ processor (boxed)
- Kingston 512 MB PC-3200 geheugen
- Maxtor 80 GB HDD met 2 mb cache
- Asus ATI 9200SE/T 128 MB videokaart
- ATX 350W voeding
Als er nog meer dingen van belang zijn moeten jullie het maar even vragen...

Het probleem is als volgt:
Ik had er in eerste instantie windows xp professional (SP2) opgezet, ik kreeg bijna meteen na de installatie al problemen met het register. Iederen keer als ik de computer opnieuw startte kreeg ik de bekende melding: "Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt." Om die reden heb ik windows systeemherstel uitgeschakeld, maar hierna hield ik hetzelfde probleem.
Omdat ik het bemoeiende gedrag van windows xp een beetje zat was, heb ik de partities opnieuw ingedeeld en geformatteerd en vervolgens windows 2000 professional erop gezet. Het leek goed te werken, maar helaas.
Na een half uurtje achter de computer werken kon ik mijn (Logitech PS2) muis niet meer bewegen. Ook als ik probeer er op dat moment een USB muis in te stoppen kan ik de muis niet bewegen. (De optische muis geeft overigens wel nog gewoon normaal licht af). Nadat de muis ermee stopt kan ik met het toetsenbord nog even doorwerken, totdat windows uit zichzelf herstart. Nu heb ik in windows ingesteld dat bij systeemfouten de computer niet opnieuw gestart mag worden. Maar in plaats van opnieuw te starten loopt hij nu gewoon vast.
Voor de duidelijkheid: steeds als ik de computer opnieuw start kan ik een kwartier of een half uur normaal werken, dan doet de muis het niet meer, vervolgens doet niets het meer en blijft het beeld gewoon staan.

Overigens kreeg ik één keer met het vastlopen in windows 2000 een blauw scherm met de volgende informatie, ik weet niet of het jullie veel zegt, maar mij niet, toch post ik het even:
***STOP: 0x0000000A (0xF000EFA3,0x0000001D,0x00000000,0x804c180F)
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
***adress 804C180F base at 80400000, Datastamp 384d9b17 - ntoskrnl.exe
Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
Fysieke geheugendump compleet.
Neem contact op met de systeembeheerder of technische ondersteuningsafdeling.

Nog een detail dat ik misschien moet melden, de computer gaf uit de buurt van de processor eerst een zachte maar hele hoge pieptoon af, en nee dit kwam niet van de fan, dit is overigens nu weg.

Het vreemde vind ik nog dat hij na de format nog steeds systeemfouten geeft waaruit ik concludeer dat er helaas iets in de hardware niet goed zit. Hebben jullie enig idee wat ik nu kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Doe eens een geheugentest.
op http://www.memtest86.com kan je een bootdiskette downloaden om je geheugen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

Is de HD getest met het Powermax programma van MAXTOR? www.maxtor.com ?
Ook al gekeken of in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? een mogelijke oplossing stond die je hebt geprobeerd?

De K8V is behoorlijk kieskeurig wat geheugen betreft. Heb je al geprobeerd om een ander merk, zie de site van ASUS voor referenties, te gebruiken? Heb je het huidige geheugen met bijv. memtest gecontroleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 23-11-2004 12:15 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:55
Als je je geheugengetest hebt en er komt uit dat er fouten inzitten, ren dan niet meteen naar de winkel, maar zet in het Bios eerst de geheugentimings wat losser. (begin b.v. eens met de hoogst mogelijke waarden in te vullen) Bij mij was dat de oplossing, mijn moederbord koos automatisch de verkeerde (CAS) geheugentimings voor mijn kingston geheugen, en dat geheugen kon dat niet aan. Ik kwam zelfs de installatie van windows XP niet zonder fouten door.

Als dat het allemaal niet is, zou het je voeding kunnen zijn. Als het een merkloze voeding is, is 350 W aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel! :)
Is de HD getest met het Powermax programma van MAXTOR? www.maxtor.com ?
Ook al gekeken of in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? een mogelijke oplossing stond die je hebt geprobeerd?
De winkel heeft volgens mij van alles getest, maar wat precies weet ik niet. Ah, sorry, in die topics heb ik nog niet allemaal gekeken, vooral ook omdat ik geen idee heb aan welke hardware het zou kunnen liggen. Dus ik ga nu even wat proberen te testen aan de voeding, deze is inderdaad merkloos. Ik dacht dat 350W wel voldoende zou moeten zijn...
Daarna zal ik wel even dat powermax programma draaien dan.
De K8V is behoorlijk kieskeurig wat geheugen betreft. Heb je al geprobeerd om een ander merk, zie de site van ASUS voor referenties, te gebruiken? Heb je het huidige geheugen met bijv. memtest gecontroleerd?
Ik heb het geheugen getest met memtest, en er worden geen errors gevonden.

edit:
Ik heb nu ook powermax gedraaid, dit geeft tevens geen fouten...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik heb hetzelfde met een PC van me pa, draai Windows XP Home XP2 met hetzelfde mobo als jij. Geheugen geeft hier ook geen foutmeldingen en HD lijkt ook gewoon goed te zijn. BIOS update helpt trouwens ook niet.
Het heeft wel hardware te maken, maar waar het precies aan ligt, geen idee. Ik moet binnenkort maar eens een geheugenmodule van mijn eigen pc gebruiken. Of misschien het huidige geheugen naar een andere bank overzetten.