Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data en voeding op 1 lijntje zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Hallo

Ik heb het probleempje getekend op http://gip.simpy.be/digit/Digitaal%20Signaal.htm . Dit is voor mijn eindwerk; mijn GIP mentor weet ook geen raad. Dus ik zet het hier eens.

Bedankt

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat is uberhaupt je vraag? Wat heb je zelf al uitgezocht? Tegen welke problemen liep je aan?

GoT is geen afhaalchinees voor al je antwoorden, maar er wordt van je verwacht dat je duidelijk aangeeft waar je probleem zit, wat je hebt gedaan om je probleem op te lossen en waar je op vast loopt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij wil TS een blokgolf op een 12V gelijkspanning superponeren, ze over 1 kabeltje sturen en aan de andere kant van het kabeltje weer ontleden in blokgolf en 12V Gelijkspanning...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

met een condensator kom je een heel eind, alleen is je blokgolf niet meer echt recht

(digitale) modeltreintjes werken ook op een dergelijk manier, treintjes worden geadreseerd en van commando's voorzien via de voeding (spoor), misschien kan je eens in die hoek zoeken.

Iig geef even aan wat je zelf al gedaan hebt, want dit is wel erg mager

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Atlas schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:55:
Wat is uberhaupt je vraag? Wat heb je zelf al uitgezocht? Tegen welke problemen liep je aan?

GoT is geen afhaalchinees voor al je antwoorden, maar er wordt van je verwacht dat je duidelijk aangeeft waar je probleem zit, wat je hebt gedaan om je probleem op te lossen en waar je op vast loopt :)
Het is idd niet de bedoeling dat wij het "huiswerk" (eindwerk) van de topicstarter doen.

Maar om je even op weg te helpen (en dan ga ik er vanuit dat je weet hoe je die signalen bij elkaar optelt): je kan een opamp als vergelijker met hysteresis en evt. met een spanningsdeler zo aanpassen dat alle signalen boven 15V als "1" gezien worden en alles onder 13V als 0.

Verder moet je er natuurlijk voor zorgen dat je de lijn niet zoveel belast dat je signaal verdwijnt.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door AcouSE op 23-11-2004 13:21 ]

Dit topic is gesloten.