Toon posts:

[Geforce 2MX] - paars beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt. Het gaat om een Creative videokaart met een Geforce 2MX chipset erop (Creative model GB0030).

Vanaf het booten is het beeld paars. Heb de BIOS van de videokaart geflashed met een echte NVidia Geforce 2 MX BIOS -> geen resultaat.

Valt er nog wat aan deze kaart te redden en zo ja, wat KAN er kapot zijn waardoor het beeld paars is?

MVG,
Frank

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je al een andere monitor geprobeerd? klinkt als of je de G van RGB mist...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 22:39
Vriend van mij had dit ook met zijn gf2 mx, maar dat was vooral als hij zat te gamen. Want dan werd tie een beetje warm. Ook andere monitor geprobeerd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Inderdaad, Groen komt niet door, kan door slecht contact in de D-sub female of male zijn (stekker en aansluiting op vidkaart) of een draadbreuk in de kabel/monitor. Checken dus met andere monitor en videokaart...

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik heb zoiets 's gehad met een gf2 gts van asus.
Originele asus-drivers gaven een prob bij bepaalde spellen (huge artifacts en scrambled kleuren)
nvidia-drivers wel goed :S

Maar bij opstarten geen probleem.
Misschien een rotte kabel van je monitor?

Probeer 's anders kaartje met zelfde monitor/zelfde kaartje andere monitor, of wat aan de kabel rommelen. (vooral bij vga-plug en waar hij je monitor ingaat, de 'knik-punten' zeg maar )

/spuit 11 :+

[ Voor 5% gewijzigd door J2pc op 23-11-2004 12:04 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
De monitor / kabel zijn goed. Voor de zekerheid op een andere monitor geprobeerd, werkt ook goed. De videokaart geeft op beide monitors paars beeld.

Kan het enkel en alleen door de connector van de vga-kaart komen (de kaart blijkt verder tiptop te zijn, kan er verder alles mee doen), of kan het ook zijn dat er in de kaart zelf iets fout zit?

mvg,
Frank

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

heb je misschien niet perongeluk met de kleurwaardes zitten spelen?
Ik kan m'n beeld ook zo op paars zetten.
Kijk dus ook eens bij de instellingen :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Dus het probleem is er al vanaf de 1e seconde beeld op 2 verschillende monitoren? Dan is het de kaart zelf, wellicht een kapotte connector maar kan ook iets op de printplaat mis zijn...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Mogelijk een aansturing defect (elke kleur heeft een soort spoeltje).

Ik vermoed dat je je kaart dan beter kunt vervangen.
Pagina: 1